Śruba mimośrodowa wahacza przód

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Śruba mimośrodowa wahacza przód

Post autor: FuzziMajster »

Może ktoś zna numer katalogowy śrub mimośrodowych, Podkładek i nakrętek. Nie mogę znaleźć nigdzie a w hurtowniach oferują mi jakieś cuda z podkładkami bez ząbków. Takie mam z resztą założone i nie idzie kąta ustawić. Ktoś tam już rzeźbił.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

sruba: 308 765 014 022
podkladka: 202 333 04 76
nakretka: 202 990 08 51
komplet ( sruba,podkladka,nakretka) : 210 330 00 18
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Post autor: FuzziMajster »

mbsly pisze:sruba: 308 765 014 022
podkladka: 202 333 04 76
nakretka: 202 990 08 51
komplet ( sruba,podkladka,nakretka) : 210 330 00 18
No dzięki ale te numery w mercedesie w Kielcach mi pokazali i śruby są proste a podkładki bez ząbków ustalających. Czy to tak ma być?
Przecież po skręceniu tego w całość śruba nie jest podparta na podłużnicy tylko wisi w "powietrzu". Trzyma się tylko siłą ścisku do tulei wahacza i może sięprzesuwać.

viewtopic.php?t=22&postdays=0&postorder=asc&start=45

Chodzi mi o te śruby. ruby_febi_210_114.jpg ,lemforder_190.jpg
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Tak ma byc bo w nowszych rocznikach nie ma zadnej regulacji kąta koła są proste śruby z podkładkami i to wszystko na temat
E 270 CDI 2000r, lift, manual
FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Post autor: FuzziMajster »

mesio14 pisze:Tak ma byc bo w nowszych rocznikach nie ma zadnej regulacji kąta koła są proste śruby z podkładkami i to wszystko na temat
Ale jak tak to na czm opiera się śruba wahacza. Wycięcie w podłużnicy jest owalne :?: Ustawiamy dokręcamy i ma trzymać :?: Jodno koło tak I drugie tak \. Jutro jeszcze próba w jednym warsztacie i sie okaże.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

FuzziMajster pisze:Kielcach mi pokazali i śruby są proste a podkładki bez ząbków ustalających.
tak to pokazuje EPC. czy aby napewno potrzebne tobie sa inne sruby?
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Post autor: FuzziMajster »

No śruby to mam krzywe ale podkładki normalne. Dlatego szukam żeby było cacy. Modziłem z prostymi śrubami ale na nich jeszcze bardziej rozjechany ten przód jest. Więc szukam jakiegoś innego rozwiązania. Może mam zwrotnice krzywe czy co. Lewy dolny wahacz był ugięty wymieniłem. I z tąd wiem że śuby są tam mimośrodowe.

[ Dodano: 2010-01-18, 07:13 ]
Witam.
Byłem na zbieżności. Krzywy ten przód jak diabli. Drążek od kierownicy przekręcony na cechach o 90°. Lewe koło +10', prawe - 2° 8' i teraz trzeba na płytę wjechać zobaczyć co jest tak naprawdę ugięte.
A jak kupowałem miał być nie bity. :-(
Poinformuję o wynikach.

Wizyta w ASO w Kielcach. Ocena uszkodzenia = ugięta zwrotnica /jednak/. Śruby regulacyjne mimośrodowe też się znalazły jako zestaw regulacji zawieszenia.
Koszt całej geometrii będzie mnie kosztował ok.340 zł.
Plus dla ASO bo nie wzięli kasy za diagnozę.
Zwrotnica używka z piastą 300 zł już kupiona. Bedziem walczyć :-D

[ Dodano: 2010-03-04, 19:57 ]
Posłuchałem fachmanów z ASO i 3 stówki w błoto. Podjechałem po wymianie zwrotnicy i co mi nagadali, to klękajcie narody. Chciałem żeby mi wyprostowali /wycentrowali/ koło kierownicy. Mechanik nawet nie wiedział o co mi sie rozchodzi. Jemu "się wydawało, że jest prosto". Stwierdzili możliwość ugięcia "kołyski", zużyte tulejki na wahaczu itp. Kazałem się opuścić z podnośnika i nie pozwoliłem im już więcej grzebać. Tym bardziej, że nie chcieli mi jasno powiedzieć czy po wymianie tych elementów będzie git. Przy takich przyżądach to chyba nie powinno być problemów z diagnozą. :evil:
Pojeździłem po mieście popytałem i znalazłem warsztacik. Wjeżdżam na kanał. Pan szef wchodzi pod auto i looka o co kaman. I tu miałem ochotę go uścisnąć. Szybka diagnoza. Kierownica do wycentrowania lewe koło poprawić i powinno być. Zapiął czujniki. Poustawiali maszynę, 20 minut pomiarów, lekka poprawa geometrii z tyłu.
No i po sprawie. Koszt operacji 60 złotych.
Po zamontowaniu śrub do regulacji konty wyszły miód. Przy wymianie śrub pochylenie ustawiłem na oko pozimicą budowlaną. Poprawili o 0°48'.
Serdecznie pozdrawiam.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Siema, mam podobny problem co poprzednicy, zakupiłem ostatnio komplet 4 śrub Mimośrodowych do przednich wahaczy aby ustawić zbieżność, Mechanik który miał je założyć stwierdził ze zakupione śruby nie ustawia zbieżności, poniżej załączam zdjęcia zakupionych śrub. niech się wypowie ktoś oblatany w temacie :kwasny:
Załączniki
100_0139.JPG
100_0142.JPG
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

W mojej ta śrubka jest tak zapieczona że mechol bał sie odkręcać. Ja bym podgrzał palniczkiem mini i by poszło.
Sruba nie jest mimośrodowa, lecz ona blokuje mechanizm mimośrodowy.
Powinna wystarczyc normalna śruba klasy 10.8 z gwintem 1.0 albo 1,25 i nakrętka blokująca albo na klej.Ale to na chłpposki rozum, jak sie pomyliłem to stawiam pół piwa na Skype!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Mógłby ktoś wstawić zdjęcia tej śruby mimośrodowej, ewentualnie jak ma być zamontowana moja śruba. po co podkładki maja te wycięcia i wcięcia ??
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
FuzziMajster
Posty: 194
Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
Lokalizacja: Sobków

Post autor: FuzziMajster »

Poszukam to wsadzę. A śruby nie są do zbieżności tylko do geometrii.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A zbieżnośc to nie geometria?? H.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

To sa sruby do geometri - tak do geometri bo zbieznosc (ang. toe) to tylko jeden kat ktory jest wyznaczony roznica odleglosci pomiedy srodkiem opon z przodu i srodkiem opony z tylu (na przedniej osi oczywsicie) tyl tez jest regulowany. To jest ustawienie tylko zbieznosci.

Pelna geometrai zawiera jeszcze katy pochylenia (camber), kat wyprzedzenia (caster) kat (thrust angle) ktory okresla podarzanie tylnych kol za przednimi. Do tego wszystkiego dochodza katy drugorzedne bardzo czesto pomijane. Katy pochylenia to wartosci od 0 od -1.5. Wszystko poza tymi wartosciami to skrajnosc i konieczna jest diagnoza problemu. Sruby mimosrodowe zmieniaja katy o 0.3st maksymalnie. Wiecej nie zmienisz jako ze zawieszenia Mercedesa sa wykonane bardzo precyzyjnie i perfekcyjnie i zaklada ze wieksze przestawienia wylolane sa poprzez pogiete elementy (co jest prawda).

Zamontowanie srub mimosrodowych niedaje SUPER widocznego efektu i naczesciej jest to widoczne dopiero po zamontowaniu bardzo precyjnej aparatury pomiarowej.

FuzziMajster: to ze ASO tak ciebie zrobiolo to sie nie dziwie jako ze jest mase dilerow Merca w UK ktorzy nie maja pojecia jak ustawic dobrze zawieche Merca.

A co do aparatury to szukajcie urzadzen Snap-On (John Beam) albo Huntera. Najlepszy sprzet mozliwy do ustawienia GEOMETRII (nie zbierznosci).
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

NAdal prawił będę że zbieżnośc jest elementem geometrii bo na chłopski rozum tak byc musi! Hej!
[a kto sie nie zgadza tego zapraszam na Warsztaty Geometryczne do Pśla i wam tak wzrok ustawie że sie poprzewracacie! ]
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Bartosz G.
Posty: 5
Rejestracja: 21 lis 2012, o 09:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Bartosz G. »

allias,

Kupiłem nieco "zmęczony" egzemplarz W211 E 270 combi, autko od początku ściągało w prawo, ponieważ był to mój pierwszy mesio, podjechałem pod autoryzowany serwis Merca aby mi go sprawdzili.
Fachowiec od merców przejechał się nim i stwierdził ,że ściąga w prawo ale "wszystkie tak mają" i żebym się tym nie przejmował... Wierząc tym zapewnieniom autko kupiłem.
W rezultacie aby się nie zabić (autko po puszczeniu kierownicy na odcinku ok 100 m ochoczo wjeżdżało na pobocze) podjechałem ponownie do autoryzowanej stacji na geometrię ,którą dało się ustawić dopiero po wstawieniu 3 śrub rozszerzających zakres regulacji. Dodatkowo stukał wahacz, została wymieniona w nim guma. Wymieniłem też zużyte tylne amorki na nowe. Przejechałem od tego czasu ok 15 tys km ale mam zastrzeżenia co do prowadzenia autka gdyż cały czas musza być czujny aby zachować tor jazdy. W zakręty wchodzi jakby z opóźnieniem, niejednokrotnie muszę "dociągać" jeszcze podczas zakrętu, a i na prostej nieraz bryknie.
Poprzednio miałem Opla (przedni napęd) który szedł jak "po szynach" czułem się w nim b. pewnie. "Trzepaki" nie wykazały luzu w zawieszeniu, nie wyczuwam też luzu kręcąc kierownicą podczas postoju , i podczas jazdy. Ale "opóźniona" reakcja auta i konieczność licznych korekt podczas jazdy może na niego wskazywać ? (2 komplety opon nowych - na obu to samo).
Przy pewnych nierównościach pojawia się głuchy stuk ale raczej po środku samochodu tak jakby rzucało skrzynia biegów lub wałem ale fachowiec sprawdzał podporę wału i twierdzi ,ze jest OK.
Niekiedy (co jakieś 5 tys km) też mam wrażenie ,że zatrzeszcy łożysko (igiełkowe?) na kolumnie kierownicy.
Będę wdzięczny za ewentualne ukierunkowanie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości