Masz rację, odwrotnie. Im więcej światła pada na czujnik w zegarach,tym mocniej podświetlone są wyświetlacze. Chodzi o to, że jeśli słońce pada na bezpośrednio na zegary to wyświetlacze stają się mało czytelne, dlatego się rozjaśniają łącznie z wyświetlaczem radia. Tak jest w samochodach po lifcie, nie wiem jak przed, a przynajmniej u mnie tak to działa.Hubi W210 pisze:A nie przypadkiem odwrotnie... Tak by w świetle słonecznym wyświetlacze były nadal czytelne???Przemek pisze:im mniej światła do niego dociera tym mocniej zegary są podświetlane
Co to za lampka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
WDB2100161B300064
W czasach gdy technologie zmieniaja sie co kilka lat, nie zawsze jest latwo zrozumiec jak pewne rzeczy dzialaja.
Wyswietlacze w tych samochodach to LCD. Potrzebuja one swiatlo ZEWNETRZNE aby byc bardziej widoczne.
W naszym ML przepalila sie zarowka przebiegu i poniewaz wyjmowanie licznika w tych modelach to wielka praca, jezdzilismy bez wymiany zaroweczki.
Jesli slonce swiecilo na licznik, to bez problemu bylo widac. Jak nie bylo slonca to uzywalem latarke
Inaczej mowiac pomijajac fakt ze auto nie ma automatycznej regulacji swiatelek, cala logika jest pomieszana.
Wyswietlacze w tych samochodach to LCD. Potrzebuja one swiatlo ZEWNETRZNE aby byc bardziej widoczne.
W naszym ML przepalila sie zarowka przebiegu i poniewaz wyjmowanie licznika w tych modelach to wielka praca, jezdzilismy bez wymiany zaroweczki.
Jesli slonce swiecilo na licznik, to bez problemu bylo widac. Jak nie bylo slonca to uzywalem latarke
Inaczej mowiac pomijajac fakt ze auto nie ma automatycznej regulacji swiatelek, cala logika jest pomieszana.
Dokładnie tak jest i logicznie myśląc oświetlenie wyświetlacza w desce według mnie też jest od niego uzależnione.pxj pisze:Czujnik z tyłu obudowy lusterka wstecznego, jest powiązany z ich ściemnianiem. W uproszczeniu rozpoznaje czy jest dzień czy noc. W dzień czujnik w szkle lusterka nie reaguje na światła samochodu jadącego z tyłu, lusterka nie ściemniają się.
No właśnie, wiedziałem, że czujnik nasłonecznienia jest od KLA a tu kolega opisał dokładne jego działanie i znowu wiem więcejKajtek1 pisze: Czujnik naslonecznienia daje sygnal do komputera klimatyzacji. Przy goracej desce komputer daje wiecej zimnego powietrza na gore.
Wychodzi jednak na to że nic nie podupczyłeś a bardziej myliłem się ja Za dużo mam tych czujników i sie już pogubiłem który od czego jest bo kto by pomyślał że czujnik w lusterku odpowiada za podświetlenie licznika w zasadzie to tak właściwie jest to czujnik zmierzchu musze dopisać go sobie do listy wyposażenia bo nawet nie zauważyłem że go mamAikas pisze:W takim razie jak coś podupczyłem to Sorry, nie mieszam więcej :p
ale sprawdzę to jeszcze dokładnie
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Ciekawy jestem, czy jest możliwość wykorzystania go do automatycznego zapalania świateł mijania jak to jest w nowszych autach standardowo wyposażonych w światła do jazdy dziennej.Leszek304 pisze:w zasadzie to tak właściwie jest to czujnik zmierzchu
Mam światła dzienne DRL i cały czas myślę jak to ładnie i estetycznie zrobić (odpadłby mi szukanie miejsca ukrycia fotorezystora)
W Polsce światła musza być włączone przez cały dzień, więc czujnik zmierzchu nic tu nie da. Żeby to mialo działać sensownie to podłączyłbym światła do jazdy dziennej pod wybierak ASB. Ustawienie go w pozycji P rozłączałoby obwód i światła by zgasły, logiczne bo samochód jest zaparkowany. Natomiast przestawienie wybieraka na jakąkolwiek inną pozycję (R,D...) włączałoby światła, logiczne bo samochód jedzie do przodu lub cofa. Oczywiście instalacja poprowadzona "po zapłonie" aby światła włączały się na uruchomionym silniku. W praktyce wyglądałoby to tak:
odpalasz auto, wybierasz R lub D - światła się zapalają
zatrzymujesz np w korku ale noga na hamulcu lub N - światła dalej świecą
wjeżdzasz na parking, po zaparkowaniu w odpowiednim miejscu ustawiasz na P - światła gasną.
Policja też o nic się nie przyczepi bo to są światła do JAZDY DZIENNEJ postojówki i mijania można zawsze właczyć manualnie.
odpalasz auto, wybierasz R lub D - światła się zapalają
zatrzymujesz np w korku ale noga na hamulcu lub N - światła dalej świecą
wjeżdzasz na parking, po zaparkowaniu w odpowiednim miejscu ustawiasz na P - światła gasną.
Policja też o nic się nie przyczepi bo to są światła do JAZDY DZIENNEJ postojówki i mijania można zawsze właczyć manualnie.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Jak już offtopujemy to sytuacja u mnie wygląda tak bo chyba źle się zrozumieliśmy
Zapalam auto - po pojawieniu się napięcia powyżej 13,4V zapalają się światła dzienne
Zapalam światła mijania - światła dzienne gasną
Zaciągam hamulec postojowy - światła dzienne gasną
Gaszę auto - światła dzienne gasną
Podam sygnał alarmu - światła dzienne odpalają się na kooło 10-15sek (comming/leaving home)
Chcę zastosować czujnik zmierzchu (ORI z lusterka jeżeli się da lub opcjonalny), aby cały system był bezobsługowy i włączanie świateł w tunelach i po zmierzchu odbywało się samoczynnie.
Oczywiście zawsze ręcznie będzie można włączyć światła mijania niezależnie od nowego układu.
Ponawiam pytanie:
Wie ktoś czy jest możliwość wykorzystania czujnika zmierzchu z lusterka aby wysterować nim automatyczne włączanie świateł mijania?
[Dodano: 2013-08-28, 12:58 ]
Wydaje mi się, że to będzie ciekawostka na nowy temat
Zapalam auto - po pojawieniu się napięcia powyżej 13,4V zapalają się światła dzienne
Zapalam światła mijania - światła dzienne gasną
Zaciągam hamulec postojowy - światła dzienne gasną
Gaszę auto - światła dzienne gasną
Podam sygnał alarmu - światła dzienne odpalają się na kooło 10-15sek (comming/leaving home)
Chcę zastosować czujnik zmierzchu (ORI z lusterka jeżeli się da lub opcjonalny), aby cały system był bezobsługowy i włączanie świateł w tunelach i po zmierzchu odbywało się samoczynnie.
Oczywiście zawsze ręcznie będzie można włączyć światła mijania niezależnie od nowego układu.
Ponawiam pytanie:
Wie ktoś czy jest możliwość wykorzystania czujnika zmierzchu z lusterka aby wysterować nim automatyczne włączanie świateł mijania?
[Dodano: 2013-08-28, 12:58 ]
Wydaje mi się, że to będzie ciekawostka na nowy temat
To chyba ja mam coś skopane, ale mi się to podoba, bo jak jadę w nocy to podświetlenie jest jak trzeba (nie razi, a jest czytelne), w słońcu zaś świeci pełną mocą (rozjaśnia się w porównaniu do półmroku i nocy) wyświetlacze są czytelne nawet w pełnym słońcu, a nic nie przerabiałem
Dla mnie to ma sens... Bez sensu jeśli wyświetlacz przygasa jak robi się jasno - staje się wtedy nieczytelny... W nocy wystarczy tylko pół jego mocy by wszystko widzieć...
Nie pisałbym głupot, gdybym przed 10 minutami nie siedział jak idiota w samochodzie i świecił lampką po czujniku w zegarach... I jestem jednak przekonany, że to nie ja mam ten czujnik skopany
Wyzywajcie mnie jak chcecie - macie Chu...e liczniki jeśli u Was jest odwrotnie
Dodano: Teraz dopiero doczytałem ostatnią stronę
Dla mnie to ma sens... Bez sensu jeśli wyświetlacz przygasa jak robi się jasno - staje się wtedy nieczytelny... W nocy wystarczy tylko pół jego mocy by wszystko widzieć...
Nie pisałbym głupot, gdybym przed 10 minutami nie siedział jak idiota w samochodzie i świecił lampką po czujniku w zegarach... I jestem jednak przekonany, że to nie ja mam ten czujnik skopany
Wyzywajcie mnie jak chcecie - macie Chu...e liczniki jeśli u Was jest odwrotnie
Dodano: Teraz dopiero doczytałem ostatnią stronę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości