Wymiana uszczelki pod głowicą E290 1997

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Markus210
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2008, o 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Wymiana uszczelki pod głowicą E290 1997

Post autor: Markus210 »

Witam Szanowne grono Forum. Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą w gwieździe ponieważ zaczęło ciec na ostatni cylindrze płynem. Proszę o poradę jak się do tego przygotować i jaki może być scenariusz naprawy ( koszt ? ) Najłatwiej jest zostawić samochód w warsztacie i zapłacić rachunek ;(( Proszę o wskazówki za co zgóry dziękuję.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Do takiej roboty nie ma co sie przygotowywac, tylko drukowac instrukcje z momentami i robic.
Przy malum wycieku plynu - usczelniacze w butelce sa dosc skuteczne.
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

Markus210, uszczelko pod głowice z firmy Erling o grubości 1,75mm koszt około 200zł jak masz rabaty gdzieś albo je wynegocjujesz to zejdzie gdzies do 160zł, roboty jest nie mało bo musisz wyjąć wszystko z góry czyli kolektor odkręcić przewody od wtrysków elektryka z przodu też jest potrzebny dostęp przynajmniej po to by ustawić rozrząd lub go zblokować;) więc chłodnice idą wek. z narzędzi to no nawet takie dobre zaplecze jest potrzebne zaczynając od nasadek na 1,4cala kończąć na 1,2 i seria imbusów i torksików i innych jak masz blisko do sklepu to masz dobrze w razie czego zawsze jakiś klucyk można dokupić co do momentów obrotowych dokręcania śrub to powinieneś mieć na uszczelce dopisane a druga sprawa to radzę też wymienić śruby bo nie wiadomo ile razy były odkręcane koszt to około 100zł z groszami za takie konkretne;) no i to tyle pamiętaj tylko oczyścić dokładnie blok i glowice po starej uszczelce nie rób tego maszynowo delikatnie się zdłubuje ja mam specjalne takie zdrapywaki ale papier ścierny jakiś norzyk i powolutku spokojnie jedziesz;) Powodzenia


P.S jeśli będziesz potrzebował jakichś rysunków lub momentów to dawaj znać;)
merc323
Posty: 33
Rejestracja: 3 sty 2014, o 13:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: merc323 »

ja bym w życiu nie zdejmował głowicy z takiego powodu i to nie wystarczy tylko instrukcja , trzeba mieć czym to zrobić a to nie są tanie rzeczy, osobiście to stosuje do uszczelnień srebrny proszek i to pomaga chyba że jest to bardzo duży wyciek
MB W210 290td el 1998r
WDB2100171A643679
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

merc323, no do małego wycieku się zgodzę nie opłacasię z jednej strony ale z drugiej nie ma prawa nic wyciekać z połączenia tych dwóch elementów i ja osobiście bym wymieniał uszczelke ponieważ mały wyciek a może spowodować niebezpieczny wzrost temperatury silnika a później duże ale to duże koszty. co do narzędzi to sporo ich tak naprawde nie trzeba ale trzeba mieć jaką kolwiek o tym wiedzę i najlepiej jak się nigdy tego nie robiło to oddać auto na warsztat który się tym zajmuje ja myślę że w 400zł to powinien kolega się zmieścić nawet niech będzie 600zł, bo wymiana jest samemu ryzykowna, no ale ja życzę powodzenia;) jak kolega nie spróbuje to się nie nauczy;)
Markus210
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2008, o 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Markus210 »

Dziękuję za porady. Zdecydowałem się oddać gwiazdę do specjalistów. Jak ktoś poleciłby dobry warsztat we Wrocławiu lub okolicy będę wdzięczny. Nie mam doświadczenia z warsztatami ponieważ będzie to pierwsza naprawa od 2008 roku kiedy go kupiłem. Przejechałem 80.000 km i zaczyna się chyba ( ogólny przebieg 260.000 ) Pozdrawiam serdecznie.
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

Markus210, z warsztatami w Twojej okolicy nie pomogę, ale pamiętaj o tym żeby pokazali Tobie części jakie montują a na forum ktoś na pewno jest z Twojego miasta;) od razu niech sprawdzą rozrząd w jakim jest stanie czy łańcuch nie nawala albo zęby czy nie pościerane, sprawdź pompę wody, bo tak od razu wszystko na wierzchu to sprawdzić nawet trzeba dla własnego spokoju;)
Awatar użytkownika
sq9jjx
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sq9jjx »

Też nie zalecam wymiany uszczelki samodzielnie. Miałem kiedyś Golfa TD, robota musiala być zrobiona 2 razy, raz samemu a nastepnie w warsztacie. Instrukcja a know-how to dwie różne rzeczy. Uszczelkę łatwo się w maluchu wymieniało, w dieslach już jest nieco trudniej:)
Pozdrawiam Józek

S210 E290 1996 WDB2102171A169290
http://aprs.fi/?_s=os&call=a%2FSQ9JJX-9
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

sq9jjx, ogólnie to jest tak że wymiana uszczelki to nie problem, problemem natomiast jest poskładanie wszystkiego w całość tak żeby to działało jak trzeba;) a diabeł tkwi w szczegółach, golf td to jak maluch przy MB 2.9td;) taka prawda;) pomyśl dokładnie, czemu przeważnie jeśli wszystko złożymy do kupy i ustawimy na wet dobrze rozrząd i auto jeździ to np. dzieją się różne żeczy inne?? bo zapomnieliśmy np. że trzeba wyczyścić dobrze powierzchnię styku uszczelki, nie sprawdziliśmy jakiej grubości było poprzednia uszczelka i tak można wymieniać;)

Samemu jak najbardziej nawet jak na pierwszy raz można się podjąć tylko to w tedy zajmie nam sporo czasu i czasem jeszcze więcej pieniędzy hehe;) ale może się udać;) lecz jeśli na prawdę nie ma się nawet pojęcia o mechanice to radzę odpuścić;)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...jeszcze by się przydało pomierzyć tą głowice, sprawdzić czy aby nie była już planowana, czy jest szczelna, jakiej grubości jest uszczelka w tej chwili założona, sprawdzić gniazda zaworowe, uszczelniacze... te 400 pln co ktoś wyżej napisał + uszczelka to chyba za zdjęcie starej i założenie nowej bez żadnych pomiarów... dość ryzykowna sprawa :hyhy: jak się w tysiaku wyrobisz to będzie kozacko... ale nie sądzę :hyhy:

[ Dodano: 2014-02-10, 15:11 ]
no i jeszcze by się po tym wszystkim przydało zmienić olej i płyn chłodniczy... to też kilka stówek dojdzie :P jak to ma być zrobione dla siebie to trzeba będzie trochę przekartkować w portfelu :D
:hyhy:
Obrazek
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

kid, zgodzę się z Tobą;) a te 400zł dokładnie to tylko za wymiane uszczelki. a sprawdzenie szczelności to dodatkowy koszt, więc u nas w Białymstoku wychodzi 200zł za szczelność a za naprawę to już jakoś dokładnie nie pamiętam ale ten cennik ruchomy jest, a wymiana płynu i oleju to już powinno być oczywiste;) płyn i tak trzeba zlać, a jeśli był zalewany nie dawno czyli przed sezonem zimowym to wystarczy go zlać do czystego baniaczka i będzie do ponownego użycia;) tak jak kolega kid pisze w tysiaczek to nawet lekką ręką może pójść;)
Awatar użytkownika
sq9jjx
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sq9jjx »

igorek907 pisze:sq9jjx ... diabeł tkwi w szczegółach ... dzieją się różne żeczy inne?? bo zapomnieliśmy np. że trzeba wyczyścić dobrze powierzchnię styku uszczelki, nie sprawdziliśmy jakiej grubości było poprzednia uszczelka i tak można wymieniać;) ...
No i ja mam właśnie ma myśli takie szczegóły (w Golfie na tłokach były odbite zawory:) ale cale szczęście niewiele brakowało:). Planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności trochę kosztuje (nie wiem ile teraz) ale u Papli w Bielsku-Białej kosztowało wtedy 600.

Ktoś niedoświadczony (jestem energetykiem wysokonapięciowcem z zawodu a mechanikiem z zamiłowania) na 50% popłynie na takiej samodzielnej akcji. Tych diabłów i szczegółów jest zbyt wiele aby ryzykować (no i płacić 2 razy).

Pozdrawiam
Pozdrawiam Józek

S210 E290 1996 WDB2102171A169290
http://aprs.fi/?_s=os&call=a%2FSQ9JJX-9
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

sq9jjx, dokładnie tak jak mówisz;)
cabrio1
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2014, o 07:22
Lokalizacja: legnica

Post autor: cabrio1 »

Witam szanowne grono .Nie no teraz planowanie i szczelność ok 200 250zl. aktualnie robię 2.9 i głowice oddałem na planowanie szczelność i docieranie zaworów bo popuszczały łączna kwota to ok 250-300. przed zdjęciem głowicy okazało się sprężanie niskie więc i tłoki do góry, pompa podciekała więc do pompiarza, roboty z tej uszczelki się narobiło i kosztów. Ale decyzją właściciela robimy kompleksowo
Łukasz
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

cabrio1, no i tak powinno być od razu raz a dobrze;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości