E320 gotowanie sie wody w zbiorniku wyrównawczym
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E320 gotowanie sie wody w zbiorniku wyrównawczym
Witam
Mam dosc nietypowy przypadek i nie wiem co o tym myslec.
Otoz po dluzszej trasie jak silnik jest mocno rozgrzany gdy zatrzymam auto ze zbiornika wylatuje mi plyn chlodniczy poprzez korek. plyn doslownie bulgocze i wylatuje w ogromnych ilosciach od pol listra do 2 litrow !
Jezdze z lekko odkreconym korkiem bo wczesniej mialem problem z wyciekiem kolo alternatora chlodzonego woda. Teraz wiem czemu. Poprsotu cisnienie plynu wyciskalo go w najslabszym miejscu.
Co ustalilem do tej pory czytajac wasze posty:
-ostatnio wyciek okolo 2 litrow !!!! po trasie gdzie dosc szybko jechalem
(niestety w tym momenci zaraz po zatrzymaniu jak byl glowny wyciek nie odczytalem temperatury)
-po ostygnieciu silnika i prawidlowemu zalaniu plynem zrobilem test na banki z ukladu chlodzenia. brak baniek i nie czuc spalinami ze zbiornika.
- brak bialych spalin i jakichkolwiek innych efektow ubocznych
- temperatura silnika wedlug odczytu ponad 90stopni ale ponizej 100
- temeratura odczytana z kliamtronika w trybie serwisowym to potwierdza
- po dolaniu plynu gorny waz chlodnicy goracy i bardzo mieki. uwazam ze jest wrecz pusty
i nie jest wypelniony prawidlowo plynem chlodniczym
-po odpaleniu silnika waz nie sztywnieje wciaz mieki
- chlodnica ciepla na calej wysokosci
- na krotkich trasach auto zachowuje sie normalnie - brak wyciekow
- zimne w garazu - brak wyciekow
prosze o sugestie czy jest to zablokowany termostat, czy raczej pompa wody ?
pozdrawiam,
Ender_TG
Mam dosc nietypowy przypadek i nie wiem co o tym myslec.
Otoz po dluzszej trasie jak silnik jest mocno rozgrzany gdy zatrzymam auto ze zbiornika wylatuje mi plyn chlodniczy poprzez korek. plyn doslownie bulgocze i wylatuje w ogromnych ilosciach od pol listra do 2 litrow !
Jezdze z lekko odkreconym korkiem bo wczesniej mialem problem z wyciekiem kolo alternatora chlodzonego woda. Teraz wiem czemu. Poprsotu cisnienie plynu wyciskalo go w najslabszym miejscu.
Co ustalilem do tej pory czytajac wasze posty:
-ostatnio wyciek okolo 2 litrow !!!! po trasie gdzie dosc szybko jechalem
(niestety w tym momenci zaraz po zatrzymaniu jak byl glowny wyciek nie odczytalem temperatury)
-po ostygnieciu silnika i prawidlowemu zalaniu plynem zrobilem test na banki z ukladu chlodzenia. brak baniek i nie czuc spalinami ze zbiornika.
- brak bialych spalin i jakichkolwiek innych efektow ubocznych
- temperatura silnika wedlug odczytu ponad 90stopni ale ponizej 100
- temeratura odczytana z kliamtronika w trybie serwisowym to potwierdza
- po dolaniu plynu gorny waz chlodnicy goracy i bardzo mieki. uwazam ze jest wrecz pusty
i nie jest wypelniony prawidlowo plynem chlodniczym
-po odpaleniu silnika waz nie sztywnieje wciaz mieki
- chlodnica ciepla na calej wysokosci
- na krotkich trasach auto zachowuje sie normalnie - brak wyciekow
- zimne w garazu - brak wyciekow
prosze o sugestie czy jest to zablokowany termostat, czy raczej pompa wody ?
pozdrawiam,
Ender_TG
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
WDB2102261B317977
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Przeczytaj na korku od zbiorniczka przy jakiej temperaturze możesz odkręcić korek a wszystko będzie jasne
Przez to, że odkręcałeś korek przy dużej temp teraz dobrzy by było odpowietrzyć układ
Przez to, że odkręcałeś korek przy dużej temp teraz dobrzy by było odpowietrzyć układ
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
wiesz wiem ze ten korek powinien byc zamkniety
wiem tez ze wytawrza sie tam lekkie cisnienie
ale jezeli nad plynem jesat jakas obejteosc powietrza i obejtosc plynu wzrasta tak bardzo ze wylewa sie 2 litry to to chyba nie jest normalne. i nie sadze ze zakrecenie korka cos pomoze.
poprostu wypieprzy mi jakas uszczelke w ukaldzie chlodzenia po zamknieciu korka i tyle.
plyna ma prawo pracowac i zwiekszac swoja objetosc ale nie az tak.
korek dziala w ten sposob u mnie ze pozwala zasysac powietrze do ukladu i blokuje calkowicie wylot powietrza z ukladu.
pozatym plyn mialem zlewany i zalewany z roznych przyczyn i nigdy nie mialem zapowietrzonego ukladu. dlaczego teraz nagle gorny waz wydaje sie pusty mimo ze poziom plynu w zbiorniku jst prawidlowy.
dzis przejechalem 25km temperatura zcaly czas monitorowana wzrosla max 93 stopnie
wszytko ok. nic nie wylatywalo. ale waz wydaje sie gorny pusty.
z korkiem niedokreconym jezdzilem z rok. nigdy nie bylo problemow !
zreszta kolejna sprawa mi pokazuje ponizej 100 stopni zawsze, a plyn wrze
temperatura wrzenia plynu to 110-120 stopni !
moze poprostu czujnik temp jest walniety ?
wiem tez ze wytawrza sie tam lekkie cisnienie
ale jezeli nad plynem jesat jakas obejteosc powietrza i obejtosc plynu wzrasta tak bardzo ze wylewa sie 2 litry to to chyba nie jest normalne. i nie sadze ze zakrecenie korka cos pomoze.
poprostu wypieprzy mi jakas uszczelke w ukaldzie chlodzenia po zamknieciu korka i tyle.
plyna ma prawo pracowac i zwiekszac swoja objetosc ale nie az tak.
korek dziala w ten sposob u mnie ze pozwala zasysac powietrze do ukladu i blokuje calkowicie wylot powietrza z ukladu.
pozatym plyn mialem zlewany i zalewany z roznych przyczyn i nigdy nie mialem zapowietrzonego ukladu. dlaczego teraz nagle gorny waz wydaje sie pusty mimo ze poziom plynu w zbiorniku jst prawidlowy.
dzis przejechalem 25km temperatura zcaly czas monitorowana wzrosla max 93 stopnie
wszytko ok. nic nie wylatywalo. ale waz wydaje sie gorny pusty.
z korkiem niedokreconym jezdzilem z rok. nigdy nie bylo problemow !
zreszta kolejna sprawa mi pokazuje ponizej 100 stopni zawsze, a plyn wrze
temperatura wrzenia plynu to 110-120 stopni !
moze poprostu czujnik temp jest walniety ?
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
WDB2102261B317977
może robiłeś to w okresie kiedy używałeś ogrzewania i dlatego sam się odpowietrzyłendertg pisze:pozatym plyn mialem zlewany i zalewany z roznych przyczyn i nigdy nie mialem zapowietrzonego uklad
zobacz czy też będzie CI się płyn wylewał jak temperatura silnika spadnie do 80 stopni
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Termostat do dupy! Zatrzymał sie na 25% otwarcia i mały obieg na trasie sie gotuje. Zakładam że na zimno stan płyny jest OK.
A na krótkich odcinkach i gdy jest zimno jest gut! Hej!
A na krótkich odcinkach i gdy jest zimno jest gut! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
Zacząć od najtańszych, nowy korek zbiorniczka wyrównawczego, nowy termostat. Jak nie pomoże to płukanie układu chłodniczego,........ dalej nic ...sprawdzenie/wymiana pompy wody.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
Panowie ponawiam pytanie z tym że teraz jest jeszcze gorzej wymieniłem sobie tą elektryczną pompkę obiegu wody i teraz szok jadę jadę i w pewnym momencie temperatura silnika taka że zbrakło skali wyłączam wtedy ogrzewanie i spada do 90-100 i tak trzyma. Jak jadę bez włączonego nawiewu na ciepłe powietrze wtedy jest wszystko ok jak tylko przekręcę jeża na czerwone to od razu skoki temperatury, odłączyłem tą pompkę w hu..... i teraz znowu ok tylko tyle że od czasu do czasu wywali płyn i ogrzewanie jest przy wyższych obrotach silnika na świetle czerwonym wieje zimnym. Podpowiedzcie coś proszę bo teraz bezrobotny jestem i każdy grosz się liczy, nie będę wymieniał w ciemno wszystkiego po kolei.
[ Dodano: 2012-09-28, 20:44 ]
wspomnianą pompkę elektryczną sprawdziłem i wymieniłem bo wyczytałem w postach że ona może mieć wpływ na docieplenie wnętrza a u mnie z tym był właśnie problem.
[ Dodano: 2012-09-28, 20:44 ]
wspomnianą pompkę elektryczną sprawdziłem i wymieniłem bo wyczytałem w postach że ona może mieć wpływ na docieplenie wnętrza a u mnie z tym był właśnie problem.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Tokarszczak1981 pisze:Wysłany: 2012-08-09, 10:23
Witam ja mam ten sam przypadek,
Jeżeli tak jeździłeś to nie chciałbym być przyszłym nabywcą takiego auta. Zabijasz powoli, aczkolwiek sukcesywnie silnik.Tokarszczak1981 pisze:Wysłany: Wczoraj 20:42
Panowie ponawiam pytanie z tym że teraz jest jeszcze gorzej
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości