Torx do łącznika stabilizatora?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

banan78
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2008, o 11:58
Lokalizacja: wawa

Torx do łącznika stabilizatora?

Post autor: banan78 »

Witam
Czy ktos z was orientuje się jakiego torxa użyć do odkręcenia łącznika stabilizatora?
Czy cięzko to odkręcić?
Musze zakupic taki klucz ale nie wiem jaki.
Dzieki za info.
Pozdro
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

i co kupisz specjalnie po to jeden klucz za 7zl? kup komplet 40 sztuk za 35zl, masz pierwszy lepszy:

http://moto.allegro.pl/item468886258_kl ... _odss.html

przyda sie na pewno.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
banan78
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2008, o 11:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: banan78 »

Chodzi o to ze jakis gówniany tego nie odkręci. A te co wysłałes z allegrusa najwyższych lotów nie są. Tak więc chciałem kupic jednego męskiego torxa w odpowiednim wymiarze.
Pozdro
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dlatego dalem nieprzypadkowo z koncowkami CRV.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

z odkreceniem tego sajgon nawet dobrymi kluczami a takie posiadam:))) po odkreceniu wstawiłem zwykłe sruby z łbem10
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Torx do łącznika stabilizatora?

Post autor: Budyń W210 »

banan78 pisze:jakiego torxa użyć do odkręcenia łącznika stabilizatora?
Czy cięzko to odkręcić?
T-50 i kup dobry,bo śruby są na klej montażowy

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Bardzo dobre robi Facom, Berner, Irwin ceny adekwatne do jakości, ale posłużą lata.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

Pociągnę temat Panowie...Tragedia-u mnie te śruby nie dały sie odkręcić-powyrabiały się w środku i kicha...jedyny ratunek to dobry przecinak i młot.Były też próby dospawania nakretek na te śruby,ale niestety te nie bardzo miały ochote utrzymać spawy.I dość ważna sprawa...jak już autko jest podniesione,trzeba jeszcze drugim lewarkiem podnieść cały dolny wahacz razem ze zwrotnicą...aby lekko odciążyć nacisk-wtedy o wiele łatwiej powalczyć z odkręceniem-to działa równiez przy ponownym montażu końcówek.Nowe śruby w ASO w Olsztynie-7.70 pln /szt.Także koszt stosunkowo nieduży,a spokój na kolejnych kilka lat.Mam nadzieje,że przydadzą sie komuś te małe wskazówki.Pozdrawiam.
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Przez 4 lata nieurwałem ani jednej. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

avandgarde pisze:Przez 4 lata nieurwałem ani jednej. :mrgreen:

hehe...Ja tez nie urwałem,tylko wyrobiła sie śruba w środku i cześć...torx (a miałem specjalnie dokupiony tylko do tego celu) wyrobił ząbki w śrubie i bądź tu mądry...i tu zaczynaja sie wtedy kombinacje :mrgreen: .....no i przecinaczek pomógł ją wzruszyć....potem dobra żaba i jazda :mrgreen:
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

to nie w śrubie problem tylko ktoś wyczucia w rekach nie ma ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

bodek pisze:Ja tez nie urwałem,tylko wyrobiła sie śruba w środku i cześć...torx
Aby uniknąć takich niespodzianek wystarczy przestrzegać kilku zasad przy luzowaniu śrub trzpieniowych typu HEX, TORX, SPLINE, RIBE
1.Dobrej jakości klucz
2.Dokładnie oczyścić gniazdo pod klucz w łbie śruby, tak aby klucz wszedł na pełną głębokość
3.Sprawdzić czy narzędzie pasuje do śruby (w tym konkretnym przypadku łatwo zastosować T45 zamiast T50)
4.Jeżeli śruba stawia opór, który grozi uszkodzeniem narzędzia, lub gniazda pod klucz dobrze jest zastosować stary kowalski sposób i uderzyć młotkiem w łeb śruby, aby wstępnie zluzować połączenie.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

zematis pisze:to nie w śrubie problem tylko ktoś wyczucia w rekach nie ma ;p
Możliwe...jednak nie jest to powód do nabijania sie...dodam tylko,że próbowało to odkręcic dwóch doświadczonych mechaników- w ramach pomocy(pracuję obok warsztatu), z czego jeden,który wymieniał łączniki w tym aucie w tamtym roku.
Obys kolego sam nie został kiedys z takim problemem
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

bodek pisze:jednak nie jest to powód do nabijania sie...dodam tylko,że próbowało to odkręcic dwóch doświadczonych mechaników- z czego jeden,który wymieniał łączniki w tym aucie w tamtym roku.
Obys kolego sam nie został kiedys z takim problemem
Ciekawe czy jeden z tych dwóch doświadczonych mechaników, który w ubiegłym roku dokręcał w Twoim oku łączniki stosował wtedy klucz dynamometryczny, czy też polegał na swoim wyczuciu.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

Nie mam pojęcia,ponieważ robił to jeszcze za poprzedniego właściciela...a sam sie nawet pod pręgierzem nie przyzna :mrgreen:
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości