W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

piski77 pisze:Mój przypadek jest taki że głowica idzie na śmietnik. Po prześwietleniu w zakładzie w Warszawie na ul. Parowcowej stwierdzili pęknięcia :( Więc proponuję urok silnika w postaci klekotania sprawdzić. Bo może się okazać że komuś klekot bokiem wyjdzie.
Moja głowica też była popękana, po zmianie na "nową" (tzn bez pęknięć i zregenerowaną) praca silnika nie uległa poprawie...
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

"Wlasciciele klekoczacych E300TD, laczcie sie"
Byc moze, ze przyczyn klekotu jest kilka. W mojej mercedes stawialbym rowniez na pompe( podwyzszam obroty 700-800 - nie klekocze - no i po zapaleniu 2-3 min)
Vasco - jezeli znajdziesz dobrego pompiarza regenerujacego je, daj znac :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Vasco - jezeli znajdziesz dobrego pompiarza regenerujacego je, daj znac :padam:
Krąg moich poszukiwań to tylko Warszawa i okolice.
Najlepszy pompiarz w Warszawie jest na ul. Boryny. Człowiek na prawde zna się na robocie ( wszyscy znajomi, włącznie z kolegą "Noc" polecają jegomościa), ale niestety podchodzi do sprawy, przynajmniej dla mnie, ze zbyt dużym dystansem :) tzn. poleca raczej szukania drugiej używanej, albo przyzwyczajenia się i jeżdżenia klekotem ;)

Ma swoją rację - bo przecież "regeneracja" pompy ( chociaż tak na prawde jej się nie regeneruje a wymienia poszczególne elementy - elektronika, sekcje itd.. ) kosztuje mnóstwo pieniędzy. I przy naszych bolidach nie rzadko koszt jest wyższy niż połowa wartości samochodu, jak nie więcej.

PS
Znalazłem w necie gościa, który sprowadził jakiś czasu temu osiem pomp z Holandii. Podobno były w bardzo dobrym stanie i rozeszły się w ciągu miesiąca jak świeże bułeczki :/ Nie zdążyłem :)
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Vasco24 pisze:[

PS
Znalazłem w necie gościa, który sprowadził jakiś czasu temu osiem pomp z Holandii. Podobno były w bardzo dobrym stanie i rozeszły się w ciągu miesiąca jak świeże bułeczki :/ Nie zdążyłem :)
Prosze o namiar na goscia(w jakkiej cenie owe pompy sprzedaje) :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Gawra nie będe robił reklamy bo gość owych pomp już nie posiada, jak chcesz namiar daj znać na PW - ale rozmawiałem z nim i na razie nie planuje sprowadzenia.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

OK - Dzieki!
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

TataDama pisze:Dla zainteresowanych czemu przez pierwsze minuty po odpaleniu zimnego silnika chodzi ładnie proponuję proste doświadczenie: tuż po uruchomieniu zimnego silnika podnosimy maskę, podbiegamy do przekaźnika świec żarowych, wysuwamy zeń "grubą" wtyczkę sześciopinową i... klekot! Wpinamy ponownie (przed upływem tych sławetnych 2-3minut) i... mruczuś
Hey

A wrzuci ktoś fotke z 300td z zaznaczoną tą wtyczka?
Chciałbym sprawdzic jak to jest u mnie ale nie wiem gdzie ta wtyczka jest ?
Za fotke będzie pomagus ;)

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Kucza pisze:
TataDama pisze:Dla zainteresowanych czemu przez pierwsze minuty po odpaleniu zimnego silnika chodzi ładnie proponuję proste doświadczenie: tuż po uruchomieniu zimnego silnika podnosimy maskę, podbiegamy do przekaźnika świec żarowych, wysuwamy zeń "grubą" wtyczkę sześciopinową i... klekot! Wpinamy ponownie (przed upływem tych sławetnych 2-3minut) i... mruczuś
Hey

A wrzuci ktoś fotke z 300td z zaznaczoną tą wtyczka?
Chciałbym sprawdzic jak to jest u mnie ale nie wiem gdzie ta wtyczka jest ?
;)

pozd.
Fotki nie wkleje, ale opisze i znajdziesz;

Otwierasz maske, stajesz przed nia i po prawej stronie tuz za zbiornikiem spryskiwacza ujrzysz na nadkolu przykrecone na dwie srubki czarne pudeleczko - wlasnie to jest przekaznik swiec zarowych i tam bedzie owa wtyczka.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Gawra pisze:Otwierasz maske, stajesz przed nia i po prawej stronie tuz za zbiornikiem spryskiwacza ujrzysz na nadkolu przykrecone na dwie srubki czarne pudeleczko - wlasnie to jest przekaznik swiec zarowych i tam bedzie owa wtyczka.
OK. Teraz już ciemno ale z rana sprawdze i na zimnym silniku :)

Zauważyłem dzisiaj , że te klekotanie mam na zimnym silniku po moze minucie dwuch jak zejdzie chyba ze ssania! o ile jest ssanie w ropniakach.
Wtedy jakby wiecej dymichyba na biało.
Jak silnik ma 80C to klekotania niema i słychac piękna muzyke :)
A te klekotanie jest takie...
kle,kle,kle,kle......ułamek sekundy przerwy i znowy 4x kle jest to płynna, równa muzyka kle,kle ale da sie zauwazyć po czwartym kle jakby pauze delikatną.

Na co stawiacie po mojej muzyce silniczka ?? ;)

pozd.

[ Dodano: 2012-04-02, 09:10 ]
Zdaje sie że wypiołem jakaś pionową wtyczke, zanim się zoriętowałem,że owe pudełeczko jest mniejsze i z sześcio pinowa wtyczką hehe po wypięciu tej dużej wtyczki nic sie nie stało.
Nie dała mi się natopiast wypiąć ta sześcio pinowa wtyczka - jest jakis patęt żeby ją wyjąć - coś trzeba przycisnać?
pozd.

[ Dodano: 2012-04-02, 11:43 ]
Natepna aktualizacja

Udało mi się odpiać tą wtyczke ale było to dość późno po odpaleniu bo troche czasu mi zajęło wyjęcie jej. Po wyjęciu wtyczki silnik jakby się odciazył zaczoł ciszej chodzić ale to było jeszcze w fazie zanim klekot się włączy. po wyjęciu wtyczki klekotu nie było.
Po momęcie klekot się włączył i odpięcie wtyczki nie zmoieniało pracy silnika.
Czyli to nie wtryski w moim przypadku?

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

I u nas zauwazylem klekot jakby przytykający się wtrysk, na zimnym i na gorącym to samo.
Czasem tak, że klekot+falujące obroty na jałowym biegu, po świętach trzeba bedzie szukać rady na to bo jest irytujące. :zdegustowany:
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

A zauważcie jeszcze może to tylko u mnie :znudzony: odpalając rano , jest tylko piękny szmerek trzylitrówki :padam: Niech ktoś sprawdzi odgłos wydechu z tyłu auta , zmieni się wraz z momentem pięknego szmeru w KLEKOTANIE na wolnych obrotach ,czyli coś się rozłącza-załącza w pompie ???????
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Wydaje sie, że problem rozwiązany.
Po zimie padł nam termostat bo autko sie nie dogrzewało (ponizej 80*C) bo zasłonięciu grilla temperatura wzrosła ladnie do 80*c lekko ponad 80*c i klekot ustąpił... :zdziwko:
Po swietach wymiana na Wahlera 80*C!

Pozdrawiam!!! :padam:
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

HHHHHHmmmm watpie

Mam nowy oryginał i przed i po klepie po rozgrzaniu....
Zimny chodzi cicho...
Ja obstawiam na pompę lub jej elektronikę , wtryski raczej odpadają
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Może to hydrauliczne popychacze zaworów? Olej robi się rzadszy i auto zaczyna klekotać.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

Po 2-4 minutach nie jest nawet możliwe by olej się rozgrzał....
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości