W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
Witam,
To znowu ja po kilku tygodniach biernego użytkowania forum, znowu zaczynam truć znawcom W210 :-)
Kiedy tutaj przyszedłem moim planem był zakup 290 lub 300TD, przekonaliście mnie że lepiej wybrać 300 :-) i w tą stronę szły poszukiwania. Kilka dni temu sprzedałem dotychczasowe auto i zaczynam czegoś szukać już naprawdę poważnie, jednak priorytety się zmieniły. Ponieważ diesle w W210 do oszczędnych raczej nie należą zważając na obecne ceny ON postanowiłem zainteresować się LPG :-) W tej materii biorę pod uwagę vany typu Ford Windstar II, wszelkiej maści Voyagery no i oczywiście MB W210 kombi :-)
W związku z tym nasuwa się kilka pytań, czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320 :-) Niewiele takich znalazłem z gazem, i niewiem czy jest to spowodowane tym że te silniki na gazie nie dają rady, czy poprostu właściciele twierdzą że gaz w MB to obciach :-P
Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item372119009_me ... e_gaz.html
Niby oferta atrakcyjna. Ale czy nie podejrzanie tania ? I czy kupno auta z homologacją ciężarową ciągnie za sobą jakieś dodatkowe konsekwencje, koszty których nie ma przy zakupie auta osobowego ?
To znowu ja po kilku tygodniach biernego użytkowania forum, znowu zaczynam truć znawcom W210 :-)
Kiedy tutaj przyszedłem moim planem był zakup 290 lub 300TD, przekonaliście mnie że lepiej wybrać 300 :-) i w tą stronę szły poszukiwania. Kilka dni temu sprzedałem dotychczasowe auto i zaczynam czegoś szukać już naprawdę poważnie, jednak priorytety się zmieniły. Ponieważ diesle w W210 do oszczędnych raczej nie należą zważając na obecne ceny ON postanowiłem zainteresować się LPG :-) W tej materii biorę pod uwagę vany typu Ford Windstar II, wszelkiej maści Voyagery no i oczywiście MB W210 kombi :-)
W związku z tym nasuwa się kilka pytań, czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320 :-) Niewiele takich znalazłem z gazem, i niewiem czy jest to spowodowane tym że te silniki na gazie nie dają rady, czy poprostu właściciele twierdzą że gaz w MB to obciach :-P
Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item372119009_me ... e_gaz.html
Niby oferta atrakcyjna. Ale czy nie podejrzanie tania ? I czy kupno auta z homologacją ciężarową ciągnie za sobą jakieś dodatkowe konsekwencje, koszty których nie ma przy zakupie auta osobowego ?
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Witaj , odpowiem Ci na własnym przykładzie mam silnik 2,8 l typ M104 wersja rzędowa 6 z gazem i jak do tej pory ( splunąć przez lewe ramię :mrgreen: ) instalacja sekwencyjna (Zavoli ) działa bezproblemowo . Różnice w osiągach na benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l . W okularnikach silniki mają sterowanie wtrysku elektroniczne dlatego instalacje sekwencyjne sprawdzają się ( warunek montaż instalacji w porządnym warsztacie ) , problemy były z instalkami w starszych mercach . Poprzednio miałem w124 2,3l automat z gazem , w którym sterowanie wtrysku było mechaniczne i było trochę ,,zabawy,, z regulacją gazu . Obecnie gdy jadę samochodem , to momentu przełączenia na gaz praktycznie się nie odczuwa i muszę spojrzeć na wskażnik by to sprawdzić. Co do oferty sprzedaży którą znalazłeś , to jest tam już zainstalowany nowszy silnik , wersja V 6 , moc już nieco większa ale i masa (kombi) też. Unikam na forum doradzania typu ( czy warto kupić za tą kasę , jaki kupić diesel - benzyna) , a na temat gazu w MB każdy ma wyrobione własne zdanie ( tylu przeciwników ilu zwolenników , jak w przysłowiu jeden woli córkę , a drugi teściową :mrgreen: ) wybrać musisz sam.MichaŁ pisze: czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320
Pzdr.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2008, o 11:08 przez mark, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
Dzięki za obszerną wypowiedź. Wiem, wiem że ile użytkowników tyle opinii, ale są po prostu takie silniki które gazu nie cierpią, dlatego też moje pytanieAnonymous pisze:Witaj , odpowiem Ci na własnym przykładzie mam silnik 2,8 l typ M104 wersja rzędowa 6 z gazem i jak do tej pory ( splunąć przez lewe ramię :mrgreen: ) instalacja sekwencyjna (Zavoli ) działa bezproblemowo . Różnice w osiągach na benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l . W okularnikach silniki mają sterowanie wtrysku elektroniczne dlatego instalacje sekwencyjne sprawdzają się ( warunek montaż instalacji w porządnym warsztacie ) , problemy były z instalkami w starszych mercach . Poprzednio miałem w124 2,3l automat z gazem , w którym sterowanie wtrysku było mechaniczne i było trochę ,,zabawy,, z regulacją gazu . Obecnie gdy jadę samochodem , to momentu przełączenia na gaz praktycznie się nie odczuwa i muszę spojrzeć na wskażnik by to sprawdzić. Co do oferty sprzedaży którą znalazłeś , to jest tam już zainstalowany nowszy silnik , wersja V 6 , moc już nieco większa ale i masa (kombi) też. Unikam na forum doradzania typu ( czy warto kupić za tą kasę , jaki kupić diesel - benzyna) , a na temat gazu w MB każdy ma wyrobione własne zdanie ( tylu przeciwników ilu zwolenników , jak w przysłowiu jeden woli córkę , a drugi teściową :mrgreen: ) wybrać musisz sam.MichaŁ pisze: czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320
Pzdr.
Generalnie mieliśmy w paru autach LPG i co prawda było to dawno ale nie było z tymi autami problemów. Jednak jak już kiedyś mówiłem Mercedesów od strony technicznej nie znam i stąd też moje pytania ;-P
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
WitamAnonymous pisze: benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l .
Mark - pytanie do Ciebie: te wartości w mieście osiągasz jeżdżąc po Kluczborku? Myślę właśnie o W210 2.8 (204hp) i chciałbym jakoś oszacować spalanie, jako że nogi lekkiej nie mam, a jezdze głównie w korkach po Krakowie, gdzie sporo przejazdów to max 5km. Auto które rozważam jest też w automacie i z zainstalowaną sekwencją... Zastanawiam się ile dołożyć do Twoich 13-14l tak żeby mnie pózniej koszty nie zjadły?
W takich warunkach jazdy mój obecny 2.3 W124 połyka 15-18lmax/100km lpg (gdzie na trasie wystarczy mu do 10l) ale to II generacja lpg i starszy silnik....
pozdrawiam
marek
Panowie powiedzcie jeszcze czy to auto http://moto.allegro.pl/item372119009_me ... e_gaz.html nie powinno mieć w tym roczniku tych przyciemnianych lamp z tyłu ?
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
Wartości w mieście są obliczone w Opolu , miasto wojewódzkie ale porównania z Krakowem oczywiście nie można robić . Gdy jeżdziłem po Warszawie ( a raczej stałem w korku na Puławskiej ) oczywiście do tych wartości trzeba kilka litrów gazu dorzucić . Z tego co wiem , wersje V 6 204 kucyków mają nieco większe spalanie , ale ogólnie tragedii ze spalaniem nie ma . Silnik 2,8 lub 3,2 po prostu ma więcej mocy i by osiągnąć tą samą prędkość i przyspieszenie jak silnik np. 2,0 l pracuje na niższych obrotach i nie trzeba go tak podkręcać ;-) . W trasie niezależnie od osiągów (4 osoby na pokładzie + pełny bagażnik ) równo 11 l gazu , po włączeniu na próbę tempomatu ( jazda tzw. ,, emerycka,, ) spalanie spadło nawet do 10,5 l , ale to jeszcze nie dla mnie :mrgreen:marek pisze:[quote="Anonymous
Mark - pytanie do Ciebie: te wartości w mieście osiągasz jeżdżąc po Kluczborku? Myślę właśnie o W210 2.8 (204hp) i chciałbym jakoś oszacować spalanie, jako że nogi lekkiej nie mam, a jezdze głównie w korkach po Krakowie, gdzie sporo przejazdów to max 5km
marek
Pzdr.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2008, o 20:31 przez mark, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Nie bardzo, kolor lamp nie zależy od rocznika tylko od wersji auta, tylne klosze ciemno/czerwone sa zarezerwowane tylko dla Avantgarde, a jasno/czerwone dla Classica i Elegance. ;-)MichaŁ pisze:Panowie powiedzcie jeszcze czy to auto http://moto.allegro.pl/it...a_280e_gaz.html nie powinno mieć w tym roczniku tych przyciemnianych lamp z tyłu ?
w210*2000r*Avantgarde*2.7CDI - SPRZEDANY
A widzisz :-P człowiek uczy się całe życie :-P rozwiałeś moje wątpliwości - dzięki :-DEBO pisze:Nie bardzo, kolor lamp nie zależy od rocznika tylko od wersji auta, tylne klosze ciemno/czerwone sa zarezerwowane tylko dla Avantgarde, a jasno/czerwone dla Classica i Elegance. ;-)MichaŁ pisze:Panowie powiedzcie jeszcze czy to auto http://moto.allegro.pl/it...a_280e_gaz.html nie powinno mieć w tym roczniku tych przyciemnianych lamp z tyłu ?
[ Dodano: 2008-05-29, 11:15 ]
No i właściciel sprzedał to auto mimo że był ze mną umówiony :-/ Dobrze że wyjazd mi się przesunął o godzine, bo zawracałbym w środku trasy...
Pozdrawiam
MichaŁ ;-)
MichaŁ ;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości