E300D stuki na zimnym

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tomekryba
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2013, o 15:00
Lokalizacja: Polkowice

E300D stuki na zimnym

Post autor: tomekryba »

Witam, posiadam dosc duzy problem z moja gwiazda, a mianowicie na zimnym silniku jak odpalam to pracuje na 5 garow, po kilkunastu sekundach zaczyna nierówno stukac i zalacza sie 6 gar przy tym kopci na bialo. Po kilkunastu nastepnym sekundach chodzi rowno nie kopci ale stuka dalej, po rozgrzaniu stuki slychac ale duzo ciszej. Sprawdzilem wtryski i jeden sie zacinal. Wymienilem go na dobra uzywke, ale stuki nie ustaly, dalej odpala na 5 garow. Szklanki sprawdziłem zadna sie nie poddaje pod naciskiem. Świece raczej sprawne, kontrolka gasnie po odpaleniu. Czy miał ktoś podobny problem? Moze cos z pompą, albo paliwo sie cofa z ktoregos wtrysku? Jeszcze na dniach sprawdze cisnienia na garach. Prosze o jakies wskazówki co moze sie dziac ?
WDB2100201A046338
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

tomekryba pisze:Jeszcze na dniach sprawdze cisnienia na garach.
No od tego należałoby zacząć.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

sprawdzanie sprezania na tych silnika to duza robota.
Ciagle mozesz zaczac od poluzowania rurek do wtryskiwaczy aby zobaczyc ktory to cylinder.
tomekryba
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2013, o 15:00
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: tomekryba »

Problem naprawiony!!! Świeca jedna spalona. Normalnie kamień z serca! Nie wierzyłem na początku że jedna nie grzejąca świeca może powodować takie zachowanie silnika. Dzieki za rady.
WDB2100201A046338
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Obawiam się przedwczesnej radości z twojej strony.
Przy jednej spalonej świecy problemy z zimnym rozruchem - w takich temp. jak obecnie mamy nie powinny w ogóle występować. Ile jest takich przypadków gdzie połowa świec spalona, -5*C a silnik bez problemu odpala. Poza tym świece nie maja nic wspólnego ze stukaniem w silniku...
Oby to była faktycznie ta świeca ale... obserwuj co się dziać będzie.
tomekryba
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2013, o 15:00
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: tomekryba »

Potwierdzam moje wczesniejsze słowa, to była świeca. Auto teraz odpala idealnie. Pozdro
WDB2100201A046338
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Mnie odpalał na 3 świecach do -10:D Wszystkie świece mam sprawne, przewody paliwowe szczelne dodatkowo zaworek zwrotny założony. A zawsze rano jak odpalam auto to chwile nie równo pracuje i tak nim troszke szarpie..
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Sprawdź świece na przekaźniku. Ja miałem uwalone 2 świece przejeździłem 2 zimy bez problemów tylko rzucało silnikiem podczas odpalania na zimno. Om606 to proste silniki i jak nierówno pali to przeważnie świeca pada. W starszych modelach nic nie sygnalizuje spalenia świecy, tylko ręczne sprawdzenie na przekaźniku. Nie lekceważcie spalonej świecy bo raz, ona może się zapiec, dwa, zabijecie poduszki pod silnikiem.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tomekryba, w tych dieslach świece jeszcze grzeją po uruchomieniu komorę wstępną.

19dave88, Ciebie też to tyczy. Wystarczy, że któraś świeczka będzie na wykończeniu, słabiej grzeje i efekt masz nierównego chodzenia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Febek ale ten stan jest cały czas, przed i po wymianie świec... Z początku miałem problem z zapowietrzaniem. Ale to dotyczy tylko zimnego silnika.
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Może przekaźnik Ci nawala abo wiązka ? Ostatecznie może być wymiana na uszkodzoną świece.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Wiązka może się kruszyć szczególnie przy wtyczkach od temp, ale wtedy przy zwarciu do masy spaliłby się bezpiecznik w przekaźniku. Mówię jak jest, świeca mimo że sprawna może niedomagać. Dlatego Niemcy wymieniają komplet świec, a nie na sztuki jak u nas się to robi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

fabek pisze:Dlatego Niemcy wymieniają komplet świec, a nie na sztuki jak u nas się to robi.

i wtedy jak padnie jedna to znaczy, że zaraz resztę szlag trafi ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ZGi pisze:i wtedy jak padnie jedna to znaczy, że zaraz resztę szlag trafi
dokładnie jak z żarówkami.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ja w w124 wymieniłem jedną świece zaraz po zakupie auta a pozostałe pięć jeździło przez 4 lata do sprzedania także teoria lipna z wymianą wszystkich :hyhy:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości