Gaśnięcie przy gwałtownym przyspieszaniu 320CDI.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wyjście z listwy CR jest wężykiem gumowym do stalowego.Ten wężyk zostałby rozerwany sądzę, że przy 20 barach.Stalowy przy 200-500.Po za tym, główny odpływ połączony jest z przelewami wtrysków.Wątpię by wytrzymały 3-5 barów.
Nadal brak pomysłu.Skłaniam się bardziej ku tematowi ilość powietrza-dawka paliwa, przepływ
obserwowany przez sterownik.Identyczny problem znalazłem na Merc-World GB, ale w W221.
Klientowi w ASO wymienili części za 18tys.Euro.Niestety klient nie wie, która była tą kluczową.
Auto naprawiali 14 dni.Wymienili nawet zbiornik paliwa i przewody stalowe.Cóż, ewentualnie nie naprawię, ale jestem ciekawy co.

Jeszcze raz podam objaw.Gwałtowne przyspieszenie-4-5tys.obr. odcięcie silnik zgasł.
Zjazd rozpędem na bok.Minuta czekania, zapala po 2-3 cyklach rozrusznika.Błąd odczytany
za duże ciśnienie na listwie rozprowadzającej CR, ze wskazaniem na czujnik ciśnienia, zawór regulacyjny. W obu przypadkach przepływomierze, czujniki i zawory zostały wymienione na fabrycznie nowe.Bez pozytywnego efektu.Podkładane były również z mojego auta w którym ten błąd nie istnieje.Oprogramowanie sterownika przerzucone z mojego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Dziwne jest to że odpala po 2-3 cyklach rozrusznika (nabija ciśnienie).?
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

A wtryski w jakiej kondycji ? Może za duży "opór" stawiają. A jak by cała listwę CR podmienić?
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Z tym przelewem to może być dobry trop...
Rozepnij gumowy powrót od stalowego i dmuchnij ze sprężarki w stalowy powrót przy otwartym korku baku... zobaczysz czy drożny...

Podobny objaw był u ojca, choć to tylko "wolnossący Lucas" był... potem to samo zdarzyło się też po zmianie na pompę boscha...

Dmuchanie w obie strony w stalowy powrót wypluło łuskę z rdzy, która blokowała powrót paliwa do baku i auto właśnie nie miało siły i zachowywało się dokładnie jak CDI z pierwszego postu... jak niedostatek paliwa przy wyższym obciążeniu...
avandgarde pisze:Dziwne jest to że odpala po 2-3 cyklach rozrusznika (nabija ciśnienie).?
Najwyraźniej - skoro wcześniej czujnik ciśnienia wyłącza pompę i dopływ paliwa do listwy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Może odpowietrzenie zbiornika paliwa ? W 124 2,3 benzyna miałem taki przypadek że w zime lód zatkał zawór odpowietrzający ( po wjechaniu w zaspe ) i zbiornik paliwa mi ciśnienie rozwaliło. Może tu też coś podobnego się dzieje tylko czujnik odcina. Spróbował bym czy dana sytuacja ma miejsce jadąc bez korka wlewu paliwa.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Może praca wtryskiwaczy powoduje zmianę ciśnienia na listwo i jej wyłączenie ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

avandgarde pisze:Dziwne jest to że odpala po 2-3 cyklach rozrusznika (nabija ciśnienie).?
To może być dobry trop.Tłumaczenie błędu na język polski.
Mam SD w wersji oryginalnej niemieckiej i sam sobie przetłumaczę.Dzięki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

noc, Ja miałem podobny efekt, jak złe założyłem uszczelkę pod filtrem paliwa, tamtędy zasysał powietrze i przy gwałtownym przyspieszaniu, auto gasło i wywalało komunikat EPC, 3 razy kręcenie rozrusznikiem i auto odpalało, poprawienie uszczelki rozwiązało problem :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Problem rozwiązany.Nie do uwierzenia :szok: .Wychwyt powietrza przy prawym reflektorze ma wargę z gumy dosyć miękkiej.Przy gwałtownym dodaniu gazu wpadała we wlot powietrza i go zatykała.To w pierwszym z egzemplarzy.Zobaczę we wtorek w drugim.Na razie było duże bum. kamień spadł mi z serca. :rotfl: Do końca życia będę się uczył.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tak jest ,nauka przez całe życie. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

OT. Trochę późno się zorientowałem.Gumka z czasem mięknie, młodzi uważajcie. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
S210320cdi
Posty: 27
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:09
Lokalizacja: Dortmund

Post autor: S210320cdi »

Noc, mógłbyś zrobić fotke z tej gumy? Mam taki sam problem z moją damą. Przy przyśpieszaniu dość mocnym epc i silnik gaśnie. Za moment można go odpalać i jedzie jak nic. Na carsofcie mòwi mi błąd ciśnienia na listwie cr. Czujnik ciśnienia oraz zawòr regulujący wymienione. Wtryski na carsofcie wszystkie ok. +-2.0, test przelewowy (myśle że się tak nazywa po polsku) bez żadnych niespodzianek, tzn. Wszystkie pojemniczki równy poziom. (jeden wtrysk jest nówka bo miał na przelewie 10ciokrotną ilość jak pozostałych 5). Cisnienie na cr w wolnych obrotach ok 300 bar i minimalne odchyły +- 2bar. Niewiem już za co sie dalej brać. Samochodzik ciągnie, nie dymi nie wchodzi w tryb awaryjny. Jak nie ta gumka to będe sobie chyba musiał pociągnąć kabelki z czujnika ciśnienia do sterownika może gdzieś przerwa. Jak masz jeszcze jakiś pomysł chętnie posłucham. Przebieg aktualnie 197000. Vin 2102261a970968.
Z góry dzięki.
Pozdrowienia, Romek

VIN WDB2102261A970968
fred
Posty: 327
Rejestracja: 23 sty 2011, o 22:40
Lokalizacja: CB

Post autor: fred »

S210320cdi pisze: Vin 2102261a970968.
kolego vin to sobie w stopce do profilu na stałe wstaw
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

S210320cdi, Błąd ciśnienia na listwie to moze oznaczać również nieszczelnoś układu paliwowego. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
S210320cdi
Posty: 27
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:09
Lokalizacja: Dortmund

Post autor: S210320cdi »

avandgarde, Wiem kolego, wiem. Dlatego też już pisałem że zostały różne rzeczy sprawdzone. Wtryski ok, zawór i czujnik na cr ok, dopisze teraz jeszcze że wszystkie trzy przewody paliwowe (te przeźroczyste z czarną osłoną) wymienione na nówki. Pompę cp1 sam rozebrałem ostatnią zime i pomimo że była ok wymieniłem przy okazji wszystkie 3 wentyle oraz napęd w niej no i oczywiście komplet uszczelek. Nie podpada mi nic co by jeszcze mogło być przyczyną usterki i dlatego łapie sie za nie konwencjonalne błędy jak właśnie taka gumka, lub inne pomysły.
Pozdrowienia, Romek

VIN WDB2102261A970968
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości