Falowanie obrotów 270 CDI

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To czujniki z dwóch innych silników i roczników.Nie próbowałem zamieniać.
Falowanie należy odróżnić od "piłowania".
Różni się częstotliwością i "odgłosem".
W większości przypadków nierówny stopień sprężania lub uszkodzone wtryski.
Czasem padnięta na 1-2 sekcje - główna pompa CR (gwiazda).
Rzadko nie-kontakty kości sterownika lub uszkodzona wiązka el. silnika z tyłu silnika.
Pęknięte przewody. Czasem podawane powietrze z paliwem (zwykle uszczelki na filtrze paliwa).I jeszcze dużo innych przyczyn.
Czasem wyszukanie, to 6-8 godzin.W serwisie mogą to być dni.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

W takim razie mam zły czujnik w swoim 2.7CDI? Ponieważ ten niżej to czujnik o numerze który podał Avandgarde, czyli taki jak powinien być w moim modelu?

Kolego Noc, a czy nie dziwne, że to falowanie wpływa na temperature zewnętrzną i, że po przejechaniu 15 tyś. km. jest ciągle tak samo? Czy gdyby były to np. te wtryski czy nie powinno być tak, że już by po prostu były do wyrzucenia? U mnie ciągle jest taki sam objaw czy teraz czy dobre 10 tyś. km. wcześniej...

Pozdrawiam :oczami:

[ Dodano: 2012-01-12, 18:40 ]
Dodam również, że auto tylko przez pewien moment pracuje nie równo - potem chodzi wręcz idealnie.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Podmień na chwilę (zimny silnik) przepływomierz.
Opis temp. niezrozumiały. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Przepływka jest nowa ponieważ jakiś czas temu mi padła ;).

Co do temperatury to chodzi o to, że latem jak autko stało na dworze i było po prostu nagrzane przez temperature zewnętrzną to zaraz po odpaleniu chodziło nie równo.

Teraz zimą sytuacja jest odwrotna, rano po odpaleniu chodzi prawie idealnie, dopiero potem jak sie nagrzeje i go zgaszę po czym znowu odpale trochę faluje.

Panowie i jak z tym moim czujnikiem? Fotka jest na poprzedniej stronie, mam zły czy Ten który podałem w linku Allegro jest nie odpowiedni? Strasznie mnie to nurtuje.

Pozdrawiam :)
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
marek270
Posty: 107
Rejestracja: 9 lis 2010, o 19:13
Lokalizacja: kraków

Post autor: marek270 »

To jest org. nr. Twojego czujnika A 611 078 01 49 poszukaj o takim nr. Co do używek to Ja się już przejechałem , zapłaciłem 200zl za podniętą używkę a potem jeszcze 400zl za nowy.
Z tego co pamiętam to ten czujnik miałem taki jak Twój, czyli z krótkim "bolcem"
W210 e270cdi
2000r.
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Ja wymieniałem u siebie ale w 320 cdi i też mam ten krótszy. W serwisie mieli na podmiankę ten dłuższy, ale jego do mnie w ogóle nie dało się włożyć, ten z dłuższą końcówką jest od w211.
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Czyli Avandgarde zwyczajnie pomylił numery czujników?

Ten jest prawidłowy, tak? A 611 078 01 49

Ten jest od W211? 0281002698

[ Dodano: 2012-01-13, 16:53 ]
Czyli taki zamówić? http://allegro.pl/zawor-paliwa-bosch-02 ... 25350.html

Aha i takie pytanko, czy te 3 gumki/uszczelniacze z tego czujnika które pokazałm Avandgarde powinny się obracać? U mnie tak jest.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak jest. :rotfl: z wyjątkiem końca 2002 i 2003 (oczywiście tylko kombi).
Tam była nowa listwa i nowy czujnik.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

ten czujnik na schemacie ktory pokazany został kilka postow wyzej jest oznaczony liczba 14 ? dobrze widze ?
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Davis86, tak Nr.14na rysunku.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
harzol
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol »

crasch pisze:Rozumiem, gdzie można takie uszczelniacze zamówić?
nr.A0149977045
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

witamcrasch,

miałem b. podobną sytuacje .podjechał kolega z takim samym silnikiem i rocznikiem przełożyliśmy czujnik (tzw.metoda prób i błędów) i jak ręką odjął . :)
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Dziękuję bardzo serdecznie za podpowiedź :). Ostatnimi czasy nie miałem za bardzo kiedy się za to zająć ale dużo wskazuję, że najpewniej usterka zdiagnozowana więc pozostało tylko potwierdzić i wymieniać, muszę na dniach się za to zabrać.

Pozdrawiam :padam:
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
luca_pl
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2008, o 23:09
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: luca_pl »

Cześć,
I jak tam sprawa z wymianą czujnika ciśnienia? Mam podobne objawy i z tego co widzę w większości przypadków pomaga wymiana wspomnianego czujnika... Chyba mnie też czeka ten zabieg...
Opel Calibra
FSO 125p
E270 CDI '99 WDB2102161A967248
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Autko nie faluje.

Powód: czujnik na listwie CR, koszt łączny nowego wraz z przesyłką (BOSCH): 320 zł.

Trochę się z tym męczyłem, każdy szpec wszystko najchętniej zwalał od razu na wtryski (całe szczęście, że za dużo kasy nie poszło w usunięcie tej usterki, nie zrobiłem chyba nic co było nie potrzebne).
Dzięki za wszystkie podpowiedzi, szczególnie za tą w której kolega podpowiedział by sprawdzić czujnik stukając w niego - to był klucz do sukcesu :D.

Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz, może by tak przykleić temat? Widzę, że ta usterka czujnika dość 'popularna' jest.

:padam:
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości