Spadek mocy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

A ha i jeszcze skorzystam z okazji i zapytam ZGI bo widzę, że masz podobny silnik. U ciebie też tak jest, że jak uruchamiasz zimny silnik to po uruchomieniu po sekundzie, dwóch obroty na moment spadają o 100-200 by po chwili wskoczyć na 700 i potem jest już OK ? Mam wrażenie jakby moment po odpaleniu silnik łapał jakieś "obciążenie" ale występuje to tylko wtedy gdy odpalam zimny silnik ! Pytam bo wydaje mi się, że wcześniej tego u mnie nie było albo nie zwróciłem na to uwagi a występuje to u mnie za każdym razem gdy odpalam zimne auto. Pozdrawiam
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Nie, nie mam czegoś takiego.


Obadaj dokładnie podciśnienie, każdą rurkę odepnij, zaślep palcem i dmuchnij.
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

Dzisiaj zrobiliśmy kolejne podejście do gwiazdki. Obejrzeliśmy każdy przewód od podciśnienia, wszystkie wizualnie są w doskonałym stanie. Jedyna rzecz jaka wzbudza podejrzenie to EGR. Kolega który sprawdzał drożność przewodów stwierdził, iż EGR "nie trzyma i puszcza powietrze"...podejrzewa, że przyczyną może być problem z membraną. Uważa, że warto rozebrać go dokładnie lecz ja jakoś nie mam do tego przekonania bo nie wiem czy uda mu się go dokładnie złożyć ponownie a szczególnie ten element gdzie jest membrana. Czy nieszczelność tego elementu może tak się objawiać ? Dzisiaj moja gwiazda "przeszła samą siebie". Temperatura zewnętrza była ponad 30 st. C i właściwie całe popołudnie aż do wieczora "gwiazdka" była nie do jazdy. Powoli tracę już do tej usterki cierpliwość. Pozdrawiam
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Z tego co kojarzę to jak membrana przepuszcza to do wymiany cały EGR, nie naprawia się tego.

EGR do Twojej damy ma nr: A 611 090 07 54 szukaj takiego
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

ZGi - dzięki za szybką odpowiedź. Tylko jest podstawowa kwestia. Czy ta ewentualna "nieszczelność" może być główną przyczyną tego całego zamieszania ? Zacząłem już nosić się z zamiarem wymiany wszystkich węży podciśnienia choć naprawdę wyglądają OK.
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Jeżeli wizualnie są OK i przede wszystkim są szczelne to nie ma sensu wymieniać ale obadaj je dobrze. U mojego znajomego np wężyk który szedł od modulatora do turbo był szczelny ale jak żeśmy się przyjrzeli to był tak zmęczony, że podczas zasysania go po prostu się spłaszczał i blokował przepływ podciśnienia.

Jeżeli membrana EGR nie trzyma, to ucieka Ci w tym miejscu podciśnienie czyli bradzo możliwe, że to jest przyczyną utraty mocy. W Twoim silniku nie da rady zaślepić EGR więc nie możesz go pominąć choćby do testów.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

tylko co ma egr do spadku mocy ? :hyhy:
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

tonidriver, jak jest nieszczelny na membranie to ma, spieprza podciśnienie które jest potrzebne w innym miejscu, w 320 CDi jak EGR jest zapchany na amen też ma, i to dużo :D
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

to wytłumacz co bo w maździe odłączyłem wtyczke i jeździło tak samo,kolega w w211 też odłączył i przestał mu nawet kurzyć jak da w palnik :D
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

W astrze też odłączyłem, zaślepiłem i było tak samo. Na mazdzie się nie znam :D co do w211 się nie wypowiadam bo nie macałem :D
I teraz widzisz, on odłączył i przestał mu kopcić, a ja wyczyściłem, podłączyłem i też przestał kopcić.
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

OK jutro kolejne podejście. Mam nadzieję, że tym razem coś się polepszy. Dam znać jak wyszło. Pozdrawiam !
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ZGi, efekt taki sam więc po co sie narobić ? :hyhy:
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

bo jak odepniesz EGR to wtedy zaczynają się szopki z mocą (mowa o CDi), nie wiem zrobił to ten Twój znajomy, że mu działa.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

no działa i nie ma błędów ani żadnych kontrolek na zegarze :P
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 263
Rejestracja: 22 sie 2011, o 10:50
Lokalizacja: Warszawa - Sluzew

Post autor: Adaś »

Takie bajki to mozesz dzieciom na dobranoc opowiadac ;) Jeszcze nie widzialem cdi z odpietym EGR ktory by nie mial problemu z moca ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości