Wymieniać olej w automacie czy nie??
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:13 przez miet147, łącznie zmieniany 2 razy.
w210e 2,9td kombi.96r.
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:14 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Zajedź do Olczaka w Nadarzynie. Różne są opinie na temat tego serwisu , jedni chwalą , inni krytykują ! Ja osobiście korzystałem z usług tej firmy , i mam bardzo pozytywne wspomnienia.
Od kilkunastu lat preferuję tylko auta z ASB , z doświadczenia wiem że olej w skrzyni należy wymieniać , jest jednak pewne "ale"... jeżeli skrzynka przejechała kilkaset tyś. bez wymiany , zalanie nowym płynem zazwyczaj kończy się katastrofą. Szlam który przez lata odkłada się na elementach sterowania ,tzn. elektrozaworach umieszczonych w płycie sterującej , zostaje ekspresowo wypłukany , bardzo szybko zaczynają się problemy , a to skrzynia się ślizga , a to z powodu zacinania się zaworów twardo zmienia przełożenia , aż w końcu klasycznie kończy swój żywot! Dlatego przed zakupem auta z ASB trzeba bardzo dokładnie sprawdzić prawidłowość pracy tego podzespołu , najmniejsze odchyły od normy dokładnie przeanalizować , najlepiej w takim przypadku skorzystać z opinii kogoś doświadczonego w tym temacie.
Obawiam się że w Twoim przypadku pozostaje tylko demontaż skrzyni , i naprawa.
Zakup na allegro odradzam , możesz poszukać wśród firm zajmujących się regeneracją ASB , dostajesz gwarancję , a cała procedura potrwa max 2 dni i wyjeżdżasz sprawnym autem. Tak jak ktoś napisał , omijaj szarlatanów , którzy na odległość (telefonicznie) przedstawiają kosztorys.
Od kilkunastu lat preferuję tylko auta z ASB , z doświadczenia wiem że olej w skrzyni należy wymieniać , jest jednak pewne "ale"... jeżeli skrzynka przejechała kilkaset tyś. bez wymiany , zalanie nowym płynem zazwyczaj kończy się katastrofą. Szlam który przez lata odkłada się na elementach sterowania ,tzn. elektrozaworach umieszczonych w płycie sterującej , zostaje ekspresowo wypłukany , bardzo szybko zaczynają się problemy , a to skrzynia się ślizga , a to z powodu zacinania się zaworów twardo zmienia przełożenia , aż w końcu klasycznie kończy swój żywot! Dlatego przed zakupem auta z ASB trzeba bardzo dokładnie sprawdzić prawidłowość pracy tego podzespołu , najmniejsze odchyły od normy dokładnie przeanalizować , najlepiej w takim przypadku skorzystać z opinii kogoś doświadczonego w tym temacie.
Obawiam się że w Twoim przypadku pozostaje tylko demontaż skrzyni , i naprawa.
Zakup na allegro odradzam , możesz poszukać wśród firm zajmujących się regeneracją ASB , dostajesz gwarancję , a cała procedura potrwa max 2 dni i wyjeżdżasz sprawnym autem. Tak jak ktoś napisał , omijaj szarlatanów , którzy na odległość (telefonicznie) przedstawiają kosztorys.
Do jakości oleju pytań nie mam, w razie "W" lać olej rzepakowy lub słonecznikowy.
Z hydraulika siłową mam do czynienia zawodowo. Zaworki, pierdułki--OK.
Natomiast stan oleju nie powinien mieć zbyt wiele do gadania. Praca pompy /ciśnienie nie zależy od tego czy jest -/+ 1 litr. A od rozszerzalności cieplnej oleju to sa naczynia wyrównawcze jak w chłodzeniu lub kompensatory pneum-hudrauliczne.
Podajcie Koledzy Szpiedzy jaka literature to poczytam i nie będe dupy truł .
Byc może tak byc musi...
Hej!
Z hydraulika siłową mam do czynienia zawodowo. Zaworki, pierdułki--OK.
Natomiast stan oleju nie powinien mieć zbyt wiele do gadania. Praca pompy /ciśnienie nie zależy od tego czy jest -/+ 1 litr. A od rozszerzalności cieplnej oleju to sa naczynia wyrównawcze jak w chłodzeniu lub kompensatory pneum-hudrauliczne.
Podajcie Koledzy Szpiedzy jaka literature to poczytam i nie będe dupy truł .
Byc może tak byc musi...
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=2baca pisze:Podajcie Koledzy Szpiedzy jaka literature to poczytam i nie będe dupy truł .
Byc może tak byc musi...
:-) tutaj jest co nieco :-) ale pewnie najlepiej to by bylo jakies schematy od samego MB poczytac :-P
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:14 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:15 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:15 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Wiem! Najbardziej wnerwia mnie aptekarskie tankowanie olejem! Bo przecie można by wstawic układzik uzupełniający olej samoczynnie, sygnalizator stanu minim. (bo z tego co piszecie to go nie ma) i byłaby skrzynka "idiotenfest" .
Jak juz takie gruszki na wierzbie powstawiane sa w te autka (poziom płynu sprysków, starcie klocków, stan żarówek i inne bombki choinkowe, ) bez których można sie obejść a ostatni cud świata Księżniczka ASB nawet sobie temperatury nie potrafi zmierzyć. Ani cisnienia na wentylach. Ani że sie z niej zupa wylała.
Co ona potrafi, poza kreceniem się???
Dlatego głoszę że to sabotaż .
Hej!
Jak juz takie gruszki na wierzbie powstawiane sa w te autka (poziom płynu sprysków, starcie klocków, stan żarówek i inne bombki choinkowe, ) bez których można sie obejść a ostatni cud świata Księżniczka ASB nawet sobie temperatury nie potrafi zmierzyć. Ani cisnienia na wentylach. Ani że sie z niej zupa wylała.
Co ona potrafi, poza kreceniem się???
Dlatego głoszę że to sabotaż .
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:16 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Miet -- wietrze że jestes kuty na 4 łapy i koło zapasowe taż, napisz po swojemu, czy jest możliwe stosunkowo niewielkim kosztem uczynic tą ASB bardziej bezpieczną i prostą??
Wnoszę że można ale sie tego nie robi. Powinno byc z racji kosztowności ASB :
--sygnalizator temp. granicznej oleju ASB--w iektórych silnikach było a może jest
--sygnalizator niskiego stanu oleju --- w silnikach bywa(nawet bagnetu chamy nie dali żeby właściciel do ASO zapierniczał . Albo przelał i żeby go szlag trafił na miejscu jak przedobrzył)
--sygnalizator spadku ciśnienia oleju poniżej granicznej wartości --jest w każdym silniku. Mały manometr albo cuś!
--a na dobitke powinien kompensator rozkurczu termicznego oleju jak wody w układach CO
--a na druga dobitke uzupełniacz automatyczny ubytków oleju.
CZy to takie skomplikowane??? W pudełkach za 150-250 tys zł należało by.
Jak pisal Fabek, przepełnienie olejem rozwaliło skrzynie i kółeczka biegały po asfalcie. A trafilo tak zapewne multum skrzyń. czy to problem wstawic zaworek bezpieczeństwa malutki tam gdzie trzeba??? ŻADEN!
Powinienem miec login "Spiskowiec" bo wszędzie podstęp producentów wietrzę.
Mietek, co ty na to ?? ( w temacie jestem, sliskiego sie trzymam!)Hej!
Wnoszę że można ale sie tego nie robi. Powinno byc z racji kosztowności ASB :
--sygnalizator temp. granicznej oleju ASB--w iektórych silnikach było a może jest
--sygnalizator niskiego stanu oleju --- w silnikach bywa(nawet bagnetu chamy nie dali żeby właściciel do ASO zapierniczał . Albo przelał i żeby go szlag trafił na miejscu jak przedobrzył)
--sygnalizator spadku ciśnienia oleju poniżej granicznej wartości --jest w każdym silniku. Mały manometr albo cuś!
--a na dobitke powinien kompensator rozkurczu termicznego oleju jak wody w układach CO
--a na druga dobitke uzupełniacz automatyczny ubytków oleju.
CZy to takie skomplikowane??? W pudełkach za 150-250 tys zł należało by.
Jak pisal Fabek, przepełnienie olejem rozwaliło skrzynie i kółeczka biegały po asfalcie. A trafilo tak zapewne multum skrzyń. czy to problem wstawic zaworek bezpieczeństwa malutki tam gdzie trzeba??? ŻADEN!
Powinienem miec login "Spiskowiec" bo wszędzie podstęp producentów wietrzę.
Mietek, co ty na to ?? ( w temacie jestem, sliskiego sie trzymam!)Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości