Napełnianie czynnikiem
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Napełnianie czynnikiem
Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:15 przez as15, łącznie zmieniany 1 raz.
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
kompresor zawsze sie wyłącza , nie pracuje ciagle bo by sie ugotował , musi pracować z przerwami , jesli jest mało czynnika pewnie jest sytuacja ze załacza sie bo jest jeszcze dobrze jak startuje jak zaczyna gonic czynnik po przewodach cisnienie spada łąpie pład i staje
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
A czy ciśnienie które podałemwindykatorek pisze:kompresor zawsze sie wyłącza , nie pracuje ciagle bo by sie ugotował , musi pracować z przerwami , jesli jest mało czynnika pewnie jest sytuacja ze załacza sie bo jest jeszcze dobrze jak startuje jak zaczyna gonic czynnik po przewodach cisnienie spada łąpie pład i staje
nie wskazuje ilość czynnika w układzie?
To syczenie jest bardzo irytujące ,jak mozna temu zaradzić?
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Re: Kompresor wyłacza się
Z środkowych nawiewów syczeć nie może,oznacza to że jest mało czynnika chłodniczego .W układzie jest czujnik ciśnienia który przy małej ilości czynnika wyłączy sprężarkę aby zapobiec uszkodzeniu.A te błędy z klimatronika to w d*** można sobie wsadzić zawsze przekłamania są.as15 pisze:Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Re: Kompresor wyłacza się
Witam,avandgarde pisze:Z środkowych nawiewów syczeć nie może,oznacza to że jest mało czynnika chłodniczego .W układzie jest czujnik ciśnienia który przy małej ilości czynnika wyłączy sprężarkę aby zapobiec uszkodzeniu.A te błędy z klimatronika to w d*** można sobie wsadzić zawsze przekłamania są.as15 pisze:Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
z tym syczeniem to miałem już rok temu problem
ale to było w mniejszym stopniu słyszalne,
teraz jest bardzo mocne
w związku z tym byłem u kotlesia :sprawdził ciśnienie i powiedział że syczenie to wina klap
które do konca sie nie otworzyły.
Odpusciłem to.
Teraz wracam do tematu bo juz sam niewiem co mam robić?
Ciśnienie czynnika w trrybie diagnostycznym podaje :04-05 przy OFF natomiast ON :14-16
czy te wartosci nie wskazują ze czynnika jest w normie?
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Napełnianie czynnikiem
Witam wszystkich. Mam mały problem z klimą. W związku z nadchodzącym ociepleniem postanowiłem ją nabić, gdyż chłodziło słabiutko. Minął tydzień i klima zaczyna szwankować. Ze środka słychać jakieś syczenie a powietrze wydaje się być nie schłodzone. Ze strefy pasażera jako tako czasami zawieje chłodem, natomiast na kierowcę leci powietrze o temperaturze zewnętrznej. Pomóżcie proszę, bo nie wiem od czego zacząć, a na serwis trochę szkoda mi kasy. Klima manualna. Z góry wielkie dzięki
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:34 przez guma1000, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: klima wysiada po tygodniu
guma1000 pisze:Witam wszystkich. Mam mały problem z klimą. W związku z nadchodzącym ociepleniem postanowiłem ją nabić, gdyż chłodziło słabiutko. Minął tydzień i klima zaczyna szwankować. Ze środka słychać jakieś syczenie a powietrze wydaje się być nie schłodzone. Ze strefy pasażera jako tako czasami zawieje chłodem, natomiast na kierowcę leci powietrze o temperaturze zewnętrznej. Pomóżcie proszę, bo nie wiem od czego zacząć, a na serwis trochę szkoda mi kasy. Klima manualna. Z góry wielkie dzięki
Mialem to samo. Nabij klime z kontrastem to wyjdzie jakas malutka nieszczelnosc. U mnie po miesiacu zdechla.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Dzięki za info. Byłem dziś w warsztacie sprawdzić szczelność układu (na szczęście miałem klimę nabitą z kontrastem, więc obeszło się bez kosztów). Okazało się, że mam do wymiany chłodnicę klimatyzacji. W związku z tym mam 2 pytania, bo chciałbym sam dokonać wymiany:
1. Jak przed demontażem należy spuścić czynnik, tzn czy nie ma tam jakiegoś ciśnienia, które mogłoby ujść podczas demontażu? (chociaż po tym wycieku nie sądzę żeby tam był jeszcze czynnik).
2. Czy są jakieś zamienniki chłodnic i czy warto takie kupić, oraz czy brać pod uwagę używaną chłodnicę
Proszę o poradę
1. Jak przed demontażem należy spuścić czynnik, tzn czy nie ma tam jakiegoś ciśnienia, które mogłoby ujść podczas demontażu? (chociaż po tym wycieku nie sądzę żeby tam był jeszcze czynnik).
2. Czy są jakieś zamienniki chłodnic i czy warto takie kupić, oraz czy brać pod uwagę używaną chłodnicę
Proszę o poradę
Ja polecam. Niestety ten temat też mnie nie ominął w zeszłym roku musiałem wymienić. W trakcie jeżdżenie po serwisach parę osób radziło zakup zamiennika, bo ponoć made in China są trwalsze. Ile w tym prawdy nie wiem, ale to nie było opinia jednej osoby.guma1000 pisze:Czy są jakieś zamienniki chłodnic i czy warto takie kupić
Nie wiem jaki masz silnik itp, ale ja kupiłem tu http://www.allegro.pl/item627470649_mer ... _nowa.html
Jestem zadowolony.
pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Czynnik możesz spuścić (choć to nie ekologiczne) luzując powoli jakiekolwiek połączenie.
Uważaj na oczy i temperaturę.Szybkie spuszczenie grozi odmrożeniem i wyrzuceniem z kompresora oleju.Zamienniki dobrze wykonane są tak samo trwałe co oryginały.
Zalecam malowanie lakierem w sprayu aby zabezpieczyć miejsca uszkodzone w transporcie.
Często ich nie widać, a przedłużysz wtedy czas do następnej naprawy.Przy okazji umyj pozostałe chłodnice o ile możesz pod ciśnieniem.(robale liście itp.)
Uważaj na oczy i temperaturę.Szybkie spuszczenie grozi odmrożeniem i wyrzuceniem z kompresora oleju.Zamienniki dobrze wykonane są tak samo trwałe co oryginały.
Zalecam malowanie lakierem w sprayu aby zabezpieczyć miejsca uszkodzone w transporcie.
Często ich nie widać, a przedłużysz wtedy czas do następnej naprawy.Przy okazji umyj pozostałe chłodnice o ile możesz pod ciśnieniem.(robale liście itp.)
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
syczenie z nawiewów
Witam ponownie
a więc byłem u fachowca i sprawdziłem układ :
czynnika było 90g(ściągniety)
układ sprawdzony próżnią (szczelny)
czynnik nabity z kontrastem (1000g)
i teraz moje pytanie:
czy tak duży ubytek czynnika nie sugeruje jego wydostawanie sie ?
Dodam że użytkuje ten samochód 2 sezon letni
w porzednim sezonie nie serwisowałem klimy.
a więc byłem u fachowca i sprawdziłem układ :
czynnika było 90g(ściągniety)
układ sprawdzony próżnią (szczelny)
czynnik nabity z kontrastem (1000g)
i teraz moje pytanie:
czy tak duży ubytek czynnika nie sugeruje jego wydostawanie sie ?
Dodam że użytkuje ten samochód 2 sezon letni
w porzednim sezonie nie serwisowałem klimy.
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
skoro nie serwisowałeś w zeszłym roku to nie wiesz ile było, czynnika ubywa w sposób naturalny jakieś 15 % rocznie, moze zatem być wszystko ok. Jeżeli dodali Ci barwnik do czynnika to możesz za parę dni podjechać aby obadali lampą UV czy gdzies nie ma nieszczelności.
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości