Dziwne wibracje powyżej 120km/h

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lukdream
Posty: 10
Rejestracja: 5 gru 2011, o 13:58
Lokalizacja: CMG

Dziwne wibracje powyżej 120km/h

Post autor: lukdream »

Witam!
Jak w temacie, powyżej 120km/h samochód wpada w delikatne wibracje. Mam wrażenie, że to pochodzi gdzieś z okolic wału napędowego. Wibracje te ustają jak jedzie się z równą prędkością, tzn jak mam 120km/h to jest ok ale jak chcę przyspieszyć to zaczyna się robić nieprzyjemnie. Przyspieszę do np 135 i załączę tempomat to wibracje ustają ale jak samochód zaczyna podjeżdżać pod wzniesienie to znów zaczyna dygotać. Oprócz tego zauważyłem, że słychać jakieś delikatne buczenie, jakby dźwięk kończącego się łożyska - dochodzi to też z okolic tunela, na 100%
Z góry dzięki za pomoc
S210 320 CDI AVANTGARDE
WDB2102261B045695
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

a jak jedziesz 80-90 to są drgania? Jeśli tak to kończy się skrzynia..
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

mnie to wygląda na poduszki pod skrzynią lub silnikiem
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

--Arkadia-- pisze:a jak jedziesz 80-90 to są drgania? Jeśli tak to kończy się skrzynia..
Skąd ta pewność? Awarie w układzie przekazania napędu potrafią być bardzo zwodnicze! Dlatego zalecam sprawdzić podporę wału z łącznikami gumowymi plus weryfikacja stanu poduszek (przede wszystkim pod skrzynią). To proste czynności.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

qoompel pisze:
--Arkadia-- pisze:a jak jedziesz 80-90 to są drgania? Jeśli tak to kończy się skrzynia..
Skąd ta pewność?
pewność żadna - takową można mieć dopiero po wizycie u mechanika. Tutaj to tylko przypuszczenia - często i gęsto dzieje się tak, że wibrację przy tej prędkości oznaczają problem z konwerterem.
P.S.
Poduszki pod skrzynią raczej bym odpuścił - telepałoby silnikiem po odpaleniu/gaszeniu.
P.S. 2
Podporę wału jeśli brak charakterystycznych "uderzeń" przy zrzucaniu biegów też prawdopodobnie można odpuścić.
Tak czy owak najlepiej sprawdzić w/w po kolei
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Poduszki pod skrzynią raczej bym odpuścił - telepałoby silnikiem po odpaleniu/gaszeniu.
Co ma piernik do wiatraka?

Sprawdź podporę wału jak ok to do sprawdzenia poduszka pod skrzynią :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
lukdream
Posty: 10
Rejestracja: 5 gru 2011, o 13:58
Lokalizacja: CMG

Post autor: lukdream »

Te wibracje pojawiają się powyżej 100-110km/h i tylko przy przyspieszaniu. no i dodatkowo ten dźwięk buczenia - jak w starym polonezie most :hyhy: , tylko, że nieporównywalnie ciszej.
A jak sprawdzić podporę wału?
S210 320 CDI AVANTGARDE
WDB2102261B045695
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Mała dziurka w tłumniku te z może buczeć! na wyzszych obrotach.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
igor_szym
Posty: 45
Rejestracja: 5 maja 2010, o 22:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: igor_szym »

mojim zdaniem kolego masz kzywe felgi sprawdz pojedz na wywazenie to ci chlopaki powiedza mam ten sam problem od 90-105 lekko telepie i kierownica lata delikatnie
Ex-W210 290td elegance 1996r
W210 320cdi avantgarde 2001r
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Kolego sprawdź podporę wału - to częsty powód wibracji auta. Przy przyśpieszaniu na wał działają ogromne siły skręcające. Wał próbuję się prężyć w boki zwłaszcza wtedy, kiedy ma luz na podporze, przez to w znacznym stopniu obciążając zużyte łożysko podpory. Łożysko wyje, wał w podporze wibruje przenosząc wibracje na karoserie. Te same siły tylko mniejsze działają przy hamowaniu silnikiem ( w chwili zdjęcia nogi z gazu ) To je moje zdanie. PZDR.
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
lukdream
Posty: 10
Rejestracja: 5 gru 2011, o 13:58
Lokalizacja: CMG

Post autor: lukdream »

igor_szym pisze:mojim zdaniem kolego masz kzywe felgi sprawdz pojedz na wywazenie to ci chlopaki powiedza mam ten sam problem od 90-105 lekko telepie i kierownica lata delikatnie
Kolego, to nie felgi ani opony. Wibracje są tylko przy przyspieszaniu
S210 320 CDI AVANTGARDE
WDB2102261B045695
kfiecien
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2012, o 21:28
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kfiecien »

Witam! Mam podobny problem przy prędkości 100-120 słychać na równej drodze delikatne furczenie z częstotliwością ok 1/sek. lub nawet wolniej czyli coś musi wibrować tylko u mnie niezależnie czy przyspieszam czy jadę równo czy zwalniam i niezależnie na jakim biegu, niezależnie od opon to samo na zimówkach i na świeżo wyważonych letnich na innych felgach, byłem w zakładach przydrożnych i specjalizujących się tylko w Mercedesach wymienili mi pół zawieszenia i podporę wału, sprawdzili wszystkie poduszki itd. obsłuchali słuchawkami jak lekarze stetoskopem most no i na koniec stwierdzono, że zrobiono kawał dobrej i nikomu niepotrzebnej roboty bo nic to nie pomogło, więc jakby ktoś miał pomysł co to może być również będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Po analizie, brzytwa Ockhama, dobry wulkanizator i wymiana opony, wyprostowanie felgi lub prozaiczne wyważanie kół.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

przecież pisze, że wyważał ;)

ale czy wyważał dynamicznie, tj. na osi ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

rdza na piastach,bąbel wew w oponie.Wina ewidentnie kół lub ogumienia,w ostateczności podbitei piasty.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości