REMAP np. 270tki

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

REMAP np. 270tki

Post autor: kid »

... w zasadzie to tylko chciałbym wiedzieć czy to coś daje?? ...mianowicie... do mojego kolegi przyjechał jeden taki, którego przodkowie bitwe pod Grunwaldem przegrali... i uparcie twierdzi, że w kraju wroga wszystkie Helmuty i inne HElgi "rimapują" te swoje mercedesy i nie ma z nimi problemów... a i osiągi się utrzymują dobre, spalanie nieduże i inne takie... robił taki zabieg któryś z 4umowiczów??
:hyhy:
Obrazek
Gibon
Posty: 461
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 23:44
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Gibon »

Chodzi po prostu o zwykły chip tuning tak?
WDB1241251B666480 (2.5 D )
WDB1400321A294222 (3.2 1996r)
www.odszkodowania-wlodarczyk.pl
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

REMAP czy "CZIP-TUNING"?

Powiem na temat remapow (bo sama mam zrobiony) i jestem zadowolony. Remap to ingerencja w istniejaca mape i ustawienia ECU ktore steruja pozostalymi sensorami i przetwornikami. Jesli ingerujesz w mape to nie wlutujesz rezystorow czy innych ukladow sclonych ktorych standarowy ECU moze nie rozpoznac. Osobiscie jestem zwolennikiem remapu wlasnie z tego powodu. To jest jak z podkrecaniem komputera i jego procesora. Masz magistrale ktora pracuje z 333MHz i "mowisz" zeby pracowala z 366MHz i dzieki temu szybciej chula.

Efekty uboczne? W kompie wydziela sie wiecej ciepla i zwieksza sie szansa na przepalenie/przegrzanie ukladu. Tak samo jest z "modyfikacja ECU". Mowisz ECU zeby pozwalal na "wcisniecie" wiekszego doladowania turbiny ktora zassie wiecej powietrza. Rysyko? Pracuje ciezej wiec wieksze obciazenie na uszczelkach i lopatkach turbiny.

Mapa paliwa? Zmieniasz ja w celu dobrania "wiekszej mocy" ale co za tym idzie moze byc wieksza temperatura spalania albo nieporzadane ciesnienia. Zwiekszasz cisnienie na wtryskach a one sa przystosowane do "danych parametrow".

Czy to bezpieczne i cos daje? Wiec tak:
BEZPIECZENSTWO - to jak z zakladaniem gumki - wieksza przyjemnosc i frajda i moze przez cale zycie bedziesz zyl w strachu, a moze ci sie przytrafic na pierwszym dym...niu. Wszystko zalezy od czasu i wytrzymalosci materialu.
Tak samo z twoim autem. Komponenty sa produkowane z pewnym marginsem i albo wytrzyma albo nie.

Jakie odczucia? Spalanie - tak zmienia spalani, ale nie znacznie. Zmieniaja sie odczyty na kompie jako ze oblicza ja z wartosci elektrycznych z ECU i jak kiedys spalanie bylo na poziomie 35mpg tak teraz dochodze do 40mpg (miles per gallon - UK) ale to wynika z tego co komp czyta. Czy jest znaczna poprawa? Jest ale nie az tak znaczaca. Jesli obserwujesz i liczysz na biezaco to bedziesz widzial roznice.
Moc? No pewnie ze jej przybywa :D :P
Jazda? Jak samochod kupilem to mial lekkie opoznienie przy przyspieszaniu. Teraz mam reakcje na pedal gazu duzo szybsza niz kiedys. Jak pamietam "tuner" mowil ze zmienil cos z dozowaniem w gornych obrotach przy zmienie biegu dzieki czemu silnik plynniej pracuje przy ich zminie. Dodatkowo jak kiedys jechalem na automacie przymajac jeden bieg w kolicach 3000RPM to awsze widzialem ubytek paliwa i spadek zuzycia. Teraz nawet jak pod gorke jade to mzesto udaje sie osiagnac stala wartosc (zalezy od wzniesienia).

Czy warto? Tak jesli masz zamiar pojezdzic SWOIM autem przez jakis czas i nie boisz sie mozliwych "mechanicznych konsekwencji". Jesli nie masz zapasu w kieszeni to moze zostaw jak jest.

Najlepszy przyklad klienta ktory zmienial silnik w Mazdzie 2 razy tylko dlatego ze postanowil poprosic tunera zeby wycisnal ile sie da. Szkoda tylko ze katowal auto bez opamietania.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

....fajna odpowiedź, dzięki allias, mi konkretnie chodzi o to, że z biegiem lat i przybywającymi kilometrami nasze silniki się w jakimś stopniu zużywają, więc chodzi mi o taki remap, który nie zrobi z mojej 270tki potwora - tylko dopasuje wszystkie parametry do stopnia zużycia... no jakoś tak... nie wiem czy nie za wiele wymagam :hyhy: :rotfl: ..."ćip" już miałem w 320tce, nie chce więcej :P
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Ja zrobilem "lekki" tuning nastawiajac sie na oszczedniejsze spalanie i lepsza reakcja na pedale gazu. Nie zalezalo mi na mocy i niutkach bo mi wystarczy to co jest w aucie. I tak scigac sie nie bede miajac moje 3 kobiety na pokladzie. Wygoda, trwalosc i oszczednosc - to byly moje przeslania.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

kid, dlaczego nie chcesz ?

ja właśnie szukam kogoś kto mi zmodyfikuje mapę :hyhy:
stawsz
Posty: 67
Rejestracja: 19 mar 2012, o 23:35
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: stawsz »

jesli program to do Rogala - firma Mr motors wiem , znam od lat , miałem robione rózne auta i hamownia 4x4
w116 78' - jest
w210 200E Avantgarde - jest
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Pussey pisze:kid, dlaczego nie chcesz ?

ja właśnie szukam kogoś kto mi zmodyfikuje mapę :hyhy:
...nie chce bo jak mi się auto za szybko do 200 rozpędza to potem musze je zbierać po siekierkowskiej :rotfl: od mocnego rozpędzania i jazdy ponad 2 paki są motocykle :D


stawsz - dzięki, sprawdzę co proponuje Rogal.
:hyhy:
Obrazek
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Co do Witka "Rogala" Rogalottiego (MrMotors) to zdecydowanie polecam.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

tak dla pewności... http://www.mrmotors.pl/kontakt.php o tą firme Wam chodzi??
:hyhy:
Obrazek
stawsz
Posty: 67
Rejestracja: 19 mar 2012, o 23:35
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: stawsz »

kid pisze:tak dla pewności... http://www.mrmotors.pl/kontakt.php o tą firme Wam chodzi??

tia dokładnie- pytaj o Witka jak go nie ma na hamowni to na pięterku - nadrzwiach napis Rogalotti :hyhy:
w116 78' - jest
w210 200E Avantgarde - jest
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości