Źle założone (regeneracja) wtryski paliwa

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

yoziom
Posty: 4
Rejestracja: 9 paź 2012, o 20:14
Lokalizacja: Warszawa

Źle założone (regeneracja) wtryski paliwa

Post autor: yoziom »

Witam wszystkich,
Mam mercedesa w245 (B180) z 2006 roku, silnik CDI 1.8 109 KM (wiem, że to nie w210, ale zawsze mercedes i myślę, że logika pracy silników diesla są podobne, po2. nie ma konkretne forum o w245 jak ten o w210).

Mam taki problem, otóż zrobiłem przegląd "duży" (wymiana wszystkich olejów, w tym skrzyni biegów (automat), oraz wszystkich filtrów), mechanik poradził także regenerację wtrysków paliwa (wszystkie 4 szt.), ponieważ samochód dość długo stał nie używany przez poprzedniego właściciela i prawdopodobnie zrobił się nagar na wtryskach. Podobno regeneracja wtrysków ma pomóc w żywotności silnika, samochód ma mnie terkotać, ma pracować ciszej i ma być bardziej żwawy...

Problem polega na tym, że po w/w przeglądzie nie widzę za dużo różnicy w pracy silnika (tak samo dudni, terkocze), nie jest super bardziej żwawy, wręcz odwrotnie, drga mi tak samo lub bardziej, w dodatku jakieś inne elementy się poluzowały i drgania przechodzą na inne elementy i samochód jest głośniejszy... ale to pierdoły, najgorsze jest to, że obroty zaczęły mi falować jak stoję (szczególnie na zimnym silniku), czuć delikatną nie równą pracę silnika, nie mówiąc już o wspomnianych drganiach.

Moje pytanie, czy to może być spowodowane tym, iż źle są uregulowane wtryski? Jak to udowodnić? Jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania silnika? Przed przeglądem silnik nie falował.

Jeszcze jedna sprawa, jak zwalniam, i czuję że automat rzuca na luz, to silnik traci odrobinę mocy, wówczas obroty spada do 800 i wraca, silnik zaczyna bardziej się trząść, czy to normalne?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
może w245 to nie w210, ale zawsze Mercedes ;)

pozdrawiam wszystkich!
yo!
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

a nie mówiła babcia, że jak działa to nie ruszać :rotfl:
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Babcia zachorowała, dlatego problem :D
E 270 CDI 2000r, lift, manual
yoziom
Posty: 4
Rejestracja: 9 paź 2012, o 20:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: yoziom »

dzięki panowie za mądrości życiowe. a może ktoś się wypowie z sensem?
może w245 to nie w210, ale zawsze Mercedes ;)

pozdrawiam wszystkich!
yo!
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zapewne wtryski trzeba jeszcze zakodować, niektóre modele W210 (te ostatnie) załapały się na kodowane wtryski. nawet zmiana kolejnością rozreguluje pracę silnika, nie mówiąc już o regeneracji, po której wtryski mają całkiem inne parametry.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kolega napisał,że mechanik doradził czyszczenie wtrysków a nic nie napisał to czy zostało zrobione
yoziom
Posty: 4
Rejestracja: 9 paź 2012, o 20:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: yoziom »

Fabek, dzięki za info.

tzn regeneracja wtrysków została zrobiona przez mechanika (tylko najwidoczniej źle). A jak się odbywa ponowne kodowanie wtrysków? poprzez komputer czy trzeba wyciągać albo ustawiać ponownie wtryski?

z góry dzięki za pomoc.
może w245 to nie w210, ale zawsze Mercedes ;)

pozdrawiam wszystkich!
yo!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości