Pytanie do wszystkich z silnikiem 2.2D

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
panciokosa
Posty: 50
Rejestracja: 29 sty 2012, o 10:37
Lokalizacja: Miastko

Pytanie do wszystkich z silnikiem 2.2D

Post autor: panciokosa »

Witam wszystkich. Moje pytanie brzmi czy u Was dmucha z wlotu powietrza do filtra. U mnie idzie wyczuć dosyć mocne falowanie powietrza szczególnie gdy silnik jest zimny. Dodam że idzie wyczuć czasami że silnik lekko faluje gdy siedzę za kierownicą. Wydech jest raczej nierówny gdy przyłożę rękę. Zimą przy mrozach -10 stopni auto odpalało od sztrzała chodziło jakieś 20 sekund równo po czym zaczynało kuleć, szaprać silnikiem jak jakby tylko na 1 cylinder nie paliło po czym powoli wskakiwało i słychać było delikatne eksplozje z tłumika a przy jeszcze większych mrozach auto też paliło od strzała po kilku sekundach zaczynało kuleć po czym potrafiło zgasnąć, jak juz zgasło to musiałem dłużej pokręcić zeby zaskoczyło. Dodam że paliwo się nie cofa. Podejrzewam nieszczelne zawory i proszę o doradzenie mi w gtej sprawie.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Czy Ty chcesz powiedzieć,że silnik wydmuchuje powietrze zamiast zasysać?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
jedrek1980
Posty: 97
Rejestracja: 15 cze 2010, o 20:03
Lokalizacja: W-wa

Post autor: jedrek1980 »

Cześć. Przerabiane sporo razy, często wynika że pompa lucas :/
Całe zawodowe życie za kółkiem uczy pokory myślenia i rozwagi.Ale wszystko z umiarem,bo w niebie pieniądze nie są potrzebne! w210 2.2d asb 96r.
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Po pierwsze najpierw trzeba auto podłączyć pod SD,a dopiero później skazywać portfel kierowcy na zagładę. :P
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Awatar użytkownika
panciokosa
Posty: 50
Rejestracja: 29 sty 2012, o 10:37
Lokalizacja: Miastko

Post autor: panciokosa »

chodzi o to że są wahania powietrza (dmucha wciąga) widać dokładnie jak przyłożę zapaloną zapalniczkę. Miałem ściągnięty kolektor, odpaliłem bez, wszystkie kanały w nagarze oprócz 2go cylindra. Ze wszystkich delikatne wibracje powietrza z 2go większe
Mercedes - Benz W210 E220 2.2D 95km 95r.
WDB2100041A033188
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Miałem tak. dmucha, wciąga. Myślałem że to dobrze. Jakiś czas temu miałem problem podczas jazdy. Okazało się, że taki zawór czy modulator ciśnienia/ podciśnienia (sam nie wiem) odcinał mi powietrze. Jak wymieniłem ten zawór. Problem się skończył i już nie dmucha, wciąga przy okazji.
Awatar użytkownika
panciokosa
Posty: 50
Rejestracja: 29 sty 2012, o 10:37
Lokalizacja: Miastko

Post autor: panciokosa »

zapewnie chodzi Ci o to że EGR był otwarty. U mnie jest cały czas zamkniety i mam ten problem. Moglibyscie sprawdzić jak jest u Was przytykając tylko rękę w okolice wlotu powietrza z podniesioną maską?
Mercedes - Benz W210 E220 2.2D 95km 95r.
WDB2100041A033188
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

No ta przepustnica cały czas się otwierała i zamykała. wciągało i dmuchało.
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 311
Rejestracja: 6 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: Radom

Post autor: maciekolo »

Wieszający się zawór(y) ssący na tym drugim podejrzanym cylindrze?
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Awatar użytkownika
panciokosa
Posty: 50
Rejestracja: 29 sty 2012, o 10:37
Lokalizacja: Miastko

Post autor: panciokosa »

albo nadpalony zawór. W tygodniu sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania. Wie może ktoś jakie powinno być w tym silniku?
Mercedes - Benz W210 E220 2.2D 95km 95r.
WDB2100041A033188
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

panciokosa pisze:W tygodniu sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania. Wie może ktoś jakie powinno być w tym silniku?
Dla OM604 -220D - w granicach 2,9-3,5 MPa dla sprawnego nowego silnika.
Silnik trup przy 1,8- 2,0 MPa
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości