Wymieniać olej w automacie czy nie??

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:13 przez miet147, łącznie zmieniany 2 razy.
w210e 2,9td kombi.96r.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

marek 3003.Oszczędź sobie wizyty w ASO.Polecam Nadarzyn ,i fachowo i koszty mniejsze.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:14 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Zajedź do Olczaka w Nadarzynie. Różne są opinie na temat tego serwisu , jedni chwalą , inni krytykują ! Ja osobiście korzystałem z usług tej firmy , i mam bardzo pozytywne wspomnienia.
Od kilkunastu lat preferuję tylko auta z ASB , z doświadczenia wiem że olej w skrzyni należy wymieniać , jest jednak pewne "ale"... jeżeli skrzynka przejechała kilkaset tyś. bez wymiany , zalanie nowym płynem zazwyczaj kończy się katastrofą. Szlam który przez lata odkłada się na elementach sterowania ,tzn. elektrozaworach umieszczonych w płycie sterującej , zostaje ekspresowo wypłukany , bardzo szybko zaczynają się problemy , a to skrzynia się ślizga , a to z powodu zacinania się zaworów twardo zmienia przełożenia , aż w końcu klasycznie kończy swój żywot! Dlatego przed zakupem auta z ASB trzeba bardzo dokładnie sprawdzić prawidłowość pracy tego podzespołu , najmniejsze odchyły od normy dokładnie przeanalizować , najlepiej w takim przypadku skorzystać z opinii kogoś doświadczonego w tym temacie.
Obawiam się że w Twoim przypadku pozostaje tylko demontaż skrzyni , i naprawa.
Zakup na allegro odradzam , możesz poszukać wśród firm zajmujących się regeneracją ASB , dostajesz gwarancję , a cała procedura potrwa max 2 dni i wyjeżdżasz sprawnym autem. Tak jak ktoś napisał , omijaj szarlatanów , którzy na odległość (telefonicznie) przedstawiają kosztorys.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Popieram zdecydowanie pogląd przedmówcy z zastrzeżeniem,że mimo wszystko zdiagnozowałbym stan skrzyni,wymienić zawsze zdążysz.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Do jakości oleju pytań nie mam, w razie "W" lać olej rzepakowy lub słonecznikowy.
Z hydraulika siłową mam do czynienia zawodowo. Zaworki, pierdułki--OK.
Natomiast stan oleju nie powinien mieć zbyt wiele do gadania. Praca pompy /ciśnienie nie zależy od tego czy jest -/+ 1 litr. A od rozszerzalności cieplnej oleju to sa naczynia wyrównawcze jak w chłodzeniu lub kompensatory pneum-hudrauliczne.
Podajcie Koledzy Szpiedzy jaka literature to poczytam i nie będe dupy truł .
Byc może tak byc musi...
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

baca pisze:Podajcie Koledzy Szpiedzy jaka literature to poczytam i nie będe dupy truł .
Byc może tak byc musi...
http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=2

:-) tutaj jest co nieco :-) ale pewnie najlepiej to by bylo jakies schematy od samego MB poczytac :-P
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:14 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Dzięki !! Musze nabyć. Hej!
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:15 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Poczytałem to co było, odpowiedzi nie znalazłem ale znajde i ogłoszę slowo prawdy; jeśli jestem w błędzie to wypije pół piwa! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:15 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Wiem! Najbardziej wnerwia mnie aptekarskie tankowanie olejem! Bo przecie można by wstawic układzik uzupełniający olej samoczynnie, sygnalizator stanu minim. (bo z tego co piszecie to go nie ma) i byłaby skrzynka "idiotenfest" .
Jak juz takie gruszki na wierzbie powstawiane sa w te autka (poziom płynu sprysków, starcie klocków, stan żarówek i inne bombki choinkowe, ) bez których można sie obejść a ostatni cud świata Księżniczka ASB nawet sobie temperatury nie potrafi zmierzyć. Ani cisnienia na wentylach. Ani że sie z niej zupa wylała.
Co ona potrafi, poza kreceniem się???
Dlatego głoszę że to sabotaż .
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:16 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Miet -- wietrze że jestes kuty na 4 łapy i koło zapasowe taż, napisz po swojemu, czy jest możliwe stosunkowo niewielkim kosztem uczynic tą ASB bardziej bezpieczną i prostą??
Wnoszę że można ale sie tego nie robi. Powinno byc z racji kosztowności ASB :
--sygnalizator temp. granicznej oleju ASB--w iektórych silnikach było a może jest
--sygnalizator niskiego stanu oleju --- w silnikach bywa(nawet bagnetu chamy nie dali żeby właściciel do ASO zapierniczał . Albo przelał i żeby go szlag trafił na miejscu jak przedobrzył)
--sygnalizator spadku ciśnienia oleju poniżej granicznej wartości --jest w każdym silniku. Mały manometr albo cuś!
--a na dobitke powinien kompensator rozkurczu termicznego oleju jak wody w układach CO
--a na druga dobitke uzupełniacz automatyczny ubytków oleju.
CZy to takie skomplikowane??? W pudełkach za 150-250 tys zł należało by.


Jak pisal Fabek, przepełnienie olejem rozwaliło skrzynie i kółeczka biegały po asfalcie. A trafilo tak zapewne multum skrzyń. czy to problem wstawic zaworek bezpieczeństwa malutki tam gdzie trzeba??? ŻADEN!
Powinienem miec login "Spiskowiec" bo wszędzie podstęp producentów wietrzę.

Mietek, co ty na to ?? ( w temacie jestem, sliskiego sie trzymam!)Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości