BRAK MOCY 290td

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

MP2090
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2009, o 19:55
Lokalizacja: LUBLIN

BRAK MOCY 290td

Post autor: MP2090 »

Witam. Mam problem z mocą. Wygląda to następująco. Gdy odpalam na zimnym silniku auto to wszystko jest ok. Jak zlapie ok. 40-50C chyba przechodzi w tryb awaryjny i przymula go od 2200obr i kreci sie tylko do 3000tys. Turbo chodzi jest ok. o co moze mu chodzić? Spotkal sie ktoś z tym?
roberts150

Post autor: roberts150 »

Zrób diagnozę na kompie. Tak " na oko" nikt Ci nie doradzi. Wygląda na tryb awaryjny , a powodów tego stanu może być mnóstwo!
tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Post autor: tomifor »

U mnie bylo podobnie a wlasciwie identycznie.
Merc jak byl zimny chodzil bardzo dobrze mial kopa i w ogole, ale kiedy nagrzal sie zalaczal sie tryb awaryjny. Problem tkwil w intercoolerze ktory byl nieszczelny, byl pekniety, wiec kiedy turbo sie zalaczalo powietrze uciekalo przez intercooler.
viewtopic.php?t=2436
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Witam

Koledzy powiedzcie mi co jest mam 3 litrowego turbo dieselka i od wczoraj nie włącza mi się turbina co mogło się stać jeździ bo wiadomo 3 litry ma czym szarpnąć tą budę ale nie działa turbina poprostu przestała działać co to może być czy uż umarła mi turbina tak nagle bez żadnych ozna czy coś znowu mi się odłączyło na dodatek tego padła mi pompa pneumatyczna juz powoli wyprowadza mnie z równowagi mój mieczysław jak jeździł to jeździł a teraz non stop coś się dzieje czy to ma jakieś powiązanie.

Pozdrawiam
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

uszkodzony intercooler/turbina moze wypadly rurki do coolera? zajrzyj tam jak to wyglada
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

brak dzialania turbo ma scisly zwiazek z podcisnieniem. sprawdz czy wezyki podcisnienia sa na pewno podlaczone. mimo wszystko obstawiam wine na pompe podcisnienia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Może zawór EGR? Jak pada turbina to wali z rury dymem i pożera olej...
Ostatnio zmieniony 17 lut 2009, o 20:35 przez delan, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Siemanko

Koledzy nie kopci z rury nic sie nie dziej porostu nie ma doładowania turbo ale jutro zobaczę może faktycznie coś się rozłączyło dzięki wielkie za info pozdrawiam...

Igor
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sprawdz takze WSZYSTKIE podcisnienia, regulacja lamp, klapy rezonacyjne, zawor EGR, przepustnica, itd. itp. wystarczy ze jedno sie odlaczy i podcisnienie bedzie zaciagalo lewe powietrze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Witam

Kolego FABEK powiedz mi jeszcze do czego jest ten filterek wyglądający jak filt paliwa w polonezie lub maluchu napewno wiesz o czym mówię jest on umieszczony pod maską onok komputera????? i jeszcze jedno nie masz kogoś znajomego co by miał pompę centralnego zamka, wyobraź sobie że nie mogę tego nigdzie znaleść, a jak mają to inne nie pasujące do mojego mieczysława.

Pozdrawiam Igor
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

chodzi Ci o filterek na przewodzie podcisnienia?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

szczerze to nie wiem mam go z prawej strony obok zaworków regulujących temperaturę w środku

[ Dodano: 2009-02-19, 19:02 ]
pytam bo sprawdziłem wszystki połączenia i wszystkie przewody są na miejscu a turbina wciąż nie działa
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Igor pisze: Kolego FABEK powiedz mi jeszcze do czego jest ten filterek wyglądający jak filt paliwa w polonezie lub maluchu...
Wprawdzie ja to nie febek ;-) ale co tam. A po drugie co to za porównanie do poloneza :shock:
A co do filtra jest to filtr powietrza, bo jak zawór zmienia swoje położenie to część jego która pracowała do tej pory na podciśnieniu trzeba napowietrzyć. I żeby kurz lub inny syf się nie dostawały do zaworu to po prostu jest filtr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Ok dzięki wielkie za podpowiedz. Powiedz mi kolego o jaki zawór chodzi, sorry ale szukam przyczyny nie działającej turbiny dlatego tak wypytuję.

pozdrawiam

igor

[ Dodano: 2009-02-24, 19:29 ]
Witam

Koledzy nie wiecie kto ma do sprzedania pompę centralnego zamka do w 210 na 6 wyjść i dwie kości ?????

nigdzie nie mogę takiej pompki dostać są ale nie takie jakiej szukam..

Pozdrawiam
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
psycho-pablo2
Posty: 64
Rejestracja: 29 maja 2010, o 20:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: psycho-pablo2 »

Witam Kolegów z forum. Nie chcąc zakładać nowego tematu z brakiem mocy w e290, mam pytanie. Czy ciepło, czy zimno, łapie tryb awaryjny. Łapie od 3 biegu w górę od ok 2500-3000obr. Na 1 i 2 do 4,500 kręci i nic. Byłem na star diagnosis i wyskoczył mi jedynie błąd świec żarowych, tzn do wymiany. Poza tym żadnych błędów. Wobec czego wsiadamy z lapkiem do auta i jedziemy. Od razu mechanikowi nie spodobało się ciśnienie doładowania, które wyniosło 1300 zamiast 1800 mbar. Do tego wyskoczył błąd 1470, który znika po zgaszeniu auta i go później nie widać na SD. Co o tym sądzicie, turbo do wymiany?
p.s.
dolot sprawdzony, IC przemyty, Kat wycięty, przepływka kiedyś wymieniona na oryginał Bosch, nie ma żadnych błędów
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości