OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tataantosi
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2013, o 18:55
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: tataantosi »

exeresis pisze:
Piasek pisze:Każdy odpowiedni. Może być Mobil, może być Castrol (choć w kategorii zaszlamiania to ten bije wszelkie rekordy w zasyfianiu)
HX7 to dobry olej - jak nie mają tam gdzie zmieniasz - kup i jedź ze swoim albo zmień warsztat na taki gdzie mają Shell`a
Albo niestety nie.
Odnośnie Castrola.
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Pewnie super badanie ale możesz przybliżyć wyniki i wogóle co było badane?
W210 300 TD Avangarde 1998
WDB2100251A804290
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Grzali każdy olej przez godzinę do 380*C i potem sprawdzali co z niego zostało.
Generalnie - im czystsza kolba tym "lepszy" olej, znaczy się mniej się z niego wytrąciło syfu.

Proszę wziąć jednak poprawkę na fakt iż olej w silniku chłodzonym cieczą (cywilnym, żadnym tam z F1) NIGDY nie nagrzewa się do takich temperatur.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Im kula bardziej czysta, brak na niej ciemnego skrzepu tym olej zostawia mniej osadu, brudu. Wszystko widać.
A tutaj parametry olei, które zostały poddane testowi: http://bmwservice.livejournal.com/19759.html
Warunki tego badania to aż 380 (st. Celsjusza), czas 1h.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ja rozbierając swojego ALH (firmowego) 1.9TDI 90KM (480 tyś km przebiegu - mamy to z salonu) górę co prawda ale zawsze
miałem okazję zobaczyć te zjawiska i powiem jedno: niczego podobnego nie znalazłem.
Pomimo jeżdżenia na różnych olejach - przerobiłem co najmniej kilkunastu producentów przez ten czas - i te topowe i te bardzo niszowe i nieznane (zawsze 5W-40) - nie znalazłem niczego podobnego na głowicy od góry. Po obcieknięciu czarnego "podieslowego" oleju wszędzie nawet w zakamarkach ukazywała się lśniąca powierzchnia bez jakichkolwiek szlamów. Jedynie co się tam może osadzić - to na dnie misy olejowej ale co kilka wymian olejowych w silniku wlewam płukankę. Przy opisywanej robocie (wymiana hydroregulatorów) płukanka nie była stosowana przez 4 poprzednie wymiany.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Dawno temu olej w silniku służył tylko do smarowania.
W miarę zwiększania się wymogów co do mocy i ekologii jego ranga rosła.
Teraz zastosowanie złego oleju w silniku zwykle powoduje awarię wcześniej lub później.
Do każdego nowoczesnego silnika są przyznane oleje o specyficznej charakterystyce.
Jeżeli ktoś myśli, że pokona konstruktorów, to grubo się myli.

Teraz olej smaruje silnik, odprowadza ciepło, smaruje turbo sprężarki i ma nie zanieczyszczać katalizatorów, filtrów cząstek stałych PDF itd.
Za chwilę do każdego silnika będzie dedykowany inny olej.

Ogólnie rzecz biorąc w końcu będzie to jeden Super-olej w stu wydaniach 300 f-m.

Mam film jak z tankowca napełniano beczki.Z jednej rury był Castrol, Shell, Mobil itd.
Jaka beczka się trafiła, taka była zalewana.Co prawda w kraju afrykańskim, ale podejrzewam ........
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

w okolicach zatoki SF sa 3 rafinerie, jakkowielk marek paliw jest duzo wiecej.
Przed laty, gdy jedna z rafinerii stanela przez awarie, reporterzy TV postawili kamery przy bramie rafinerii AARCO.
Wyjezdzaly przez ta brame tankowce, Shell, BB, Chevron, Union76 i wszystkie inne.
Nikt nie bedzie wysylal tankowca do rafinerii 500 km dalej po bazowa benzyne, ktora wszedzie jest taka sama.
Dodatki uszlachetniajace ponoc dodawane sa do zbiornikow, ale tego nikt nigdy nie widzial. :wstyd:
Noc potwierdza wiek w profilu. Oleje silnikowe bez dodatkow PONOC istnialy 80 lat temu. ;)
W tej chwili mozna je kupic jako oleje do kompresorow.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

:padam: :padam: :padam:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Kajtek1 pisze:przedliftowy program byl projektowany na oleje mineralne.
Z tymi programami to trochę inaczej jest...
Przy każdej zmianie oleju w silniku z tym systemem, przy pomocy SD można zdefiniować klasę i rodzaj zalanego po zmianie oleju... i na tej podstawie dobierany jest interwał do następnej wymiany...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

jjankiello pisze:
Kajtek1 pisze:przedliftowy program byl projektowany na oleje mineralne.
Z tymi programami to trochę inaczej jest...
Przy każdej zmianie oleju w silniku z tym systemem, przy pomocy SD można zdefiniować klasę i rodzaj zalanego po zmianie oleju... i na tej podstawie dobierany jest interwał do następnej wymiany...
Slysze te bajki od lat, ale pomimo ze paru czlonkow roznych W210 forum rozbieralo te silnki - nikt nigdy nie znalazl czujnika jakosci oleju.
Jak juz pisalem, nasz ML320 (ten sam 3.2l silnik uzywany wW210) byl przez kilka lat uzywany na olejach mineralnych zanim MBUSA zmienil rutyne na syntetyki. FSS dyktowal mi te same 20,000 km przecietnie na olejach mineralych jak i potem na syntetykach. Nigdy nie dolewalem oleju pomiedzy zmianami na ML, ale inny czlonek ktory dosc duzo dolewal, reportowal ze po dolaniu 1l FSS dodawal mu rowne 1000mil do wymiany. Brzmi bardzo jak program komputerowy a nie czujnik jakosci oleju.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Największą GŁUPOTĄ jaką wymyślono to zwiększone interwały między wymianami oleju. Szczególnie widać to w samochodach VAG, wytarte wałki rozrządku, popychacze, a to wszystko przez tzw. longlife. To jest nie tylko moja opinia, ale także mojego znajomego mechanika z VW. Olej wymieniamy co 10-15k i jest spokój, marka już nie jest taka istotna.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
azael
Posty: 90
Rejestracja: 4 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: azael »

Co zatem mam wlać w zamian Shella HX7 10W40? :)
S210 Sinka E320CDI Avantgarde 2001
WDB2102261B454866
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Lotos
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

hammond24, :padam:
Tego bracia ruscy nie testowali w 380*C przez godzinę zatem nie będą się śniły skotliny i szlamy po nocach ;)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

azael pisze:Co zatem mam wlać w zamian Shella HX7 10W40? :)
Nie wiem czy mozesz to w Polsce kupic, ale ja wysylalem probki oleju do laboratorium zanim podjalem decyzje.
Shell Rotella wygral konkurancje. Jego mineralna werscja 5-40 byla dobra, ale w koncu zdecydowalem sie na syntetyczny T6
Awatar użytkownika
azael
Posty: 90
Rejestracja: 4 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: azael »

Dzięki za odpowiedzi, chociaż nie są do końca na temat. Tzn. nie pytałem, który olej lepszy, tylko który zalać w zamian HX7 żeby nie zrobić sobie niespodzianek w trakcie wyjazdu biorąc pod uwagę rocznik i przebieg. :)
S210 Sinka E320CDI Avantgarde 2001
WDB2102261B454866
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości