Gdzie się podziały W210 ?!?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

elspasoo pisze:i nie raz ubiegłem handlarzy, bo gdy oni dzwonili ja stałem już przy aucie.
ile masz do granicy ? 30min jazdy ?
Ja 360km (czyli ok 4,5-5h). Ty w tym czasie już mijasz Hanover... a do Bredy np to z Hanoveru mam jeszcze drugie tyle. Poza tym zajmuje się czymś zupełnie innym pracując 8-9h dziennie i jeszcze w soboty zatem taki wyjazd to przedsięwzięcie logistyczne. Prywatny import aut na użytek własny to wynik przebywania w półświatku kumpli z których wielu to rasowi i zawodowi handlarze/laweciarze i wiele razy miałem okazję się na własne oczy przekonać co i za jakie pieniądze jest zwożone, jak reanimowane i za jakie pieniądze potem gnane... W minioną sobotę widziałem się na piwku z jednym: wiesz ile przytargał samochodów w 2013 ?? 93 szt... A w okolicy mam 6ciu takich i kilkunastu tych co ciągną po cichu na lewe umowy...
W PL auto to ja mogę kupić co najwyżej nowe z salonu...
jarecki500 pisze:byś sie nie upierał na benzyne to byś dużo autek fajnych znalazł... i gazu by nie trzeba było montować! co z tego że zamontujesz gaz do 2,6 czy 2,8 benzyny jak ci to wchłonie 20l gazu plus do tego benzyna do odpalania?
mój jakoś się w 12 mieści co widać w podpisie a benzyny obecnie bierze na ok 1300m nim się przełączy na LPG.
jarecki500 pisze:nie lepiej kupić diesla i nie ryć w układzie paliwowym? masz fabryke i fabrycznie dieselki praktycznie nie do zajechania...
jeżeli mówisz o 2.9 i 3.0TD to owszem. Ale nie generalizuj bo CDI`ki już takie bezawaryjne ANI TANIE W NAPRAWACH nie są... Ja wiem ile kosztuje kapitalka 270CDI z powypalanymi dziurami w tłokach, który na blacie ma 340-430tyś km przegonionych po autostradach bo niestety tyle ma 10-letni diesel Merca na zachodzie... Benzyna będzie mieć połowę tego. Mój, 11-letni miał 217 tyś km.
jarecki500 pisze: nic tylko lać i jechać
8-11 litrów ON na 100km przy trybie jazdy mojego ojca... paliwa które dzisiaj kosztuje 5,45zł i nie masz żadnej gwarancji że w lipcu nie będzie po 6,15zł jak w ub. roku...
Widzę tylko po podpisach na tym forum jakie notują średnie spalanie posiadacze tych wszystkich 270-320CDI. I żadnemu nie pali 5,8 bo tyle musiałby palić ŚREDNIO diesel aby jeździć nim za takie pieniądze za jakie ja jeżdżę obecnym W210.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Piasek źle się zrozumieliśmy, ja nie jestem handlarzem i nie szukam okazji bo takie zdarzają się sporadycznie - kupuje dla siebie aby posłużył kilka lat. Szukam zadbanego auta , z niekręconym licznikiem ,co w naszym kochanym kraju jest w zasadzie niemożliwe. Kupuje zawsze od właścicieli bo wiem od kogo kupuje , znam historie auta i wiem do których drzwi mogę zapukać w razie problemów. Przez ten czas nauczyłem się kiedy mam do czynienia z cwaniakiem , oszustem czy normalnym człowiekiem i wiem jak ich selekcjonować już na etapie rozmowy przez telefon. Często jadąc po auto w jeden dzień robię ok 1500km więc nie mów ,że to ekspres ,tym bardziej ,że do granicy mam ponad 100km. Czasem uda się znaleźć coś szybko , a najczęściej właściciela trzeba urabiać. Ostatniego prawie 3 tygodnie bo auto było tego warte. Po motocykl jechałem dla przykładu 900km. Morał z tego taki: chcesz mieć fajne auto to trzeba się przy tym trochę narobić ,bo samo nie przyjdzie ;)
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

elspasoo pisze:Morał z tego taki: chcesz mieć fajne auto to trzeba się przy tym trochę narobić ,bo samo nie przyjdzie
Ano...
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

jarecki500 pisze: co z tego że zamontujesz gaz do 2,6 czy 2,8 benzyny jak ci to wchłonie 20l gazu plus do tego benzyna do odpalania
Skąd te dane spalania gazu :D
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Ten temat nakłonił do mnie wyrażenia swojej opinii po rozstaniu z W210, które miało miejsce 3 lata temu. Tak naprawdę to była ostatnia prawdziwa limuzyna mercedesa z tego segmentu (nie mówię o awaryjności). Po W210 E'220 CDI przyszedł Accord Type-s '04, potem Accord 2.2 i-DTEC '09. Teraz jest Lexus GS450h. I wiecie co Wam powiem? W210 był z nich zdecydowanie najwygodniejszy (sam się dziwne czuję, jak mi narzeczona mówi, że w W210 miała więcej miejsca na nogi na miejscu pasażera z przodu). To auto miało wszystko co człowiek potrzebował, ale miało jeszcze to coś, tą duszę Mercedesa z lat 80-90, nawet design deski rozdzielczej był taki hmm mercedesowski. Służbowo jeździłem sporo W211 E 320 CDI 4matic i również to nie jest to samo. Coś tam zostało z tego stylu, ale jednak niewiele. Jak bym miał co zrobić z pieniędzmi to bym sobie kupił właśnie takiego W210. Psuł się dosyć często, rdzewiał, ale w sumie był tanim i bardzo wygodnym samochodem. Nigdy mnie nie zawiódł na drodze. Miejcie cierpliwość do W210, lepiej zapłacić te 2-3 tysiące co rok na generalny remont niż bulić za nowszy samochód, który zaoferuje Ci niewiele więcej, a będzie bardzo tracił na wartości.
ex: E 220 CDI '00
fajneksywysazaj
Posty: 1004
Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
Lokalizacja: NOS,ZSZ

Post autor: fajneksywysazaj »

rekin175 pisze:Skąd te dane spalania gazu :D
Pewnie z opowieści dziadka taksówkarza jeżdżącego starym polonezem z niewyregulowaną instalacją...
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Obawiam się że przy takim spalaniu to już tylko nieszczelna instalacja i wycieki bo przetrawić takie ilości gazu...
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Piasek, fajneksywysazaj, dokładnie ujmując . ;)
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Piasek, Powiem Ci kolego z z mojego 2 letniego doświadczenia z w210 wyłania się wniosek, że po pierwsze w 210 musi rdzewieć choćby nie wiem jak solidnie zabezpieczać blachę i progi to po 2-3 latach i tak coś wyjdzie, po drugie diesle przed liftem (250td, 290td, 300td) są niezniszczalne i przy zadbanym egzemplarzu nie wymagają wkładu finansowego, po 3, gdybym kupował drugi raz w210 szukałbym w benzynie (albo zrobił swapa) e230, e240 v6 przyżyłbym też to e200 które miałem i zagazował ze względu na koszty paliwa. Dobra instalacja i auto pali 10-13 litrów gazu co daje 25-32,5 zł/100km zamiast 6,5 - 9,5 litra ON co daje 36-52 zł/100km. Przy roczym przebiegu rzędu 25 000 km i średnich kosztach gaz - 29zł/100km on - 45zł/100km daje różnicę około 4000zł rocznie !! To wystarczy z nawiązką na pokrycie kosztów gazy typu droższy przegląd, szybciej przepalających się tłumikach itp. W przypadku CDIków mniejsze spalanie nieweczą koszty napraw ...

Jedyne co na Twoim miejscu nie patrzyłbym czy to sedan czy kombi bo to znacznie ogranicza możliwości i szanse na znelezienie egzemplarza w akceptowalnym stanie technicznym.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

to sprostuje 2,6 czy 2,8 w miescie nie spalą wam 13 litrów gazu i nie piszcie herezji porównujecie spalanie benzyny w trasie do spalania diesla w mieście!!!!
owszem! 2,9 spali 9 litrów w mieście w automacie! ale nie piszcie mi herezji że 2,8 spali 13 w tym samym układzie!!! bo spali w tym samym trybie min te 18 gazu! gdzie ta oszczednośc? bo nie widze? 20gazu do 9 ropy? a jesli mowimy o trasie to ok 13 gazu do 6 ropy? dodajmy benzynke do odpalania ;) latem ok po 1300m sie przełączy zimą już tak nie bardzo ;) dodajmy koszt instalacji, dodajmy droższe przeglądy, droższe wymiany kabli świec itd? oki może i cdi-ki już takie bezawaryjne nie są... ale które? te z niemcowni które niemiec przelatał 600tys a turek skręcił do 300tys a polak handlarz dokręcił do 200tys ??? i później lament bo te cdi-ki jakieś takie nieudane?zobaczcie po ile stoją cdiki w niemcowni po dryndach i jakie mają przebiegi! ŻAaden nie ma 200 ani 300tys!!! porównywanie że diesel zaraz sie skonczy bo awaryjny... pozostawie bez komentarza... popytajcie mechaników które silniki są żywotniejsze... do tego gaz i te regulacje, wymiany filterków, świec, kabli, dodatkowe spalanie benzyny... ciesze się że już dawno z tego sie wyleczyłem... owszem dobrego diesla trzeba tez dłuzej poszukać ale przedliftowych jest na pęczki i nietrudno znaleźc z prywatnych rąk dobrego dieselka... ale lepiej ganić diesla że taki niefajny i dokłądać do instalek filtrów kabli świec i mieć dużą kieszeń dla gazowników bo jeśli zakładasz gaz to jesteś klient, jeśli przyjeżdzasz z gazem to jesteś petent... ot podsumowanie

[ Dodano: 2014-03-15, 04:48 ]
jarecki500 napisał/a:
co z tego że zamontujesz gaz do 2,6 czy 2,8 benzyny jak ci to wchłonie 20l gazu plus do tego benzyna do odpalania


Skąd te dane spalania gazu :D
z życia kolego... mam dużo wiecej kolegów niż ty i mówią mi prawdę...
ciekawe że przesiadają się z 2,8 w gazie do 1,9 w dieslu... ciekawe nie?
nawet z 2,0 kompresora z gazem sie przesiadają do pasków w dieslu... ciekawe nie? pewnie nikt nie umie liczyć tylko wy...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

dobry opis jarecki. Kazdy chwali to co ma, bo zazwyczaj nie ma innego wyboru.
I bym jeszcze dodal, ze jak zatankuje diesla to nie musze sie martwic o paliwo przez nastepne +- 1000 km. Co jest wygodne jadac przez pustynie, gdzie paliwo jest duzo drozsze a dodatkowo moge zonie zatankowac w niedziele nie martwiac sie ze stanie w srodku tygodnia.
Gaz w Europie jest tylko duzo tanszy. W USA kosztuje tyle co normalna benzyna. Domysl sie ile pojazdow tu jezdzi na gazie?
Z drugiej strony elektryczne samochody zyskuja duzo popularnosci. Tesla w wersji sportowej bije Ferrari, w wersji z 7 pasami bije na przyspieszenia Corvette czy Porsche. Z wiekszymi bateriami jedzie ponad 300 km, tylko niestety ceny aut dosc wysokie.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

jarecki500 pisze:w miescie nie spalą wam 13 litrów gazu
mój tyle pali, nawet nie. 12,4 mi wychodziło.
jarecki500 pisze:dodajmy koszt instalacji,
nie wyższy niż koszt doprowadzenia do kultury dobrze zmęczonego życiem diesla... Regeneracja samych wtrysków - porządna - do 270-320CDI to koszt porównywalny z montażem instalacji LPG
jarecki500 pisze: droższe wymiany kabli świec itd?
no tu bym polemizował co droższe: zapłonowe czy żarowe...
Ale żeby nie być gołosłownym 45zł szt platyna x 6 raz na 120 tyś km
Kable - przecież tego nie zmieniasz co wymianę świec - mój pierwszy raz miał wymieniane kable dopiero po 10 latach i też tragedii nie ma: 250zł kpl dobrych na 6cyl.
To nie są jakieś powalające koszty w świetle oszczędności jakie przynosi jazda na gazie w stosunku do benzyny
jarecki500 pisze:oki może i cdi-ki już takie bezawaryjne nie są... ale które? te z niemcowni które niemiec przelatał 600tys a turek skręcił do 300tys a polak handlarz dokręcił do 200tys ??? i później lament bo te cdi-ki jakieś takie nieudane?zobaczcie po ile stoją cdiki w niemcowni po dryndach i jakie mają przebiegi! ŻAaden nie ma 200 ani 300tys!!!
ale o takich autach cały czas jest mowa... Tu nikt do nowych się nei czepia tylko stwierdzam fakt że 10-letni diesel będzie miał min 350tyś km a może mieć pod 600 podczas gdy benzyna ma 200-250tyś km... I kupując takiego diesla masz niemal gwarancję że wkrótce czekają cię spore wydatki. Bardzo spore...
jarecki500 pisze: i dokłądać do instalek filtrów kabli świec i mieć dużą kieszeń dla gazowników bo jeśli zakładasz gaz to jesteś klient, jeśli przyjeżdzasz z gazem to jesteś petent... ot podsumowanie
odnoszę wrażenie że sparzyłeś się ostro na instalce i stąd takie wnioski. Ja przedstawiam zupełnie inną opinię. Świetnie założona, świetnie jeździ, mało pali, nie wiem o żadnym z problemów o którym piszesz (no żeby nie było - raz na 10 tys km kazali przyjeżdżać kontrolnie na serwis instalacji z wymianą filtra gazu - cała impreza 100zł). Na jednym tankowaniu gazu zamiast benzyny oszczędzam 120zł, na jednym tylko a serwis kosztuje 100 i jest raz na 10 tyś km. To nie są koszty...
Koszty to są jak kumpel 320CDI pojechał do pompiarza, żeby być dokładnym to zawiózł auto na lawecie bo nie jechało i po 2 dniach otrzymał wycenę:
jak chce pan mieć na to papier i gwarancję (na 60 tyś km) to sprawa przedstawia się następująco:
- koszt regeneracji wtrysku 550zł szt x 6
- koszt demontażu i montażu 100zł szt x 6
- wymiana filtra paliwa 200zł
- koszt diagnostyki, wszelkich prac dodatkowych 200zł
położył 4300 na dzień dobry... i jeszcze litania że pompy też już mocno parametrów nie trzymają, turbina nie pompuje ile trzeba i żre olej i jeszcze trochę problemów natury elektroniczno-czujnikowej. Tak się sprowadza z Niemiec W211 320 CDI w sedanie z przebiegiem "242 tys km na liczniku i ks. serwisową"
Na jazdę stać go tym tylko dlatego że mają 4 koparki na usługach i ropy wiadomo, pod dostatkiem ale średnio mu koło 10 litrów pali. Owszem, jechał z panną do Zakopca spalanie miał 6,4 ale tutaj, mowy nie ma żeby chociaż do 8 się zbliżył.
jarecki500 pisze:ciekawe że przesiadają się z 2,8 w gazie do 1,9 w dieslu... ciekawe nie?
no własnie ciekawe... Sam mam jeszcze w domu 1.9TDI 90KM czyli tego uchodzącego za najoszczędniejszego i jego średnio-roczne spalanie waha się miedzy 5,2 latem bez klimy do 6,2 zimą. Średnio 5,5 litra...
Merc w przeliczeniu na ON spala 5,88 ON cały czas z klimą w trybie auto.

Ale takie wyniki spalania silnik 1.9TDI usyskuje tylko w budzie Polo, Golfa i Caddy Mk2 jakiego ja mam. W passacie to już masz ok 6,5 średniorocznego - wielu tym jeździ, każdy potwierdza.
I weź teraz porównaj gabaryty auta, wygodę ASB i ogólny komfort podróżowania W210 kombi które pali (w przeliczeniu) 5,88L ON na 100km do takiego Caddy, bez klimy, w 3 drzwiach, które pali 5,5...

I ja nie miałem dylematów o zimowych porankach kiedy -23*C było zapali czy nie zapali. Podchodzisz, przekręcasz i chodzi. A miałem możliwość konfrontacji W210 w benzynie z fabrycznymi nówkami D-4D czy HDI jakie sąsiedzi pokupowali. Jęki, męki, stęki i 3-4x próby kręcenia nim w wielkich bólach zapalił jakby się chciał z ram wyrwać i od razu "tysiąc" lampek na desce od wariujących czujników diagnostycznych wszystkiego. To jakby było -30*C to wcale nie zapali. Nowa Avensis za 112 tyś zł...
Dziękuję za takiego nowego diesla

Dla mnie, w tej chwili, LPG to najtańsze źródło zasilania w połączeniu z najmniej problematyczną technologią.
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

no to widzisz kolego trafiłeś na dobrą benzyne i ją będziesz chwalił a "kolega" trafił na paździocha diesla i go będzie odradzał... ja trafiłem tylko raz na diesla już trochę zmęczonego... ale wciąż porównujesz cdi do gazu... a mówiliśmy o TDI!
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Jest już temat ON kontra LPG. Proponuję zakończyć tą dyskusję.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ech, włączył bym sie w bitke ale mi sie nie chce. Juz wszystko zostało powiedziane.
Rudolf Diesel wynalazł najlepszy silnik, ale szkodz że zmarł w biedzie.
Diesle górą!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości