E320 gotowanie sie wody w zbiorniku wyrównawczym

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

E320 gotowanie sie wody w zbiorniku wyrównawczym

Post autor: endertg »

Witam

Mam dosc nietypowy przypadek i nie wiem co o tym myslec.

Otoz po dluzszej trasie jak silnik jest mocno rozgrzany gdy zatrzymam auto ze zbiornika wylatuje mi plyn chlodniczy poprzez korek. plyn doslownie bulgocze i wylatuje w ogromnych ilosciach od pol listra do 2 litrow !
Jezdze z lekko odkreconym korkiem bo wczesniej mialem problem z wyciekiem kolo alternatora chlodzonego woda. Teraz wiem czemu. Poprsotu cisnienie plynu wyciskalo go w najslabszym miejscu.

Co ustalilem do tej pory czytajac wasze posty:

-ostatnio wyciek okolo 2 litrow !!!! po trasie gdzie dosc szybko jechalem
(niestety w tym momenci zaraz po zatrzymaniu jak byl glowny wyciek nie odczytalem temperatury)
-po ostygnieciu silnika i prawidlowemu zalaniu plynem zrobilem test na banki z ukladu chlodzenia. brak baniek i nie czuc spalinami ze zbiornika.
- brak bialych spalin i jakichkolwiek innych efektow ubocznych
- temperatura silnika wedlug odczytu ponad 90stopni ale ponizej 100
- temeratura odczytana z kliamtronika w trybie serwisowym to potwierdza
- po dolaniu plynu gorny waz chlodnicy goracy i bardzo mieki. uwazam ze jest wrecz pusty
i nie jest wypelniony prawidlowo plynem chlodniczym
-po odpaleniu silnika waz nie sztywnieje wciaz mieki
- chlodnica ciepla na calej wysokosci
- na krotkich trasach auto zachowuje sie normalnie - brak wyciekow
- zimne w garazu - brak wyciekow


prosze o sugestie czy jest to zablokowany termostat, czy raczej pompa wody ?

pozdrawiam,
Ender_TG
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

endertg, gdyby pompa wody stała to nie przejechałbyś 10 km
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Przeczytaj na korku od zbiorniczka przy jakiej temperaturze możesz odkręcić korek a wszystko będzie jasne ;)

Przez to, że odkręcałeś korek przy dużej temp teraz dobrzy by było odpowietrzyć układ :)
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

ZGI ma racje ,nigdy tego nie rób ,bo możesz siędo tego poparzyć ,korek musi być dokręcony, sprawdz w korku zaworki
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: endertg »

wiesz wiem ze ten korek powinien byc zamkniety

wiem tez ze wytawrza sie tam lekkie cisnienie

ale jezeli nad plynem jesat jakas obejteosc powietrza i obejtosc plynu wzrasta tak bardzo ze wylewa sie 2 litry to to chyba nie jest normalne. i nie sadze ze zakrecenie korka cos pomoze.

poprostu wypieprzy mi jakas uszczelke w ukaldzie chlodzenia po zamknieciu korka i tyle.

plyna ma prawo pracowac i zwiekszac swoja objetosc ale nie az tak.

korek dziala w ten sposob u mnie ze pozwala zasysac powietrze do ukladu i blokuje calkowicie wylot powietrza z ukladu.


pozatym plyn mialem zlewany i zalewany z roznych przyczyn i nigdy nie mialem zapowietrzonego ukladu. dlaczego teraz nagle gorny waz wydaje sie pusty mimo ze poziom plynu w zbiorniku jst prawidlowy.

dzis przejechalem 25km temperatura zcaly czas monitorowana wzrosla max 93 stopnie
wszytko ok. nic nie wylatywalo. ale waz wydaje sie gorny pusty.

z korkiem niedokreconym jezdzilem z rok. nigdy nie bylo problemow !

zreszta kolejna sprawa mi pokazuje ponizej 100 stopni zawsze, a plyn wrze
temperatura wrzenia plynu to 110-120 stopni !

moze poprostu czujnik temp jest walniety ?
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

To pozostaje sprawdzić w jakim stanie jest chłodnica wewnątrz i lamelki na zewnątrz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

endertg pisze:pozatym plyn mialem zlewany i zalewany z roznych przyczyn i nigdy nie mialem zapowietrzonego uklad
może robiłeś to w okresie kiedy używałeś ogrzewania i dlatego sam się odpowietrzył

zobacz czy też będzie CI się płyn wylewał jak temperatura silnika spadnie do 80 stopni
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Termostat do dupy! Zatrzymał sie na 25% otwarcia i mały obieg na trasie sie gotuje. Zakładam że na zimno stan płyny jest OK.
A na krótkich odcinkach i gdy jest zimno jest gut! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Witam ja mam ten sam przypadek, niestety nie mam pojecia co jest przyczyną, walcze z tym od lutego chyba, ostatnio dalo sie zauwazyc ze szwankowal mi czujnik temperatury, wymienilem ale niestety nadal to samo, nikt nie potrafi mi powiedziec czemu sie tak dzieje.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Zacząć od najtańszych, nowy korek zbiorniczka wyrównawczego, nowy termostat. Jak nie pomoże to płukanie układu chłodniczego,........ dalej nic ...sprawdzenie/wymiana pompy wody.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Elspasso -racja, nie ma jak pompa! Było o tym!! Platikowe łopatki zżarło.Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Panowie ponawiam pytanie z tym że teraz jest jeszcze gorzej :( wymieniłem sobie tą elektryczną pompkę obiegu wody i teraz szok jadę jadę i w pewnym momencie temperatura silnika taka że zbrakło skali wyłączam wtedy ogrzewanie i spada do 90-100 i tak trzyma. Jak jadę bez włączonego nawiewu na ciepłe powietrze wtedy jest wszystko ok jak tylko przekręcę jeża na czerwone to od razu skoki temperatury, odłączyłem tą pompkę w hu..... i teraz znowu ok tylko tyle że od czasu do czasu wywali płyn i ogrzewanie jest przy wyższych obrotach silnika na świetle czerwonym wieje zimnym. Podpowiedzcie coś proszę bo teraz bezrobotny jestem i każdy grosz się liczy, nie będę wymieniał w ciemno wszystkiego po kolei.

[ Dodano: 2012-09-28, 20:44 ]
wspomnianą pompkę elektryczną sprawdziłem i wymieniłem bo wyczytałem w postach że ona może mieć wpływ na docieplenie wnętrza a u mnie z tym był właśnie problem.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Tokarszczak1981, sprawdziłeś czy faktycznie jest temperatura wody za duża czy tylko po wskaźniku ? praktycznie po włączeniu ogrzewania temperatura powinna być bardziej stabilna bo jest więcej odbiorników ciepła
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Tokarszczak1981 pisze:Wysłany: 2012-08-09, 10:23
Witam ja mam ten sam przypadek,
Tokarszczak1981 pisze:Wysłany: Wczoraj 20:42
Panowie ponawiam pytanie z tym że teraz jest jeszcze gorzej
Jeżeli tak jeździłeś to nie chciałbym być przyszłym nabywcą takiego auta. Zabijasz powoli, aczkolwiek sukcesywnie silnik.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Jacek72
Posty: 142
Rejestracja: 29 gru 2011, o 19:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Jacek72 »

W/g mnie termostat...jeździsz na małym obiegu...
A silnik - fakt ...powoli, acle sukcesywnie zabijasz...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości