REMAP np. 270tki
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
REMAP np. 270tki
... w zasadzie to tylko chciałbym wiedzieć czy to coś daje?? ...mianowicie... do mojego kolegi przyjechał jeden taki, którego przodkowie bitwe pod Grunwaldem przegrali... i uparcie twierdzi, że w kraju wroga wszystkie Helmuty i inne HElgi "rimapują" te swoje mercedesy i nie ma z nimi problemów... a i osiągi się utrzymują dobre, spalanie nieduże i inne takie... robił taki zabieg któryś z 4umowiczów??
REMAP czy "CZIP-TUNING"?
Powiem na temat remapow (bo sama mam zrobiony) i jestem zadowolony. Remap to ingerencja w istniejaca mape i ustawienia ECU ktore steruja pozostalymi sensorami i przetwornikami. Jesli ingerujesz w mape to nie wlutujesz rezystorow czy innych ukladow sclonych ktorych standarowy ECU moze nie rozpoznac. Osobiscie jestem zwolennikiem remapu wlasnie z tego powodu. To jest jak z podkrecaniem komputera i jego procesora. Masz magistrale ktora pracuje z 333MHz i "mowisz" zeby pracowala z 366MHz i dzieki temu szybciej chula.
Efekty uboczne? W kompie wydziela sie wiecej ciepla i zwieksza sie szansa na przepalenie/przegrzanie ukladu. Tak samo jest z "modyfikacja ECU". Mowisz ECU zeby pozwalal na "wcisniecie" wiekszego doladowania turbiny ktora zassie wiecej powietrza. Rysyko? Pracuje ciezej wiec wieksze obciazenie na uszczelkach i lopatkach turbiny.
Mapa paliwa? Zmieniasz ja w celu dobrania "wiekszej mocy" ale co za tym idzie moze byc wieksza temperatura spalania albo nieporzadane ciesnienia. Zwiekszasz cisnienie na wtryskach a one sa przystosowane do "danych parametrow".
Czy to bezpieczne i cos daje? Wiec tak:
BEZPIECZENSTWO - to jak z zakladaniem gumki - wieksza przyjemnosc i frajda i moze przez cale zycie bedziesz zyl w strachu, a moze ci sie przytrafic na pierwszym dym...niu. Wszystko zalezy od czasu i wytrzymalosci materialu.
Tak samo z twoim autem. Komponenty sa produkowane z pewnym marginsem i albo wytrzyma albo nie.
Jakie odczucia? Spalanie - tak zmienia spalani, ale nie znacznie. Zmieniaja sie odczyty na kompie jako ze oblicza ja z wartosci elektrycznych z ECU i jak kiedys spalanie bylo na poziomie 35mpg tak teraz dochodze do 40mpg (miles per gallon - UK) ale to wynika z tego co komp czyta. Czy jest znaczna poprawa? Jest ale nie az tak znaczaca. Jesli obserwujesz i liczysz na biezaco to bedziesz widzial roznice.
Moc? No pewnie ze jej przybywa
Jazda? Jak samochod kupilem to mial lekkie opoznienie przy przyspieszaniu. Teraz mam reakcje na pedal gazu duzo szybsza niz kiedys. Jak pamietam "tuner" mowil ze zmienil cos z dozowaniem w gornych obrotach przy zmienie biegu dzieki czemu silnik plynniej pracuje przy ich zminie. Dodatkowo jak kiedys jechalem na automacie przymajac jeden bieg w kolicach 3000RPM to awsze widzialem ubytek paliwa i spadek zuzycia. Teraz nawet jak pod gorke jade to mzesto udaje sie osiagnac stala wartosc (zalezy od wzniesienia).
Czy warto? Tak jesli masz zamiar pojezdzic SWOIM autem przez jakis czas i nie boisz sie mozliwych "mechanicznych konsekwencji". Jesli nie masz zapasu w kieszeni to moze zostaw jak jest.
Najlepszy przyklad klienta ktory zmienial silnik w Mazdzie 2 razy tylko dlatego ze postanowil poprosic tunera zeby wycisnal ile sie da. Szkoda tylko ze katowal auto bez opamietania.
Powiem na temat remapow (bo sama mam zrobiony) i jestem zadowolony. Remap to ingerencja w istniejaca mape i ustawienia ECU ktore steruja pozostalymi sensorami i przetwornikami. Jesli ingerujesz w mape to nie wlutujesz rezystorow czy innych ukladow sclonych ktorych standarowy ECU moze nie rozpoznac. Osobiscie jestem zwolennikiem remapu wlasnie z tego powodu. To jest jak z podkrecaniem komputera i jego procesora. Masz magistrale ktora pracuje z 333MHz i "mowisz" zeby pracowala z 366MHz i dzieki temu szybciej chula.
Efekty uboczne? W kompie wydziela sie wiecej ciepla i zwieksza sie szansa na przepalenie/przegrzanie ukladu. Tak samo jest z "modyfikacja ECU". Mowisz ECU zeby pozwalal na "wcisniecie" wiekszego doladowania turbiny ktora zassie wiecej powietrza. Rysyko? Pracuje ciezej wiec wieksze obciazenie na uszczelkach i lopatkach turbiny.
Mapa paliwa? Zmieniasz ja w celu dobrania "wiekszej mocy" ale co za tym idzie moze byc wieksza temperatura spalania albo nieporzadane ciesnienia. Zwiekszasz cisnienie na wtryskach a one sa przystosowane do "danych parametrow".
Czy to bezpieczne i cos daje? Wiec tak:
BEZPIECZENSTWO - to jak z zakladaniem gumki - wieksza przyjemnosc i frajda i moze przez cale zycie bedziesz zyl w strachu, a moze ci sie przytrafic na pierwszym dym...niu. Wszystko zalezy od czasu i wytrzymalosci materialu.
Tak samo z twoim autem. Komponenty sa produkowane z pewnym marginsem i albo wytrzyma albo nie.
Jakie odczucia? Spalanie - tak zmienia spalani, ale nie znacznie. Zmieniaja sie odczyty na kompie jako ze oblicza ja z wartosci elektrycznych z ECU i jak kiedys spalanie bylo na poziomie 35mpg tak teraz dochodze do 40mpg (miles per gallon - UK) ale to wynika z tego co komp czyta. Czy jest znaczna poprawa? Jest ale nie az tak znaczaca. Jesli obserwujesz i liczysz na biezaco to bedziesz widzial roznice.
Moc? No pewnie ze jej przybywa
Jazda? Jak samochod kupilem to mial lekkie opoznienie przy przyspieszaniu. Teraz mam reakcje na pedal gazu duzo szybsza niz kiedys. Jak pamietam "tuner" mowil ze zmienil cos z dozowaniem w gornych obrotach przy zmienie biegu dzieki czemu silnik plynniej pracuje przy ich zminie. Dodatkowo jak kiedys jechalem na automacie przymajac jeden bieg w kolicach 3000RPM to awsze widzialem ubytek paliwa i spadek zuzycia. Teraz nawet jak pod gorke jade to mzesto udaje sie osiagnac stala wartosc (zalezy od wzniesienia).
Czy warto? Tak jesli masz zamiar pojezdzic SWOIM autem przez jakis czas i nie boisz sie mozliwych "mechanicznych konsekwencji". Jesli nie masz zapasu w kieszeni to moze zostaw jak jest.
Najlepszy przyklad klienta ktory zmienial silnik w Mazdzie 2 razy tylko dlatego ze postanowil poprosic tunera zeby wycisnal ile sie da. Szkoda tylko ze katowal auto bez opamietania.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
....fajna odpowiedź, dzięki allias, mi konkretnie chodzi o to, że z biegiem lat i przybywającymi kilometrami nasze silniki się w jakimś stopniu zużywają, więc chodzi mi o taki remap, który nie zrobi z mojej 270tki potwora - tylko dopasuje wszystkie parametry do stopnia zużycia... no jakoś tak... nie wiem czy nie za wiele wymagam ..."ćip" już miałem w 320tce, nie chce więcej
Ja zrobilem "lekki" tuning nastawiajac sie na oszczedniejsze spalanie i lepsza reakcja na pedale gazu. Nie zalezalo mi na mocy i niutkach bo mi wystarczy to co jest w aucie. I tak scigac sie nie bede miajac moje 3 kobiety na pokladzie. Wygoda, trwalosc i oszczednosc - to byly moje przeslania.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Co do Witka "Rogala" Rogalottiego (MrMotors) to zdecydowanie polecam.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
kid pisze:tak dla pewności... http://www.mrmotors.pl/kontakt.php o tą firme Wam chodzi??
tia dokładnie- pytaj o Witka jak go nie ma na hamowni to na pięterku - nadrzwiach napis Rogalotti
w116 78' - jest
w210 200E Avantgarde - jest
w210 200E Avantgarde - jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości