Zablokowana stacyjka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zablokowana stacyjka
Problem jak zapewne każdego bardzo pilny - u mnie w uwagi na wyjazd za 2 dni, dosyć znaczący.
Objawy: Rozpoczęło się od problemu z zamknięciem samochodu z rybki. W efekcie użyłem pilota od alarmu który również zamyka centralny. Po ok godzinie wróciłem do samochodu i ten o dziwo udało się otworzyć już normalnie "rybką". Niestety problem pojawił się za chwilę, gdy okazało się że nie jestem w stanie przekręcić kluczyka w stacyjce. Nie słychać charakterystycznego cyknięcia (blokada kierownicy jak się domyślam) po włożeniu kluczyka do stacyjki, ale blokada jest non-stop zwolniona (kierownica kręci się od oporu do oporu bez kluczyka w stacyjce). Natomiast kłopot poważniejszy jest taki, że nie jestem w stanie przekręcić kluczyka w stacyjce do pozycji zapłonu. Przypadkowo miałem przy sobie drugi klucz serwisowy (ten płaski jak karta bez pilota) i on również nie jest w stanie poruszyć stacyjki. Wydaje mi się że stacyjka posiada taką osłonę w miejscu gdzie wchodzi kluczyk i u mnie ta osłona jest ciągle otwarta (nie wiem czy ma to znaczenie, ale opisuję wszystko). Akumulator jest w pełni sprawny, jest to pierwszy taki objaw od kilku lat (u mnie samochód od niedawna, ale odkupiłem go od znajomych i Oni nie mieli takiego kłopotu nigdy). Posiadam jeszcze jedną "rybkę", ale kiedyś próbowałem uruchomić samochodów przy jej pomocy i niestety objaw był podobny, ale ta druga nie była używana od nowości, więc zwaliłem winę na rozkodowaną kostkę w kluczyku od immo lub coś w ten deseń.
Pytanie:
Czy są jakieś sugestie, jak uruchomić samochód i dostarczyć go na kołach do serwisu (Warszawa) lub czy ktoś posiada dobrego fachowca który może podjechać do samochodu i sprawdzić co się stało (Mokotów okolice ul.Idzikowskiego).
Problem w tym że to automat, więc pozostaje jedynie laweta, na którą fizycznie nie mam teraz czasu (jutro i we wtorek praca od 6 rano, a w środę wyjazd na kilka tygodni).
Z góry dziękuję za każdą poradę, będę próbował wszystkiego byleby móc przejechać do serwisu na kołach.
Objawy: Rozpoczęło się od problemu z zamknięciem samochodu z rybki. W efekcie użyłem pilota od alarmu który również zamyka centralny. Po ok godzinie wróciłem do samochodu i ten o dziwo udało się otworzyć już normalnie "rybką". Niestety problem pojawił się za chwilę, gdy okazało się że nie jestem w stanie przekręcić kluczyka w stacyjce. Nie słychać charakterystycznego cyknięcia (blokada kierownicy jak się domyślam) po włożeniu kluczyka do stacyjki, ale blokada jest non-stop zwolniona (kierownica kręci się od oporu do oporu bez kluczyka w stacyjce). Natomiast kłopot poważniejszy jest taki, że nie jestem w stanie przekręcić kluczyka w stacyjce do pozycji zapłonu. Przypadkowo miałem przy sobie drugi klucz serwisowy (ten płaski jak karta bez pilota) i on również nie jest w stanie poruszyć stacyjki. Wydaje mi się że stacyjka posiada taką osłonę w miejscu gdzie wchodzi kluczyk i u mnie ta osłona jest ciągle otwarta (nie wiem czy ma to znaczenie, ale opisuję wszystko). Akumulator jest w pełni sprawny, jest to pierwszy taki objaw od kilku lat (u mnie samochód od niedawna, ale odkupiłem go od znajomych i Oni nie mieli takiego kłopotu nigdy). Posiadam jeszcze jedną "rybkę", ale kiedyś próbowałem uruchomić samochodów przy jej pomocy i niestety objaw był podobny, ale ta druga nie była używana od nowości, więc zwaliłem winę na rozkodowaną kostkę w kluczyku od immo lub coś w ten deseń.
Pytanie:
Czy są jakieś sugestie, jak uruchomić samochód i dostarczyć go na kołach do serwisu (Warszawa) lub czy ktoś posiada dobrego fachowca który może podjechać do samochodu i sprawdzić co się stało (Mokotów okolice ul.Idzikowskiego).
Problem w tym że to automat, więc pozostaje jedynie laweta, na którą fizycznie nie mam teraz czasu (jutro i we wtorek praca od 6 rano, a w środę wyjazd na kilka tygodni).
Z góry dziękuję za każdą poradę, będę próbował wszystkiego byleby móc przejechać do serwisu na kołach.
WDB2100041A921109
Avantgarde
Avantgarde
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Skontaktuj sie z Kolega Hipollo (dorobil klucz rybka do mojej merc)
viewtopic.php?t=593&postdays=0&postorde ... &start=405
viewtopic.php?t=593&postdays=0&postorde ... &start=405
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Gdzieś tu czytałem że tam lubi sie syf i kurz zbierać - leć po sprężone powietrze i ostro tą stacyjke przedmuchaj i napisz jaki efekt..
pozd.
pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Przedmuchane i nadal to samo.. Zastanawia mnie ta osłona w stacyjce która jest ciągle podniesiona i brak blokady kierownicy. Czy jest osobny przekaznik do blokady kierownicy? A jesli tak to czy znajduje sie on stronie pasazera pod maska w magicznej skrzynce z 4 srubkami???
[ Dodano: 2012-09-03, 22:31 ]
Czy jest możliwe że uszkodzeniu uległa jedynie sama stacyjka jako elektryczne urządzenie i przy kupieniu nowej(używanej) po zaprogramowaniu do starych kluczyków będzie wszystko ok?
Wiem, teoretyzuje, ale chodzi mi o kwestię techniczną w przypadku zakupu nowej stacyjki i zaprogramowaniu jej pod stare komplety kluczy.
[ Dodano: 2012-09-03, 22:31 ]
Czy jest możliwe że uszkodzeniu uległa jedynie sama stacyjka jako elektryczne urządzenie i przy kupieniu nowej(używanej) po zaprogramowaniu do starych kluczyków będzie wszystko ok?
Wiem, teoretyzuje, ale chodzi mi o kwestię techniczną w przypadku zakupu nowej stacyjki i zaprogramowaniu jej pod stare komplety kluczy.
WDB2100041A921109
Avantgarde
Avantgarde
witam, miałem podobny problem w w210 2,2cdi 98 rok ,auto normalnie otwiera się i zamyka z pilota klucza a po włożeniu go do stacyjki cisza!!! blokada kierownicy aktywna, wyjąłem całą stacyjkę delikatnie ją rozpołowiłem i z tyłu tej płytki na podczerwień której dotyka klucz jest czerwone oczko którebyło bardzo zabrudzone jakimś białym nalotem , po oczyszczeniu i zamontowaniu wszystko zaczeło normalnie działać i odpaliło auto normalnie , myślę że będzie ok
http://www.autokluczyk.pl.tl/ gosc jest niesamowicie ogarniety i ma wyposazenie moze ci pomoze mojemu szwagrowi juz 3 razy pomogl z kluczykami
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Witam koledzy, mam podobny problem ze stacyjka. Czasami po włozeniu kluczyka do stacyjki jest charakterystyczne "cyk" ale jak przekręcam kluczyk to nic się nie dzieje. Po ponownym włożeniu lub po paru próbach działa. Czy to kończy się kluczyk (a dodam, że zakupiłem auto z jednym) czy wystarczyłoby przeczyścić stacyjkę?
Ciężko to samemu zrobić czy lepiej do jakiegoś elektryka pojechać?
Jestem z dolnośląskiego (Dzierżoniów/Bielawa) nie wiem czy tutaj ktoś się na tym zna??
Z góry dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2013-02-25, 11:14 ]
...jeszcze zapytam. Czy jest jakiś czujnik położenia skrzyni biegów w pozycji P ?
Bo brak reakcji stacyjki na odpalanie jest taki sam jakby bieg był wrzucony inny niż "P". Wiadomo, że wówczas po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje.
[ Dodano: 2013-03-19, 09:28 ]
No i problem rozwiązany... po prostu kluczyk umarł. Trzeba było dorobić nowy... 800 zł w Świdnicy w TESCO
Ciężko to samemu zrobić czy lepiej do jakiegoś elektryka pojechać?
Jestem z dolnośląskiego (Dzierżoniów/Bielawa) nie wiem czy tutaj ktoś się na tym zna??
Z góry dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2013-02-25, 11:14 ]
...jeszcze zapytam. Czy jest jakiś czujnik położenia skrzyni biegów w pozycji P ?
Bo brak reakcji stacyjki na odpalanie jest taki sam jakby bieg był wrzucony inny niż "P". Wiadomo, że wówczas po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje.
[ Dodano: 2013-03-19, 09:28 ]
No i problem rozwiązany... po prostu kluczyk umarł. Trzeba było dorobić nowy... 800 zł w Świdnicy w TESCO
Tomek,
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381
Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381
Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości