nie chce odpalić

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
E 220CDI
Posty: 12
Rejestracja: 21 sie 2008, o 14:21
Lokalizacja: Trójmiasto

nie chce odpalić

Post autor: E 220CDI »

Witam! Ostatnio napotkałem się z takim problemem, otóż gdy chciałem odpalić silnik to normalnie się zapalił wszystko było ok, nagle z nieznanych przyczyn zgasł i od tam tego czasu kompletnie zero, tzn. przy próbie zapalania kontrolki normalnie się świecą ale rozrusznik poprostu nie chce kręcić, mimo że rozrusznik jest w porządku bo znajomy sprawdzał i powiedział, że poprostu sygnał z komputera nie dociera. Jak przekręcam kluczyk ciągle tylko "pstrykanie" słychać - to wszystko. Tylko kurcze właśnie nie wiem od czego zacząć aby znaleźć przyczynę tej awarii. Czy komuś to się może kiedyś zdarzyło?? Przypominam jest to E klasa 2000r. 2.2 CDI z manualną skrzynią i napewno aku jest dobry. Pozdrawiam

prosze poprawić wiek w profilu a w podpisie umiescić dane o aucie
Ostatnio zmieniony 29 mar 2009, o 20:45 przez E 220CDI, łącznie zmieniany 1 raz.
gst
Posty: 14
Rejestracja: 1 paź 2008, o 13:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: gst »

sprawdz przekażnik po prawej stronie
E210 3.2 CDI
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

odpowiedz na ta dolegliwosc jest na forum , gdyby to był przekaznik to by nie pstrykał rozrusznik:)a to jest co innego , on pstryka ale nie kreci , a od krecenia rozrusznika jest gruby czerwony przewod po lewj stronie pod podwoziem ktory zapewne po zimie ugnił na oczku :)zdejmij kapturek zobacz jak tam wyglada
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Forti
VIP
Posty: 61
Rejestracja: 4 sty 2009, o 15:16
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Forti »

Kolega nie napisal ze to pstryka rozrusznik tylko ze pstrykanie slychac przy przekrecaniu kluczyka:).Gdyby to byla wina rozrusznika to silnik sam z siebie by nie zgasl.Pewnie auta na popych/zaciag tez sie nie da odpalic.Podejzewam ze cos z komputerem,immobiliserem lub jak napisal Kolega Gst jakis przekaznik.Swoja droga mi w cinquecento tez kiedys zgnil przewod masowy od silnika ale wtedy kontolki sie ledwo żarzyly dalo sie odpalic na popych ale silnik kulawo pracowal.
MB W124 CE 220 92r SPORTLINE
MB W210 E430 99r SEDAN ELEGANCE
MB T1 409D 87r LAWETA
MB W208 CLK200 00r AVANTGARDE
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

Forti, nie mowie o przewodzie masowym tylko glównymn zasilajacym!!!!!! rpzrusznik z reszta, co moze sobie innego pstrykać??? rozrusznik nie kreci no to rozumiem , a czy na pych odpala tego nie wiemy :) moze amsz racje ze to immo ale ja stawiam na kabel:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Forti
VIP
Posty: 61
Rejestracja: 4 sty 2009, o 15:16
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Forti »

No zobaczymy.Moze pstrykac wlasnie przekaznik.Wszystko zalezy czy da sie odpalic na pych lub na krotko rozrusznikiem.Wtedy albo przewod zasilajacy rozrusznik albo sterowanie/sygnal czy jak to sie tam nazywa do rozrusznika.
MB W124 CE 220 92r SPORTLINE
MB W210 E430 99r SEDAN ELEGANCE
MB T1 409D 87r LAWETA
MB W208 CLK200 00r AVANTGARDE
Awatar użytkownika
E 220CDI
Posty: 12
Rejestracja: 21 sie 2008, o 14:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: E 220CDI »

ja właśnie go ciągle odpalam na krótko... byłem w serwisie i stwierdzili awarię głównego modułu, a on kosztuję kupę szmalu. Ale mam nadzieję, że da się go naprawić, ponieważ najprawdopodobniej jakiś kanalik w module jest przerwany, że sygnał nie przechodzi :/
E 220 CDI '00 manualna skrzynia
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

Witam,
w moim E300TD '97 mam podobny problem, sprawdzałem akumulator i alternator są ok. Czasami nie odpala nie kręci tylko słychać jak by coś pod maską przełączało. Natomiast odpala przez kable z akumulatora z innego samochodu - czy ktoś może wie jaka jest przyczyna - czy to faktycznie rozrusznik nie dostaje napięcia czy to coś poważniejszego?? Ostatnio na trasie po przejechaniu 500km na 30 minutowym postoju nie chciał mi odpalić - dobrze że mialem kable
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witaj. Twój opis najbardziej pasuje do uszkodzonego automatu na rozruszniku.
Gdy zwiększysz napięcie ma dopiero siłę na zapięcie nadpalonych styków.Propozycja przegląd
rozrusznika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

ja takie pytanie a propos automatu rozrusznika, czy wszystkie w210 miały funkcję komfort??, bo sam muszę krecić automatem, kolega ma taką samą e-klasę i jemu dociaga, troche zazdroszczę i dlatego pytam, i czy w serwisie mozna kupić sam automat rozrusznika?? pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak,istnieje jako część wymienna.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

noc - dzięki za podpowiedź ale od kilku dni śmigam i rozrusznik działa jak na razie za każdym razem odpala czy może być jakieś zwarcie w gnieździe zapalniczki i to zwarcie chwilowo rozladowalo akumulator? bo ta usterka miała miejsce na trasie 1000km i miałem wpiętą nawigację a teraz po powrocie nie używam nawigacji
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

A dlaczego napisałeś.Cytuję "sprawdzałem akumulator i alternator są ok."
I chcesz, żeby Ci ktoś pomógł, na wstępie wprowadzając go w błąd.Nie ładnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

ponieważ przed 2 tygodniami wymieniono w moim alternatorze szczotki i regulator napięcia (gdyż ładował tylko 13,6V a po regeneracji 14,2V) i przy okazji sprawdzono stan aku i jest ok tylko czemu nie chciał gadać w trasie a teras gada
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości