Wyświetlacz, zmiana natężenia wyświetlania.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Wyświetlacz, zmiana natężenia wyświetlania.

Post autor: Budzy »

Podzielę się uwagą. Nigdzie nie wyczytałem na forum. Otóż jeżdżąc ostatnio zauważyłem że wyświetlacz raz świeci mocniej raz słabiej. Odkryłem powód dla czego tak się dziej. Musi być jakiś czujnik ponieważ wyświetlacz świeci mocniej jak samochód stoi na słońcu a jak w cieniu to wraca do swoich wcześniejszych ustawień. Czy u was też tak jest?
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Nie.
Wyswietlacz reguluje sie przyciskami-strzalkami przy zegarach.

Nie bierz tego wiecej ;)

Edit: Zwracam honor i bardzo przepraszam.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2008, o 23:18 przez kichcio, łącznie zmieniany 1 raz.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

W zestawie wskażników jest wbudowany czujnik mierzący natężenie oświetlenia , w zależności od ilości światła padającego na czujnik steruje on układem regulującym intensywność wyświetlania cyferek na wyświetlaczach . Czujnik ma formę żółtego punktu o średnicy kilku milimetrów . Poniżej fotki z umiejscowieniem czujnika w zestawie wskażników przed i po lifcie . ;-) .

Pzdr.
Załączniki
Czujnik  natężenia  oświetlenia  zestawu  wskażników (wersja  po  lifcie).JPG
Czujnik  natężenia  oświetlenia  zestawu  wskażników (wersja  przed  liftem).JPG
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

mark pisze:W zestawie wskażników jest wbudowany czujnik mierzący natężenie oświetlenia , w zależności od ilości światła padającego na czujnik steruje on układem regulującym intensywność wyświetlania cyferek na wyświetlaczach .
Już słyszałem o kilku przypadkach (u mnie też występuje) a mianowice po godzinie lub więcej jazdy wskazania bledna i zlewają się z tłem podświetlenia. Trudno je odczytać. Piksele wszystkie są wyświetlana więc to nie ta sławna odklejająca się taśma.
Może to uszkodzenie tegoż czujnika. Jak to naprawić - jakiaś metoda .... ???
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

JarekW pisze: mianowice po godzinie lub więcej jazdy wskazania bledna i zlewają się z tłem podświetlenia.
Może obwód podświetlenia wyświetlacza ( żarówek podświetlających wyświetlacze ) szwankuje , jest on regulowany tak jak poprzednio napisał kichcio ręcznie przyciskami ,,+,, i ,,- ,, przy zestawie wskażników . Nie jestem elektronikiem , ale może fiksuje jakis kondensator elektrolityczny ( ma zaniżoną pojemność ) , lub coś się przegrzewa na płytce drukowanej wskażników :roll:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

mark pisze:....... może fiksuje ..........
Na pewno coś z nim nie teges ;-) . Dzwoniłem do gościa w w-wie, i powiedział że coś takiego udało mu się naprawić. Ale co i jak to musi osobiście zobaczyć. Oczywiście nie powiedział co można by samemu oblukać.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
rajjan
Posty: 10
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rajjan »

JarekW sprawdź poprawność napięcia ładowania akumulatora - słyszałem, że w przypadku uszkodzenia regulatora napięcia alternatora i zbyt wysokim napięciu tak może się dziać. Nie wiem czy to prawda, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
W210, E220CDI, sedan
98 przed liftem. Elegance
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

rajjan pisze:JarekW sprawdź poprawność napięcia ładowania akumulatora - słyszałem, że w przypadku uszkodzenia regulatora napięcia alternatora i zbyt wysokim napięciu tak może się dziać. Nie wiem czy to prawda, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Dzięki za radę lecz tu nie będzie tkwiła przyczyna problemu. Napięcie na aku i ładowania mam jak w szkole ;-) . Nie dawno nawet robiłem dokładne pomiary - o tak w celach badawczych.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości