brak połaczenia ze skrzynią i czujnik predkosci. co robić???

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

domino
Posty: 11
Rejestracja: 1 lip 2008, o 17:22
Lokalizacja: wroclaw

brak połaczenia ze skrzynią i czujnik predkosci. co robić???

Post autor: domino »

witam mam merca 290td 96 rok. w trybie awaryjnym . po podlaczeniu do komputera wykazal brak komunikacji ze sterownikiem i czujnik predkosci. slyszalem ze chodzi o sam sterownik skrzyni. pomocy. pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Za mało wiadomości.Po pierwsze Vin po drugie który czujnik prędkości.No i najważniejsze
na jakim komputerze,a konkretnie programie i nr.błędu i z którego sterownika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
domino
Posty: 11
Rejestracja: 1 lip 2008, o 17:22
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: domino »

witam chodzi o czujnik predkosci w skrzyni chyba. i brak polaczenia ze sterownikiem skrzyni
???

ponoc pokoazal to komp ktory ma mercedesowski program

Mod EGS
MB- 021 545 03 32
supplSiemens

013 RPM sensor n3 defective

109 RPM sensor n3 defective

135 communication with DME disturbed

pozdrawiam i dzikuje
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Błąd 013 i 109 to ten sam mówi o braku sygnału z czujnika obrotów wewnątrz skrzyni.
Najczęstsze przyczyny to wiązka elektryczna,złącze elektryczne w skrzyni biegów tzw.
przejściówka (bardzo łatwa w wymianie cena 70-90 zł),płytka elektroniki w skrzyni lub sam
czujnik.Aby to sprawdzić potrzebny schemat skrzyni i zwykły miernik.
Błąd 135 to brak połączenia CAN między sterownikiem silnika,a sterownikiem skrzyni.
Tym błędem chwilowo się nie przejmuj.Linia CAN łączy prawie wszystkie sterowniki w samochodzie i często powstają na niej przekłamania.Zwykle ten błąd ma co drugi
badany przeze mnie samochód,a mimo to skrzynie pracowały poprawnie.
Podsumowując to nie sterownik skrzyni biegów.Typuję skorodowane złącze lub
przerwaną wiązkę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
domino
Posty: 11
Rejestracja: 1 lip 2008, o 17:22
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: domino »

dzieki
piesełu
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2014, o 10:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piesełu »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. :) Jestem nową użytkowniczką tego forum. Mam problem. Chodzi o E-klasę 2.7 cdi 2000 r. kombi automat. Auto ma uszkodzony wtryskiwacz (schodzi ciśnienie) i długo kręci. Mimo tej usterki samochodem dało się jeździć, tylko należało dłużej poczekać aby go odpalić.
Po uruchomieniu silnika z akumulatora rozruchowego z odpiętymi czujnikami od listwy cdi samochód wpadł w tryb awaryjny. Po podłączeniu czujników cały czas chodzi w trybie awaryjnym, czyli nie wkręca się więcej niż 3000 i jedzie tylko na jednym biegu. Pojechałam na kts, zostały usunięte wszystkie błędy i ponownie wyświetlane są dwa : ciśnienie na listwie i brak komunikacji między skrzynią a silnikiem.
Czy po usunięciu błędów kts'em samochód wyłączy się z trybu awaryjnego, czy trzeba zrobić coś jeszcze?
Co oznacza błąd komunikacji między silnikiem a skrzynią?
Pozdrawiam. :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości