3.2 cdi kopci

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Framuga pisze:przy wciśnieciu w podłoge chmura jest. ten typ tak ma :-/
Nie, ten typ tak nie ma. Ja przy wdepnięciu w podłogę widzę w lusterku, jakby coś się mocno zakurzyło, ale na pewno nie ma żadnej chmury!
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Witam ponownie
Jestem po zabiegu. Osłonę jednak trzeba było ściągnąc (tą srebrną). Zawór przykręcony jest na 3 śruby TORX 25 do kolektora. Nagaru nie było ale sadzy od cholery. Zarówno w zaworze jak i przy sprężynkach wewnątrz. Stwierdzam po krótkiej przejażdżce że jest sporo lepiej.
Sprężarka ma jeszcze mały wyciek (na dole) więc to może jeszcze wpływać na kopcenie. W piątek wymienię filtr powietrza więc w weekend dam znać co i jak.
Dziękuje panowie za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH »

Witam. Bardzo zainteresował mnie ten temat, bo pewnie problem jest powszechny. Wprawdzie ja posiadam 200CDI, ale rozwiązania są podobne
Chciałbym jednak coś ustalić, piszecie tak jakby sami eksperci mieli dostęp do tego forum. Ja jako kompletny laik proszę o pokazanie "palcem" gdzie co się znajduje. Wklejam kilka fotek i proszę powiedzcie gdzie egr, klapki i może jeszcze czujnik położenia wału i może jeszcze jak to rozkręcać i czyścić?
Z góry bardzo dziękuję.
Załączniki
P1030121mm.JPG
Tu jest zdjęty i zaślepiony wężyk, czy o tym była mowa?
Tu jest zdjęty i zaślepiony wężyk, czy o tym była mowa?
P1030124mm.JPG
P1030124mm.JPG (36.16 KiB) Przejrzano 8853 razy
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Co do obraska nr.2 to u mnie żaden z czujników nie jest zaślepiony więc nie wiem czemu tak a nie inaczej. Nie będę się wdawał w dyskusję czy warto...
Na rysunku 3 zaznaczyłeś czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (nr.2) i wężyk paliwowy (zdejmujesz go wciśkając ten żółty haczyk lub obejmę jak wolisz).
Czujnik ciśn. paliwa jest montowany na jedną lub dwie śruby (widać ją na rysunku).Klucz chyba 8-ka
Rysunku nr.1 niestety nie mogę powiększyć
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Nie, ten typ tak nie ma. Ja przy wdepnięciu w podłogę widzę w lusterku, jakby coś się mocno zakurzyło, ale wno nie ma żadnej chmury!
na pe[/quote

A jaka to różnica chmurka a "kurzenie" :!: :-) po prostu przy depnięciu musi rzucic dyma
POZDRAWIAM
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

w weekend wrzuce fotorelacje z demontażu i czyszczenia tego cholerstwa. Mój muszę jeszcze raz wykręcić bo ominąłem jedną z części ktorą trzeba tez wyczyścic wiec ułatwie zadanie przyszłym pokoleniom.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
e320cdi

Post autor: e320cdi »

OK czekamy z niecierpliwością !
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Wczoraj dobrałem się do EGR. Roboty jest sporo. Potrzeba kilka kluczy, m.in.antytorx 8 i 10, torx 8, płaska 8, grzechotka z przedłużką (antytorx 10). Rękawiczki też są wskazane... ;-)
Do rzeczy:
Dla ułatwienia ściągamy obie osłony silnika
Obrazek
Zaczynamy od odkręcenia kapsla (nr.1). są tam 3 śrubki mocujące torx 6 lub 8.
Po wyjeciu należy go wyczyscic bo pewnie jest zdrowo usyfiony w sadzy.Następnie odkręcamy śrubę nr.2 i nr. 3 która jest schowana od dołu.Dalej nr.4. Dla ułatwienia można odkręcić też obudowę filtra paliwa.
Obrazek
Kolejny krok to odkręcenie tej prostokątnej puszki (nie mam pojecia co to takiego)
Są tam 3 śruby ułożone w trójkąt (zaznaczone na obrazku o nr.1, 2 i 3)
Obrazek
Po odkręceniu śrub odpinamy węża doprowadzającego płyn chłodniczy(tez na górze).
Następnie wysuwamy tą puszkę zaczynając od punktu mocowania śrub (te na obrazku) uważając żeby nie zginęłą uszczelka a następnie ciągniemy puszkę do góry z wyczuciem aż wyjdzie z mocowania 1 (wyleci trochę płynu chlodniczego) i 2. Na obu końcach są oringi które trzymają puszkę przy kolektorze i są mocowane na wcisk.
Obrazek
Zawór jest pomiędzy 3 a 4 kolanem kolektora. Zeby go wyciągnąć należy jeszcze odkręcić 3 śruby:jedna mocująca zawór do rury odprowadzającej (schodzi w dól w stronę zderzaka), druga mocująca zawór do metalowego czarnego wspornika po stronie silnika (tam właśnie jest śruba 10 i fatalne dojście do niej-trzeba kręcić od dołu. Patrząc na silnik z góry widać tylko wkręcony gwint śruby). Jest jescze jedna śruba mocująca zawór egr do kolektora (dojście też od spodu).
Myśle ze zadnej nie pominąłem. Pozostaje jeszcze odpiąć czujnik od zaworu (widać go patrząc w dół po prawej stronie kolektora) i wysunąć rurę (tę którą odkręcaliśmy wcześniej)
Zawór wyciągamy od strony filtra paliwa a wygląda on tak
Obrazek
Na górze zaworu jest uszczelka. Lepiej jej nie zgubić.Mój zawór akurat nie był bardzo brudny ale może być zdecydowanie gorzej.
Po wyczyszczeniu składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności,tj. najpierw montaż zaworu i uszczelki, następnie wsuwamy w niego rurę i skręcamy do kupy razem. Następnie montaż tej metalowej puszki, pozostałych śrub i kapsla zdjętego na samym poczatku (3 śruby). Na koniec trzeba pamietać zeby dolać płynu do chlodnicy.
To chyba tyle bo już mnie ręka boli :-P
Pozdrawiam i życzę udanych napraw w wekend
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
e320cdi

Post autor: e320cdi »

DZIĘKUJEMY !
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Do usług :-D
Pozdrawiam
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Framuga
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2009, o 01:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Framuga »

Panowie, nie jestem specjalistą ale w moim przypadku bardzo pomogło wyrzucenie katalizatora. Zrobiłem to wczoraj bo był zabity. Nie dość, że mniej kopci to jeszcze lepiej rwie do przodu 8-)
Pozdrawiam
MB W210 270CDI ELEGANCE KOMBI '99r.
PO LIFTINGU
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Framuga, Zgadzam się z tobą u mnie tez już ich nie ma. :mrgreen: .Samochodzik ma lżej.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kdbts
Posty: 15
Rejestracja: 7 lis 2008, o 07:25
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: kdbts »

Witam! no masakra straszna, włąsnie dziś wróciłem z dłuższej trasy i wjeżdząjąc do garażu z pod maski poszedł biały dymek, wcześniej na trasie zauawazyłem że za mną cały czas biały dymek się ciągnął a i wewnątrz zacząlem czuć dziwny zapach spalenizny. po otworzeniu maski zauważyłem alej na pokrywie olej, no i na tyle co się znam a jestem laikiem to wyciek jest chyba w okolicach turbiny. Jutro z rana do mechanika szybko i diagnoza ale czy nie strach jezdzić z taką usterką, no i moje pytanie jaki jest koszt wymiany turbiny i czy to te objawy. Na trasie gwiazda zachowywwała sie normalnie wsensie przyspieszenia, mocy , temperatury itp. Za każdą informację z góry dziękuje zwłaszcza czy można jeszcze tym jezdzić
W210 E270 CDI Avangarde 1999
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Sprawdż stan oleju przy uszkodzonej turbinie szybko znika .Z taką turbiną nie wolno jeżdzić ,olej pompuje poniekąd do układu wydechowego i dlatego kopci.Ślnik moze dostać samozaplonu i grozi to uszkodzeniem jego, uszkadza się też katalizator.Nawet jak wymienisz turbo lub zregenerujesz auto troszkę będzie kopciło dopuki nie wypali oleju z układu wydechowego.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kdbts
Posty: 15
Rejestracja: 7 lis 2008, o 07:25
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: kdbts »

dziękuje za pomoc i odpowiedz, no ale jak w takim stanie dojechac do mechanika ok 40 km
W210 E270 CDI Avangarde 1999
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości