Rozrusznik?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rozrusznik?
Witam
Kilka dni temu miałem problem z odpaleniem ale problem został usunięty (paliwo wracało do baku-wymiana uszczelek), przy tej jednak okazji zdarzyło mi się ostro pokręcić rozrusznikiem. Pod koniec tego kręcenia czuć było jakby spaleniznę (taką "elektryczną"), jednak wszystko nadal działało sprawnie.
Dzisiaj przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił w cały świat, jakby dostał czkawki-nie odpalił, dodatkowo wskazówka obrotomierza skakała w dziwny sposób kontrolki dziwnie się zachowywały. Przy kolejnych próbach było słychać tylko "cyknięcie" rozrusznika a przy kolejnych całkowita cisza. Samochód bez problemu został uruchomiony "na pych". Chwile później przeprowadziłem trzy próby odpalenia z kluczyka i....cisza. Znów odpalony "na pych" i odstawiony na parking.Po 2 godzinach próba odpalenia i rozrusznik kręci ale się jakby dławi, wskazówki licznika szaleją, wyskakują błędy EDC, ETS, ABC (chyba spadek napięcia). Kolejna próba znowu całkowita cisza.
Czy jedyna możliwa przyczyna to rozrusznik, co w nim mogło się popsuć i jakie mogą być koszta naprawy?
Kilka dni temu miałem problem z odpaleniem ale problem został usunięty (paliwo wracało do baku-wymiana uszczelek), przy tej jednak okazji zdarzyło mi się ostro pokręcić rozrusznikiem. Pod koniec tego kręcenia czuć było jakby spaleniznę (taką "elektryczną"), jednak wszystko nadal działało sprawnie.
Dzisiaj przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił w cały świat, jakby dostał czkawki-nie odpalił, dodatkowo wskazówka obrotomierza skakała w dziwny sposób kontrolki dziwnie się zachowywały. Przy kolejnych próbach było słychać tylko "cyknięcie" rozrusznika a przy kolejnych całkowita cisza. Samochód bez problemu został uruchomiony "na pych". Chwile później przeprowadziłem trzy próby odpalenia z kluczyka i....cisza. Znów odpalony "na pych" i odstawiony na parking.Po 2 godzinach próba odpalenia i rozrusznik kręci ale się jakby dławi, wskazówki licznika szaleją, wyskakują błędy EDC, ETS, ABC (chyba spadek napięcia). Kolejna próba znowu całkowita cisza.
Czy jedyna możliwa przyczyna to rozrusznik, co w nim mogło się popsuć i jakie mogą być koszta naprawy?
w169 i w211
Witajcie Panowie. Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.
Od jakiegoś czasu mam sporadyczne problemy z odpaleniem samochodu a mianowicie :
Po przekręceniu kluczykiem samochód standardowo chce się odpalić ale nagle słychać dziwne "jakby tarcie" a na końcu delikatny zgrzyt a później cisza tylko coś buczy pod maską...wyciągam kluczyk i za drugim razem ładnie odpala...Zdarza się że w trakcie tego dziwnego odgłosu udaje mu się odpalić ale to jest rzadko...
Średnio zdarza mu się 1 na 10 odpaleń silnika...
Co to może być rozrusznik ?? bendiks ??
Od jakiegoś czasu mam sporadyczne problemy z odpaleniem samochodu a mianowicie :
Po przekręceniu kluczykiem samochód standardowo chce się odpalić ale nagle słychać dziwne "jakby tarcie" a na końcu delikatny zgrzyt a później cisza tylko coś buczy pod maską...wyciągam kluczyk i za drugim razem ładnie odpala...Zdarza się że w trakcie tego dziwnego odgłosu udaje mu się odpalić ale to jest rzadko...
Średnio zdarza mu się 1 na 10 odpaleń silnika...
Co to może być rozrusznik ?? bendiks ??
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long
JEST ---> Karawan AMG W210 320 CDI
WDB2102261A975555
BYŁ ---> W140 S500 Long
JEST ---> Karawan AMG W210 320 CDI
WDB2102261A975555
Podstawa to wyjąć rozrusznik, rozebrać i sprawdzić. Może okazać się ze wszystko sprawne a nie łączy krótki kabelek od elektromagnesu. Takie objawy które wskazują na bendiks to również wypalone blaszki w elektromagnesie które powoli przestają łączyć. Dlatego raz odpali a raz nie, z czasem coraz rzadziej "załapuje". Gdy załapie to kręci jak szalony. Nie kupujcie w ciemno bendiksów "bo kumpel wysłuchał" proponuje go najpierw wyjąć i obejrzeć a gdy się zdecydujesz na kupno to policz najpierw ilość zębów.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Podepnę się z moją historią z rozrusznikiem. jakieś 3 miesiące temu rozrusznik zaczął mi zgrzytać i jak by przepuszczać, ciężko też pracował jak to określił znajomy mechanik. Obstawiałem bendiks. Wyjąłem rozrusznik, rozkręciłem okazało się że ma sucho wszędzie. Na ślimaku po którym pracuje bendiks, przekładnia planetarna i łożyska igiełkowe też miały sucho. Prawdopodobnie bendiks nie wysuwał się do końca na tym ślimaku i nie zazębiał się dobrze z kołem, stąd zgrzytanie. Na wszystko oprócz tłoka od elektromagnesu dałem smar mobila (nie pamiętam oznaczenia, niebieski,gęsty, dobrze się czepiał smarowanych części), bendiks poleżał w ropie przez noc. Skontrolowałem szczotki i resztę. Założyłem stary bendiks złożyłem, założyłem, odpaliłem, chodzi ciszej lżej, od 2 miesięcy nie zazgrzytał ,w te mrozy odpalał bez problemu. Przy okazji nowy oryginał w aso wawa do 320 cdi ok. 350 pln, oryginał Bosch jak pytałem w różnych miejscach od ok. 250 do 470 pln. Zobaczę jeszcze jak się będzie sprawował w większe mrozy.
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
WDB2100261B245648
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 38 gości