Torx do łącznika stabilizatora?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Torx do łącznika stabilizatora?
Witam
Czy ktos z was orientuje się jakiego torxa użyć do odkręcenia łącznika stabilizatora?
Czy cięzko to odkręcić?
Musze zakupic taki klucz ale nie wiem jaki.
Dzieki za info.
Pozdro
Czy ktos z was orientuje się jakiego torxa użyć do odkręcenia łącznika stabilizatora?
Czy cięzko to odkręcić?
Musze zakupic taki klucz ale nie wiem jaki.
Dzieki za info.
Pozdro
i co kupisz specjalnie po to jeden klucz za 7zl? kup komplet 40 sztuk za 35zl, masz pierwszy lepszy:
http://moto.allegro.pl/item468886258_kl ... _odss.html
przyda sie na pewno.
http://moto.allegro.pl/item468886258_kl ... _odss.html
przyda sie na pewno.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Torx do łącznika stabilizatora?
T-50 i kup dobry,bo śruby są na klej montażowybanan78 pisze:jakiego torxa użyć do odkręcenia łącznika stabilizatora?
Czy cięzko to odkręcić?
Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Bardzo dobre robi Facom, Berner, Irwin ceny adekwatne do jakości, ale posłużą lata.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Pociągnę temat Panowie...Tragedia-u mnie te śruby nie dały sie odkręcić-powyrabiały się w środku i kicha...jedyny ratunek to dobry przecinak i młot.Były też próby dospawania nakretek na te śruby,ale niestety te nie bardzo miały ochote utrzymać spawy.I dość ważna sprawa...jak już autko jest podniesione,trzeba jeszcze drugim lewarkiem podnieść cały dolny wahacz razem ze zwrotnicą...aby lekko odciążyć nacisk-wtedy o wiele łatwiej powalczyć z odkręceniem-to działa równiez przy ponownym montażu końcówek.Nowe śruby w ASO w Olsztynie-7.70 pln /szt.Także koszt stosunkowo nieduży,a spokój na kolejnych kilka lat.Mam nadzieje,że przydadzą sie komuś te małe wskazówki.Pozdrawiam.
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
E 220 D
Elegance
1997
manual
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
avandgarde pisze:Przez 4 lata nieurwałem ani jednej. :mrgreen:
hehe...Ja tez nie urwałem,tylko wyrobiła sie śruba w środku i cześć...torx (a miałem specjalnie dokupiony tylko do tego celu) wyrobił ząbki w śrubie i bądź tu mądry...i tu zaczynaja sie wtedy kombinacje :mrgreen: .....no i przecinaczek pomógł ją wzruszyć....potem dobra żaba i jazda :mrgreen:
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
E 220 D
Elegance
1997
manual
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Aby uniknąć takich niespodzianek wystarczy przestrzegać kilku zasad przy luzowaniu śrub trzpieniowych typu HEX, TORX, SPLINE, RIBEbodek pisze:Ja tez nie urwałem,tylko wyrobiła sie śruba w środku i cześć...torx
1.Dobrej jakości klucz
2.Dokładnie oczyścić gniazdo pod klucz w łbie śruby, tak aby klucz wszedł na pełną głębokość
3.Sprawdzić czy narzędzie pasuje do śruby (w tym konkretnym przypadku łatwo zastosować T45 zamiast T50)
4.Jeżeli śruba stawia opór, który grozi uszkodzeniem narzędzia, lub gniazda pod klucz dobrze jest zastosować stary kowalski sposób i uderzyć młotkiem w łeb śruby, aby wstępnie zluzować połączenie.
Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Możliwe...jednak nie jest to powód do nabijania sie...dodam tylko,że próbowało to odkręcic dwóch doświadczonych mechaników- w ramach pomocy(pracuję obok warsztatu), z czego jeden,który wymieniał łączniki w tym aucie w tamtym roku.zematis pisze:to nie w śrubie problem tylko ktoś wyczucia w rekach nie ma ;p
Obys kolego sam nie został kiedys z takim problemem
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
E 220 D
Elegance
1997
manual
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Ciekawe czy jeden z tych dwóch doświadczonych mechaników, który w ubiegłym roku dokręcał w Twoim oku łączniki stosował wtedy klucz dynamometryczny, czy też polegał na swoim wyczuciu.bodek pisze:jednak nie jest to powód do nabijania sie...dodam tylko,że próbowało to odkręcic dwóch doświadczonych mechaników- z czego jeden,który wymieniał łączniki w tym aucie w tamtym roku.
Obys kolego sam nie został kiedys z takim problemem
Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości