2.7 cdi Jakie to dwa czujniki przed egr?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

2.7 cdi Jakie to dwa czujniki przed egr?

Post autor: pawel72 »

Jakie to dwa czujniki są przed egr w kolejności egr -> czarna gumowa rura -> dwa czujniki prawie w połowie wysokości chłodnicy lewy większy i pod skosem, prawy mniejszy, odchodzą tylko dwa kable patrząc od przodu auta. Za co odpowiadają? Raczej nie jest to przepływomierz bo on jest przy filtrze powietrza. 2.7 cdi 2000 r, po lifcie. Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

A dzień dobry to gdzie? A raczej dobry wieczór.
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dobry wieczór, choć już przed chwilą się witałem viewtopic.php?t=2638&postdays=0&postord ... start=3075 :)
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

ten większy na dwie śrubki to czujnik ciśnienia doładowania a mniejszy na zaczepach to czujnik temperatury powietrza dolotowego :)
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Uprzejmie dziękuję. Czy te czujniki mogą mieć wpływ na kopcenie z rury wydechowej? Historia wygląda następująco: 2 tyg temu wyczyściłem zawór egr, przy okazji oba czujniki od wnętrza rury potraktowałem benzynką ekstrakcyjną, kolektora nie czyściłem, wlałem polecanego na forum Diesel Rus Stop 2x do baku po tankowaniach, przejechałem jakieś 1000 km, przestał dymić. Właśnie przegoniłem go ostro po trasie 1800 km i masakra :-( jak wcisnę pedał gazu dynamicznie okular najpierw zastanawia się czy ruszyć, a następnie jak już pojedzie to zostawia do momentu zdjęcia nogi z gazu zaporę z czarnego dymu. Gorzej niż było wcześniej. Nie wiem czy to jest wszystko skorelowane ze sobą i nie wiem czy czyszczenie czujników miało na to wpływ. Co doradzicie? Zastanawiam czy to jednak przepływomierz nie padł ale na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić?
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Zaczep od czujnika temperatury powietrza dolotowego Ci się przypadkiem nie ułamał? On ma dwa i jeden często lubi się złamac. Co do kopcenia to sprawdz czy układ Ci się gdzieś nie rozszczelnił, w czasie jazdy nie słychac gwizdania? Obroty kręcą do samego końca? W sumie jestem nowy na tym forum i nie chciałbym się wcinac koledze noc bo on ma większą wiedzę :)
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dzięki za odpowiedź. Zaczep się nie ułamał, nic nie świszczy, rozszczelnić się raczej nie rozszczelnił. Obroty idą do końca, ale objawy opisane wcześniej występują po wciśnięciu gwałtownym gazu lub kickdowna.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości