koleiny prowadzenie

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

Budzy pisze:
Opony mają wpływ, ja mam zimówki 15'' lato 16''. Wielkość i szerokość ma wpływ na prowadzenie auta. Co do kolein to jest tak jak rozstaw kół naszego auta mieści się w koleinie to jest ok, problem zaczyna się jak koła są częściowo w koleinie a częściowo poza koleiną. Tak więc kupa kupie nie równa tzn. koleina koleinie ;-) ;-) ;-) .

A czy ja napisałem, ze opony nie mają wpływu?
Napisalem, ze mają jednak mniejszy wpływ niż niedomagania zawieszenia i tyle.

ps. a z tą teorią szerkości kolein i rozstawu kół to pół prawda...bo prędzej czy później z kolein trzeba wyjechac (zmiana kierunku jazdy, wyprzedzanie, omijanie) i wtedy niezależnie od rozstawu kół mamy problem, kiedy zawiecha/uklad kierowniczy ma luz i mamy szerokie opony.
Przy czym posiadanie wąskich opon nie jest panaceum na koleiny..

Niestety ważne są wszytskie te czynniki i ja Wam mówie, ze W210 z oponami o szerokości 215mm spokojnie radzi sobie z koleinami, jesli jest sprawny.

Jak ktoś nie wierzy - zapraszam na jazde próbną.
ps. a jak ktoś sie pospieszy, to pozwole mu zobaczyć jak sie zachowuje auto z niewielkim luzem na jednek końcówce drążka i ... takimi samymi oponami.
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
drv
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2008, o 21:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: drv »

Ja na twoim miejscu podjechał bym na stację diagnostyczną na szarpaki. Koszt sprawdzenia to ok. 20zł, i będziesz wiedział czy coś nie ma luzów.
MB 1999r. W210 E240 V6 Avantgarde
Obrazek
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

No od tego mozna zacząć, tylko trafić na taką stacje diagnostyczną, na której będzie sie diagnoście rzetelnie saprawdzić luzy .. to nie taka prosta sprawa.
Sęk w tym, ze na szarpakach łątwo wykryć duży luz, a małe luzy, zwlaszcza na końcówkach drążków to już naprwde trzeba chcieć znaleźć ...
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
agoonzo

Post autor: agoonzo »

cita pisze: Teraz jasniej?

ps.poza tym nie mówimy o skrajnościach. Mowa bya o oponach 215 a nie 235 .. a to znacząca różnica.
upierasz się przy tych swoich luzach,a ja ci mówię,że na zimówkach 205/15 nie mam problemu z koleinami,dopiero na szerszych oponach i niskim profilu zaczyna się problem.poza tym nie czytasz dokładnie tekstu,napisałem przecież,że w vectrze miałem 215 i też prowadzało w koleinach,a zawiecha była w idealnym stanie
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

agoonzo pisze:
cita pisze: Teraz jasniej?

ps.poza tym nie mówimy o skrajnościach. Mowa bya o oponach 215 a nie 235 .. a to znacząca różnica.
upierasz się przy tych swoich luzach,a ja ci mówię,że na zimówkach 205/15 nie mam problemu z koleinami,dopiero na szerszych oponach i niskim profilu zaczyna się problem.poza tym nie czytasz dokładnie tekstu,napisałem przecież,że w vectrze miałem 215 i też prowadzało w koleinach,a zawiecha była w idealnym stanie
nie, to Ty nie czytasz ze zrozumieniem, a błąd popełniasz w założeniu.

Jak już wielokrotnie napisalem - szerokie opony=większy problem w prowadzeniu ... ale jest "ale"

Pomijając skrajności czyli powiedzmy opony większe równe 235mm to ... jesli wszytsko jest sprawne to oponu o szerokości rzędu 215mm nie stanowią problemu w prowadzeniu auta w koleinach. Jesli jednak auto źle sie prowadzi na 215 to nie znaczy, ze po przejsciu na 205 czy 195 nie będzie lepiej - bo BĘDZIE i nie wiem jak mam to wyraźniej napisac.
Sęk w tym, ze szerokość opon w MB rzędu 205-225 to NORMALNA szerokość i nie powinna stanowić problemu w koleinach, chyba, ze występują luzy.

Clue - najpierw zrob zawieszenie i uklad kierowniczny tak, zeby bylo tak jak sie należy, a później zmieniaj opony na węższe, bo choć doraźnie wąskie opony pomogą, to nie są bezpośrednią przyczyną złego prowadzenia auta.

Dla jasności napisze jeszcze raz - do znudzenia - wąskie opony=lepsze prowadzenie, szersze opony=gorsze prowadzenie i to FAKT. Tyle, ze rpatrujemy tu opony o szerokości 215mm, ktore nie powinny dla mercdesa stanowić problemu, choć w Vectrze już tak, bo Vectra nie miala fabrycznych opon większych (OIDP) od 205mm co już jeststosunkowo szeroką oponą dla Vectry (nawet 2,0 16V)


Mam nadzieje, ze teraz wyrazilem sie już naprawde jasniutko jak słoneczko.

Jeszcze raz wąska opona=lepsze prowadzenie, szeroka=złe prowadzenie. Normalna opona+luzy=złe prowadzenie, wąska opona+luzy=mniej odczuwalne złe prowadzenie (ktore moze dawać wrażenie, ze wszytsko jest ok)
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

okular e230 w210 opony w zeszłym roku 225/45/16 tyl 235/45/16 prowadzenie idealne cisnienie w oponach 2,4bara w tym roku 225/50/17 pirelli p6000 prowadzenie idealne auto jak przylepione cisnienie 2,2 bara

[ Dodano: 2008-06-04, 21:22 ]
a w trojmiescie koleiny sa wszedzie czasem wozi po lekkim deszczu na suchym idzie jak po szynach
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

zaloz 205/60R16 i bedzie sie o lata swietlne leeeeepiej prowadzil.

Takie tu ciekawe rzeczy niektorzy pisza, ze zaraz bede musial duuzo odpisac ;)
E 220 CDI '01 Elegance
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

kichcio pisze: Takie tu ciekawe rzeczy niektorzy pisza, ze zaraz bede musial duuzo odpisac ;)
odpisz, byle coś nowego, a nie to co już 100 razy sie w wątku przewinęło :P

ps. Ty też uważasz, ze panaceum na wszytso jest zmniejszenie szerokości opon (oczywiście nie pomijając tego, co już wczesniej kilkukrotnie powtórzylem)?
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Opony 215/55R16 sa jednak nadal zbyt niskie jak na polskie drogi.
Profil takiej opony to 11,8 cm, realnie pewnie ok. 11,3.

Jeśli czujesz, jakbys podjezdzal pod kraweznik no to typowe wyrywanie samochodu z koleiny.
Poprzez zmiane opon na 205/60R16 można w tej kwestii baaaardzo duzo pomoc, wiem, sprawdzilismy na 3 samochodach. Ze już o zamianie kol z 17” na 16” nie wspomne.

Opona o niskim profilu zachowuje się na koleinie nerwowo, bo gdy Ty na ta koleine najezdzasz ona po prostu nie ma czasu się „wylozyc” tylko się szarpie z koleina ;)

Oczywiście, konieczne jest tez sprawdzenie luzow itp., geometria, zuzycie opon itp.
Macie samochodu które waza ponad 1,5 tony i chcecie na oponach 196/65R15 jezdzic? Niezle..

Agoonzo, na zimowkach nei masz problemu z koleinami po masz MIEKKIE opony i o wiekszym profilu, natomiast jazdy na 17” faktycznie nie zazdroszcze, jeszcze 235/45 ;)

U mnie było to samo...jezdzilem w zimie i było OK., bo opony były miekkie, zalozylem przyczepne letnie opony i czulem, za kazde kolo chce jechac z inna strone, balem się samochodem jechac wiecej niż 80km/h bo nie wiadomo w która strone ono będzie chcialo pojechac... okazalo się, ze na zimowych oponach nie było czuc blisko 1-centymetrowych luzow w przednim zawieszeniu. Na przyczepnych zimowkach było już zupelnie inaczej...

W tym momencie mam praktycznie wszystkie luzy skasowane w przednim zawieszeniu, od zeszlego tygodnia, jest lepiej, ale przez lekko sciete opony nadal nie jest idealnie. Jezdze teraz na 225/55R16.

Na 15” to nawet nie czuc, ze kola skrecaja, 16” to wieksze kolo i czuc lepiej, jak samochod się prowadzi, co się z nim dzieje.


Generalnie to jednak Ameryki nie odkryje, jeśli powiem, ze...
1. NIE porownujcie ZIMOWYCH opon w ogole, i zimowych opon 15” do letnich 16” bo to zupelnie inne opony, o roznej twardosci itp.

2. Najwazniejsza sprawa...mieć zawieszenie bez luzow, wszystko sprawne, a dopiero potem kombinowac z oponami. W takiej wielkosci samochodzie nawet najmniejszy luz powoduje, ze samochodem może konkretnie prowadzac po drodze.


3. Tu nie chodzi o SZEROKOSC opon, a o PROFIL. Wyobrazcie sobie jak ta opona wjezdza na koleine, jak wjedzie opona o profilu 40, a jak opona o profilu 55 czy 60. Ta pierwsza ma tak mala wysokosc, ze w polskich warunkach bywa nizsza od koleiny, wiec jest na sile z tej koleiny wyrywana. Opony o profilu 55 jest na tyle duzo, ze może spokojnie po tej koleinie przejechac.

Wg mnie... dobre zawieszenie i dobry PROFIL opony, a nie szerokosc to podstawa w walce z koleinami.
E 220 CDI '01 Elegance
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

wot i w koncu ktoś wziął pod uwage wszytsko, a nie tylko kawałki prawdy :)

ps. tak gwoli ścisłości - mówiąc o szerokości mialem na mysli cały rozmiar opony, bo na srednio orientującego sie czlowieka w temacie samochodów zmiana szerokości opony wiąże sie ze zmianą profilu.
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
michalgozdek
Posty: 22
Rejestracja: 9 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: michalgozdek »

szerokość opon nie ma żadnego znaczenia tylko wysokość, oryginalne opony do mercedesa to 215/55/16 i na takich oponach nie ma prawa auta prowadzać i nie prowadza bo ja w koleinach 15cm moge puścić kierownice i problemu nie ma. A jak kogoś prowadza tzn że coś nie tak z zawieszeniem i nie ma znaczenia czy przód czy tył, można to wyeliminować zmianą opon na wyższe np 195/65/15 opona jest wtedy bardziej elastyczna i poddaje się lepiej w koleinach, lecz to wcale nie jest dobrze bo to jest oszukiwanie samego siebie ( pies i jego kupa) nie prowadza ale usterka nadal jest tylko ukryta. w takim momencie auta wyposażone w esp pobierają błędy do komputera i potrafi sie zapalić ANTIBLOC SYSTEM (ABS BAS ESP) Radze sprawdzić zawieszenie a nie spaskudzać auto małymi kółkami ktoś w mercedesie nad tym długo pracował i nie po to aby zmieniać koła
POZDRAWIAM
W 210 300TD Kombi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości