Pewnie super badanie ale możesz przybliżyć wyniki i wogóle co było badane?exeresis pisze:Albo niestety nie.Piasek pisze:Każdy odpowiedni. Może być Mobil, może być Castrol (choć w kategorii zaszlamiania to ten bije wszelkie rekordy w zasyfianiu)
HX7 to dobry olej - jak nie mają tam gdzie zmieniasz - kup i jedź ze swoim albo zmień warsztat na taki gdzie mają Shell`a
Odnośnie Castrola.
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 18:55
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Grzali każdy olej przez godzinę do 380*C i potem sprawdzali co z niego zostało.
Generalnie - im czystsza kolba tym "lepszy" olej, znaczy się mniej się z niego wytrąciło syfu.
Proszę wziąć jednak poprawkę na fakt iż olej w silniku chłodzonym cieczą (cywilnym, żadnym tam z F1) NIGDY nie nagrzewa się do takich temperatur.
Generalnie - im czystsza kolba tym "lepszy" olej, znaczy się mniej się z niego wytrąciło syfu.
Proszę wziąć jednak poprawkę na fakt iż olej w silniku chłodzonym cieczą (cywilnym, żadnym tam z F1) NIGDY nie nagrzewa się do takich temperatur.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Im kula bardziej czysta, brak na niej ciemnego skrzepu tym olej zostawia mniej osadu, brudu. Wszystko widać.
A tutaj parametry olei, które zostały poddane testowi: http://bmwservice.livejournal.com/19759.html
Warunki tego badania to aż 380 (st. Celsjusza), czas 1h.
A tutaj parametry olei, które zostały poddane testowi: http://bmwservice.livejournal.com/19759.html
Warunki tego badania to aż 380 (st. Celsjusza), czas 1h.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Ja rozbierając swojego ALH (firmowego) 1.9TDI 90KM (480 tyś km przebiegu - mamy to z salonu) górę co prawda ale zawsze
miałem okazję zobaczyć te zjawiska i powiem jedno: niczego podobnego nie znalazłem.
Pomimo jeżdżenia na różnych olejach - przerobiłem co najmniej kilkunastu producentów przez ten czas - i te topowe i te bardzo niszowe i nieznane (zawsze 5W-40) - nie znalazłem niczego podobnego na głowicy od góry. Po obcieknięciu czarnego "podieslowego" oleju wszędzie nawet w zakamarkach ukazywała się lśniąca powierzchnia bez jakichkolwiek szlamów. Jedynie co się tam może osadzić - to na dnie misy olejowej ale co kilka wymian olejowych w silniku wlewam płukankę. Przy opisywanej robocie (wymiana hydroregulatorów) płukanka nie była stosowana przez 4 poprzednie wymiany.
miałem okazję zobaczyć te zjawiska i powiem jedno: niczego podobnego nie znalazłem.
Pomimo jeżdżenia na różnych olejach - przerobiłem co najmniej kilkunastu producentów przez ten czas - i te topowe i te bardzo niszowe i nieznane (zawsze 5W-40) - nie znalazłem niczego podobnego na głowicy od góry. Po obcieknięciu czarnego "podieslowego" oleju wszędzie nawet w zakamarkach ukazywała się lśniąca powierzchnia bez jakichkolwiek szlamów. Jedynie co się tam może osadzić - to na dnie misy olejowej ale co kilka wymian olejowych w silniku wlewam płukankę. Przy opisywanej robocie (wymiana hydroregulatorów) płukanka nie była stosowana przez 4 poprzednie wymiany.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Dawno temu olej w silniku służył tylko do smarowania.
W miarę zwiększania się wymogów co do mocy i ekologii jego ranga rosła.
Teraz zastosowanie złego oleju w silniku zwykle powoduje awarię wcześniej lub później.
Do każdego nowoczesnego silnika są przyznane oleje o specyficznej charakterystyce.
Jeżeli ktoś myśli, że pokona konstruktorów, to grubo się myli.
Teraz olej smaruje silnik, odprowadza ciepło, smaruje turbo sprężarki i ma nie zanieczyszczać katalizatorów, filtrów cząstek stałych PDF itd.
Za chwilę do każdego silnika będzie dedykowany inny olej.
Ogólnie rzecz biorąc w końcu będzie to jeden Super-olej w stu wydaniach 300 f-m.
Mam film jak z tankowca napełniano beczki.Z jednej rury był Castrol, Shell, Mobil itd.
Jaka beczka się trafiła, taka była zalewana.Co prawda w kraju afrykańskim, ale podejrzewam ........
W miarę zwiększania się wymogów co do mocy i ekologii jego ranga rosła.
Teraz zastosowanie złego oleju w silniku zwykle powoduje awarię wcześniej lub później.
Do każdego nowoczesnego silnika są przyznane oleje o specyficznej charakterystyce.
Jeżeli ktoś myśli, że pokona konstruktorów, to grubo się myli.
Teraz olej smaruje silnik, odprowadza ciepło, smaruje turbo sprężarki i ma nie zanieczyszczać katalizatorów, filtrów cząstek stałych PDF itd.
Za chwilę do każdego silnika będzie dedykowany inny olej.
Ogólnie rzecz biorąc w końcu będzie to jeden Super-olej w stu wydaniach 300 f-m.
Mam film jak z tankowca napełniano beczki.Z jednej rury był Castrol, Shell, Mobil itd.
Jaka beczka się trafiła, taka była zalewana.Co prawda w kraju afrykańskim, ale podejrzewam ........
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
w okolicach zatoki SF sa 3 rafinerie, jakkowielk marek paliw jest duzo wiecej.
Przed laty, gdy jedna z rafinerii stanela przez awarie, reporterzy TV postawili kamery przy bramie rafinerii AARCO.
Wyjezdzaly przez ta brame tankowce, Shell, BB, Chevron, Union76 i wszystkie inne.
Nikt nie bedzie wysylal tankowca do rafinerii 500 km dalej po bazowa benzyne, ktora wszedzie jest taka sama.
Dodatki uszlachetniajace ponoc dodawane sa do zbiornikow, ale tego nikt nigdy nie widzial.
Noc potwierdza wiek w profilu. Oleje silnikowe bez dodatkow PONOC istnialy 80 lat temu.
W tej chwili mozna je kupic jako oleje do kompresorow.
Przed laty, gdy jedna z rafinerii stanela przez awarie, reporterzy TV postawili kamery przy bramie rafinerii AARCO.
Wyjezdzaly przez ta brame tankowce, Shell, BB, Chevron, Union76 i wszystkie inne.
Nikt nie bedzie wysylal tankowca do rafinerii 500 km dalej po bazowa benzyne, ktora wszedzie jest taka sama.
Dodatki uszlachetniajace ponoc dodawane sa do zbiornikow, ale tego nikt nigdy nie widzial.
Noc potwierdza wiek w profilu. Oleje silnikowe bez dodatkow PONOC istnialy 80 lat temu.
W tej chwili mozna je kupic jako oleje do kompresorow.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Z tymi programami to trochę inaczej jest...Kajtek1 pisze:przedliftowy program byl projektowany na oleje mineralne.
Przy każdej zmianie oleju w silniku z tym systemem, przy pomocy SD można zdefiniować klasę i rodzaj zalanego po zmianie oleju... i na tej podstawie dobierany jest interwał do następnej wymiany...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Slysze te bajki od lat, ale pomimo ze paru czlonkow roznych W210 forum rozbieralo te silnki - nikt nigdy nie znalazl czujnika jakosci oleju.jjankiello pisze:Z tymi programami to trochę inaczej jest...Kajtek1 pisze:przedliftowy program byl projektowany na oleje mineralne.
Przy każdej zmianie oleju w silniku z tym systemem, przy pomocy SD można zdefiniować klasę i rodzaj zalanego po zmianie oleju... i na tej podstawie dobierany jest interwał do następnej wymiany...
Jak juz pisalem, nasz ML320 (ten sam 3.2l silnik uzywany wW210) byl przez kilka lat uzywany na olejach mineralnych zanim MBUSA zmienil rutyne na syntetyki. FSS dyktowal mi te same 20,000 km przecietnie na olejach mineralych jak i potem na syntetykach. Nigdy nie dolewalem oleju pomiedzy zmianami na ML, ale inny czlonek ktory dosc duzo dolewal, reportowal ze po dolaniu 1l FSS dodawal mu rowne 1000mil do wymiany. Brzmi bardzo jak program komputerowy a nie czujnik jakosci oleju.
Największą GŁUPOTĄ jaką wymyślono to zwiększone interwały między wymianami oleju. Szczególnie widać to w samochodach VAG, wytarte wałki rozrządku, popychacze, a to wszystko przez tzw. longlife. To jest nie tylko moja opinia, ale także mojego znajomego mechanika z VW. Olej wymieniamy co 10-15k i jest spokój, marka już nie jest taka istotna.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
hammond24,
Tego bracia ruscy nie testowali w 380*C przez godzinę zatem nie będą się śniły skotliny i szlamy po nocach
Tego bracia ruscy nie testowali w 380*C przez godzinę zatem nie będą się śniły skotliny i szlamy po nocach
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości