Jazda na żółtych tablicach z ważnym OC i przeglądem ?????
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jazda na żółtych tablicach z ważnym OC i przeglądem ?????
PANOWIE I PANIE UWAGA!!!
Jeżeli sprowadziłeś samochód na próbnych żółtych tablicach ważnych 5 dni to jeżeli minie ci ważność tych tablic to pomimo że zrobiłeś sobie już w Polsce przegląd, ubezpieczyłeś samochód i twoje dokumenty są w toku załatwiania to nie możesz autem poruszać się po drodze!!!
Ja zostałem poinformowany błędnie zrobiłem przegląd, ubezpieczyłem auto, dokumenty są w urzędzie celnym (trwa załatwianie formalności) ale te żółte 5-dniowe tablice straciły ważność dwa dni temu i dziś miałem pecha panowie mnie zatrzymali i wlepili mandat o dziwo że pozwolili dojechać do domu a nie wsadzili na lawetę.
(jeżeli tak nie jest a gliniarze wcisnęli mi kit proszę o informację wtedy będę pisał odwołanie od mandatu)
Jeżeli sprowadziłeś samochód na próbnych żółtych tablicach ważnych 5 dni to jeżeli minie ci ważność tych tablic to pomimo że zrobiłeś sobie już w Polsce przegląd, ubezpieczyłeś samochód i twoje dokumenty są w toku załatwiania to nie możesz autem poruszać się po drodze!!!
Ja zostałem poinformowany błędnie zrobiłem przegląd, ubezpieczyłem auto, dokumenty są w urzędzie celnym (trwa załatwianie formalności) ale te żółte 5-dniowe tablice straciły ważność dwa dni temu i dziś miałem pecha panowie mnie zatrzymali i wlepili mandat o dziwo że pozwolili dojechać do domu a nie wsadzili na lawetę.
(jeżeli tak nie jest a gliniarze wcisnęli mi kit proszę o informację wtedy będę pisał odwołanie od mandatu)
Teroretycznie zółte tablice są tylko i wyłacznie wazne na terenie niemiec !!!! to są niemieckie numery próbne, i policja zawsze może ci wkleić mandat, do wywozu auta trzeba miec numery celne te z czerwonym paskiem....ale to troszke kosztuje :-D Moim zdaniem jazda taka konfiguracja że niby wszystko opłacone jest nie warta świeczki, bo jak nie daj boże byś miał stłuczke nie ze swojej winy to firma ubespieczeniowa (czytaj złodziej) miała by ekstra polise przetargową żeby Ci nic nie wypłacić, ......ochłoń troche postaw na placu i poczekaj na numery, oko to nic ciekawego , jeszcze będziesz miał lepsze wozy :mrgreen:
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
- Hubson.com
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 maja 2008, o 12:38
- Lokalizacja: ŚWIĘTOKRZYSKIE
Teroretycznie zółte tablice są tylko i wyłacznie wazne na terenie niemiec !!!! to są niemieckie numery próbne, i policja zawsze może ci wkleić mandat, do wywozu auta trzeba miec numery celne te z czerwonym paskiem....ale to troszke kosztuje Niestety ale nie masz racji,kiedyś tak było jak mówisz ale od jakiegos czasu możesz te pięć dni jeździć na tych żółtych tablicach bo nie wyjeżdżasz poza Unię i do naszej wschodniej granicy jak masz blachy ważne spokojnie można śmigać.Jeżeli chodzi o tablice z czerwonym paskiem to po prostu nie ma takiej potrzeby ich kupować tym bardziej że czerwone kosztują 170-200 euro a żółte 70-80.A jeszcze te żółte są jak nasze próbne i masz 5 dni na dojazd na nich do domu.
Nietsety nie wiem jak jest jak tracą ważność ale chyba misiaki miały rację.Ale to tylko moja prywatna opinia i tylko prywatna.
Pozdrawiam
Hubson.com
Nietsety nie wiem jak jest jak tracą ważność ale chyba misiaki miały rację.Ale to tylko moja prywatna opinia i tylko prywatna.
Pozdrawiam
Hubson.com
Hubson.com
MERCEDES-BENZ
E290 TD 1996r
MERCEDES-BENZ
E290 TD 1996r
- Hubson.com
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 maja 2008, o 12:38
- Lokalizacja: ŚWIĘTOKRZYSKIE
Wczoraj wrocilem z Niemiec, sprowadzilismy samochod na zoltych tablicach.
Tablice i ubezpieczenie:
- zółte - 50 Euro
- czerwone - 180 Euro.
Zółte - ważne chyba 3 dni, samochod nie moze wyjechac poza teren gdzie go kupiles.
Wjazd do Polski takim samochodem teoretycznie niedozwolony, bo sa tylko do poruszania sie na terenie Niemiec.
Policjant mial prawo wlepic Ci mandat, miales niewazne tablice przeciez, z powodu jw. a poza tym to juz minal ich termin.
Tablice i ubezpieczenie:
- zółte - 50 Euro
- czerwone - 180 Euro.
Zółte - ważne chyba 3 dni, samochod nie moze wyjechac poza teren gdzie go kupiles.
Wjazd do Polski takim samochodem teoretycznie niedozwolony, bo sa tylko do poruszania sie na terenie Niemiec.
Policjant mial prawo wlepic Ci mandat, miales niewazne tablice przeciez, z powodu jw. a poza tym to juz minal ich termin.
E 220 CDI '01 Elegance
Witam Panów,
Sprawa tak zwanych. „żółtych tablic”, czy zwanych również „tablicami z żółtym paskiem” Niemieckich (Ausführkennzeichen), wygląda w sposób następujący:
Pojazd rejestrowany w ten sposób nie musi mieć ważnego badania technicznego, jednak musi być on sprawny technicznie-czyli wszystkie lampy muszą świecić, opony muszą być jeszcze przydatne do użytku, hamulce muszą być skuteczne itp.
Tablice są wydawane na okres pięciu dni-data widniejąca na żółtym pasku jest datą ważności rejestracji, w tym dniu do godziny 24tej można się na nich poruszać. Tablice takie wydawane są na osobę, a nie na pojazd. W momencie kiedy macie Panowie takie tablice wraz z dowodem rejestracyjnym, dane pojazdu wpisujecie sami-wystarczy wpisać kategorie pojazdu, markę i model, nr VIN, pojemność silnika w cm3 , oraz koniecznie wpisać miejscowość w jakiej wypełnia się dowód rejestracyjny, datę, oraz złożyć swój podpis w odpowiedniej rubryce. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o której trzeba pamiętać-dowód rejestracyjny wypisuje się tylko i wyłącznie czarnym, bądź niebieskim długopisem, wszystkie cienkopisy, ołówki odpadają. Nie muszę chyba wspominać, że wypisujemy wszystko w języku niemieckim, czyli: jeżeli chcemy w ten sposób zarejestrować samochód osobowy to w rubryce „Fahrzeugklasse und Art des Aufbaus” należy wpisać „PKW”, a nie „samochód osobowy”.
Jeżeli chodzi o kwestie wyjazdu poza terytorium Niemiec jest to zależne od rodzaju ubezpieczenia do tego typu tablic. Są dwa rodzaje ubezpieczeń: jeden pozwala poruszać się tylko i wyłącznie po terytorium Niemiec, a drugi umożliwia poruszanie się po terytorium całej Unii Europejskiej i nawet kilku krajów z poza niej ( np. Izrael, Turcja). Jednocześnie zaznaczam, że jest to tylko i wyłącznie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) i niema możliwości wykupienia ubezpieczenia AC do tego typy tablic. W momencie kiedy ważność rejestracji wygasa niema podstawy do ubezpieczenia pojazdu, ponieważ pojazd który nie został zarejestrowany nie może zostać ubezpieczony.
Jeżeli mowa o ewentualnym dokupieniu polskiego ubezpieczenia i jeżdżeniu w ten sposób zarejestrowanym pojazdem ile się da, to niema takiej możliwości. Pojazd został zarejestrowany czasowo-data wygaśnięcia okresu rejestracji jest umieszczona na żółtym pasku z prawej strony tablicy. Na okres ważności rejestracji może ubezpieczyć pojazd tylko i wyłącznie firma działająca na rynku kraju, który taka procedurę rejestracji dopuszcza i praktykuje.
W związku z tym, że istnieje możliwość poruszania się pojazdami zarejestrowanym w ten sposób po terytorium całej Unii Europejskiej (pod warunkiem wykupienia odpowiedniego ubezpieczenia jak wcześniej wspomniałem)-niema przeciwwskazań, żeby zaopatrzyć się w tego typu tablice i przyjechać w ten sposób zarejestrowanym pojazdem z kraju który nie praktykuje tak prostej procedury rejestracyjnej do celów transportowych jak np. Włochy, Belgia, Wielka Brytania.
Taką procedurę rejestracji określa „Komunikat interpretacyjny Komisji w sprawie procedur rejestracji pojazdów silnikowych pochodzących innego państwa członkowskiego” (C68/15, z dnia 23. 03. 2007).
Pozdrawiam
Karol Nowak
Tomcar Marketing Service
Sprawa tak zwanych. „żółtych tablic”, czy zwanych również „tablicami z żółtym paskiem” Niemieckich (Ausführkennzeichen), wygląda w sposób następujący:
Pojazd rejestrowany w ten sposób nie musi mieć ważnego badania technicznego, jednak musi być on sprawny technicznie-czyli wszystkie lampy muszą świecić, opony muszą być jeszcze przydatne do użytku, hamulce muszą być skuteczne itp.
Tablice są wydawane na okres pięciu dni-data widniejąca na żółtym pasku jest datą ważności rejestracji, w tym dniu do godziny 24tej można się na nich poruszać. Tablice takie wydawane są na osobę, a nie na pojazd. W momencie kiedy macie Panowie takie tablice wraz z dowodem rejestracyjnym, dane pojazdu wpisujecie sami-wystarczy wpisać kategorie pojazdu, markę i model, nr VIN, pojemność silnika w cm3 , oraz koniecznie wpisać miejscowość w jakiej wypełnia się dowód rejestracyjny, datę, oraz złożyć swój podpis w odpowiedniej rubryce. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o której trzeba pamiętać-dowód rejestracyjny wypisuje się tylko i wyłącznie czarnym, bądź niebieskim długopisem, wszystkie cienkopisy, ołówki odpadają. Nie muszę chyba wspominać, że wypisujemy wszystko w języku niemieckim, czyli: jeżeli chcemy w ten sposób zarejestrować samochód osobowy to w rubryce „Fahrzeugklasse und Art des Aufbaus” należy wpisać „PKW”, a nie „samochód osobowy”.
Jeżeli chodzi o kwestie wyjazdu poza terytorium Niemiec jest to zależne od rodzaju ubezpieczenia do tego typu tablic. Są dwa rodzaje ubezpieczeń: jeden pozwala poruszać się tylko i wyłącznie po terytorium Niemiec, a drugi umożliwia poruszanie się po terytorium całej Unii Europejskiej i nawet kilku krajów z poza niej ( np. Izrael, Turcja). Jednocześnie zaznaczam, że jest to tylko i wyłącznie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) i niema możliwości wykupienia ubezpieczenia AC do tego typy tablic. W momencie kiedy ważność rejestracji wygasa niema podstawy do ubezpieczenia pojazdu, ponieważ pojazd który nie został zarejestrowany nie może zostać ubezpieczony.
Jeżeli mowa o ewentualnym dokupieniu polskiego ubezpieczenia i jeżdżeniu w ten sposób zarejestrowanym pojazdem ile się da, to niema takiej możliwości. Pojazd został zarejestrowany czasowo-data wygaśnięcia okresu rejestracji jest umieszczona na żółtym pasku z prawej strony tablicy. Na okres ważności rejestracji może ubezpieczyć pojazd tylko i wyłącznie firma działająca na rynku kraju, który taka procedurę rejestracji dopuszcza i praktykuje.
W związku z tym, że istnieje możliwość poruszania się pojazdami zarejestrowanym w ten sposób po terytorium całej Unii Europejskiej (pod warunkiem wykupienia odpowiedniego ubezpieczenia jak wcześniej wspomniałem)-niema przeciwwskazań, żeby zaopatrzyć się w tego typu tablice i przyjechać w ten sposób zarejestrowanym pojazdem z kraju który nie praktykuje tak prostej procedury rejestracyjnej do celów transportowych jak np. Włochy, Belgia, Wielka Brytania.
Taką procedurę rejestracji określa „Komunikat interpretacyjny Komisji w sprawie procedur rejestracji pojazdów silnikowych pochodzących innego państwa członkowskiego” (C68/15, z dnia 23. 03. 2007).
Pozdrawiam
Karol Nowak
Tomcar Marketing Service
Ostatnio zmieniony 4 sie 2010, o 16:05 przez Tomcar MS, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomcar MS
Jak to panowie powiedzieli Policjanci mojego bratu którego złapali na żółtych.
Aby pojazd mógł się poruszać po drogach publicznych w Polsce musi mieć spełnione 3 wymogi
1. Mieć aktualne ubezpieczenie OC
2. Posiadać aktualny przegląd techniczny
3. Mieć ważne tablice rejestracyjne
Właśnie "Posiadać ważne tablice rejestracyjne" jak wiadomo Żółte tablice są ważne ale w kraju którym je wydano, a nie w Polsce
i po temacie.
Skończyło się na pouczeniu A mogła być laweta itp.
Aby pojazd mógł się poruszać po drogach publicznych w Polsce musi mieć spełnione 3 wymogi
1. Mieć aktualne ubezpieczenie OC
2. Posiadać aktualny przegląd techniczny
3. Mieć ważne tablice rejestracyjne
Właśnie "Posiadać ważne tablice rejestracyjne" jak wiadomo Żółte tablice są ważne ale w kraju którym je wydano, a nie w Polsce
i po temacie.
Skończyło się na pouczeniu A mogła być laweta itp.
Szczęśliwi Spalania Nie Liczą
W208 Kompressor Avantgarde 2000r
W208 Kompressor Avantgarde 2000r
Chyba nie do końca uważnie przeczytałeś co napisałem w poprzednim poście, a zaznaczyłem wyraźnie jaki jest okres ważności tego typu rejestracji, od czego zależy możliwość poruszania się w ten sposób zarejestrowanym pojazdem poza terytorium niemiec, oraz podałem podstawę prawną która reguluje uproszczoną procedurę rejestracji.Jordi pisze:Jak to panowie powiedzieli Policjanci mojego bratu którego złapali na żółtych.
Aby pojazd mógł się poruszać po drogach publicznych w Polsce musi mieć spełnione 3 wymogi
1. Mieć aktualne ubezpieczenie OC
2. Posiadać aktualny przegląd techniczny
3. Mieć ważne tablice rejestracyjne
Właśnie "Posiadać ważne tablice rejestracyjne" jak wiadomo Żółte tablice są ważne ale w kraju którym je wydano, a nie w Polsce
i po temacie.
Skończyło się na pouczeniu A mogła być laweta itp.
Zatem jeszcze raz powtarzam: tego typu rejestracja jest możliwa i absolutnie legalna. Można się w ten sposób zarejestrowanym pojazdem poruszać po terytorium polski pod trzema warunkami:
1. Pojazd (jak wcześniej pisałem) nie budzi podejrzeń, że może być niesprawny technicznie (lampy świecą, opony zdatne do użytku, nic nie wystaje poza obrys pojazdu itd. ),
2. Rejestracja jest ważna-czyli mówiąc w skrócie nie mozna pojazdem się poruszać w nigdzie później niż pozwala na to data wytłoczona na żółtym pasku,
3. Na okres ważności rejestracji zostało wykupione ubezpieczenie OC pozwalające na wyjazd poza terytorium Niemiec, czyli tzw. zielona karta (jak wpomniałem są 2 rodzaje ubezpieczenia-jedno pozwala poruszać się tylko po terytorium Niemiec, drrgie pozwala na poruszanie się po terytorium całej UE i nie tylko)
Jeżeli powyższe warunki zostały spełnione niema przeciwwskazań do poruszania się w ten sposób zarejestrowanym pojazdem.
(kierując się Twoją logiką myślenia że rejestracja wazna jest jedynie w kraju, w którym pojazd został zarejestrowany można wnioskować, że przy każdorazowym przekroczeniu granicy państwa, nalezałoby rejestrować pojazd w kraju, do krórego się wjeżdża, albo przesiadać się do samochodu zarejestrowanego w kraju, który właśnie się odwiedza-co jest absurdem)
Na odwrocie dowodu rejestracyjnego od tzw "żółtych tablic" jest napisane do czego są one przeznaczone:
- do jazd testowych (Prufungsfahrten)
- do jazd próbnych (Probefahrten)
- do transportu z miejsca na miejsce (Ubefuhrungsfahrten) - bez ograniczenia do terytorium Niemiec.
Tomcar MS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości