ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Alternator MB stosowany we wszystkich (bez wyjątku) modelach W210, to takie "bydlę" co samo reguluje prąd w stosunku do napięcia.Napięcie max. 14,7 V.
Rzadko osiągalne.Około 2800 obr/min. bez obciążenia.Zwykle mierzone 14,3-14,4 V. , a
13,8 V. , to pozytywny wynik, bez obciążenia graniczny.Wszystko niżej świadczy o awariach.
Zakładam, że Voltomierz jest kalibrowany w czasie rzeczywistym.Raz na parę tygodni w stosunku do źródła "rtęciowego".Dla ciekawych, to taka "bateryjka" zasilająca "lepsze" zegarki bez wymiany przez 25 - 50 lat.Ze względów ekologicznych nie są już produkowane dla zwykłych zjadaczy chleba.Wojsko ma. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Napięcie ładowania

Post autor: Vasco24 »

Witam,

Byłem ostatnio na regeneracji alternatora. Po wymianie pierścieni, łożysk - z alternatora wychodziło napięcie ładowania 14,4 V. Do akumulatora docierało 13,7 V. Panowie elektrycy założyli bajpas - łączący alternator i śrubę plusową ( umiejscowioną na nadkolu, przedniego koła od strony kierowcy ). Na akumulatorze pojawiło się napięcie ładowania 14,3 V. Powiedzieli mi że mam straty napięcia gdzieś w komorze silnika między alternatorem a właśnie tą śrubą . Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł gdzie szukać ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

rozrusznik też dostaje ten plus, więc może on kradnie? sprawdź też sam przewód plusowy i oczyść styki na nim 5x.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
gufner
Posty: 320
Rejestracja: 21 sie 2011, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Re: Napięcie ładowania

Post autor: gufner »

Vasco24 pisze:Witam,

Byłem ostatnio na regeneracji alternatora. Po wymianie pierścieni, łożysk - z alternatora wychodziło napięcie ładowania 14,4 V. Do akumulatora docierało 13,7 V. Panowie elektrycy założyli bajpas - łączący alternator i śrubę plusową ( umiejscowioną na nadkolu, przedniego koła od strony kierowcy ). Na akumulatorze pojawiło się napięcie ładowania 14,3 V. Powiedzieli mi że mam straty napięcia gdzieś w komorze silnika między alternatorem a właśnie tą śrubą . Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł gdzie szukać ?
U mnie kolego było to samo. Dałem Gwiazdę do ASO i zrobili mi bajpas za 300zł, ale poprowadzili go aż do akumulatora z pominięciem właśnie tej śruby. Napięcie ładowania wróciło do normy, to co na alter=to co na aku :) Nie szukali raczej miejsca gdzie był spadek napięcia więc jak uda ci się je namierzyć daj znać.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Ja bym odlaczyl bypass i szukal przyczyny odlaczajac wszystko po kolei ale to robota raczej na cieple dni :]
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Przyjdzie wiosna zabiore się za to, oczywiście opiszę na forum jak uda mi się coś ustalić. W rozruszniku przyczyny raczej nie będzie bo i rozrusznik po przeglądzie konserwacyjnym. Jak macie pomysły co jeszcze można spróbować odłączyć to bardzo proszę o informacje. Może być przebicie od jakiegoś czujnika ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

ja tez mam dziwny problem od czasu wymiany łożyska w okolicy sprzęgła i poprawie pedału samego sprzęgła pod kolumna kierownicy ... od razu po włączeniu samochodu widać że wszystko jest ładowane słabym prądem dopiero po prze gazowaniu na 2 tyś wszystko jest w normie dodam że wcześniej tak nie było stało się to dopiero po tej wymanie ... jakieś sugestie co może być przyczyną ?

Sprawdzałem prąd to po włączeniu samochodu ponad 12V po prze gazowaniu do 2 tyś wskakuje na 14,5 - 15,5V i tak już pozostaje .
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

klocher pisze:jakieś sugestie co może być przyczyną ?
A jest połączenie kablem obudowy silnika z karoserią?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

A gdzie to sprawdzić dokładnie ?
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Witam

W którym miejscu klimatronik mierzy napięcie ładowania? jak się ma pomiar klimatronika z ręcznym pomiarem na aku w kanapie z plusem pod maską i na alternatorze. Pytam bo nie mam czym zmierzyć :( Jakie są przekłamania przez klimatronik (tolerancja błędu) ?
ja mam na klimatroniku po paru minutach max 13,5V a startuje od 12V

pozd.

[ Dodano: 2012-03-29, 08:27 ]
No to odpowiedziałem sobie sam.
Klimatronik pokazuje ładowanie 13,5V a miernikiem na aku jest 14,08 a pod maska plus awaryjny i minus do kolektora jest 14,16
To znaczy że klimatronik przekłamuje o 0,6-0,7V podczas ładowania a podczas wyłaczonego zapłony o równy 1V.

pozd
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

a jest op[cja zeby w klimatroniku zmierzyc napiecie :kwasny:
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Daimler_WAWA pisze:a jest op[cja zeby w klimatroniku zmierzyc napiecie :kwasny:
Krótki test czujników przy pomocy konsoli ogrzewania/klimatyzacji (dodał: dylek)

Na włączonym zapłonie (podczas jazdy również) naciśnij i przytrzymaj REST do momentu zmiany wskazań temperatury. Lewa strona pokazuje kolejny sensor, prawa jego wskazanie. prawy/lewy AUTO przeszukuje listę wskazań. Test wyłącza ponowne naciśnięcie REST

01 Temperwtura wewnętrzna w °C
02 Temperatura zewnętrzna w °C
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C
04 Temperatura nagrzewnicy prawej w °C
05 Ciśnienie na parowniku w barach
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
21 Wskaźnik obrotów x1000
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza
23 Pobór prądu na akumulatorze w % \Tutaj w rzeczywistosci pokazuje stopien podswietlenia zegarów w %
24 Napięcie na akumulatorze w V
40 Wersja software modułu sterującego
41 Wersja hardware modułu sterującego
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To nie jest napięcie ładowania akumulatora tylko napięcie zasilania sterownika klimatyzacji.
To spora różnica w niektórych wypadkach.Np. uszkodzone złącze pod pedałem hamulca, stacyjka, bezpiecznik.Można niepotrzebnie naprawiać alternator. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

To ja mam takie pytanie i przypadek. Gdy sprawdzam na climatroniku pozycję 24, to czasami pokazuje mi napięcie równo 13,5 i jest wtedy wszystko ok. Jednak czasami pokazuje mi od 11,00 do 12,50 (faluje) i wtedy silnik ma niższe obroty, chodzi nierówno, podświetlenie jest słabsze. Gdy dodam gazu to napięcie sie zwiększy. Będzie to wina regulatora??
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Gdzieś łącze napięciowe.Najczęściej po pedałem hamulca od strony podwozia.Najczęściej pełna rdza.Radzę również odkręcić oczyścić i na nowo przykręcić masę silnika (niemal w tym samym miejscu.Dla mnie sprawa jest prosta, ale wytłumaczenie bywa skomplikowane.
Czy wina regulatora? wątpię.Są bardzo trwałe.Elektryk z dwoma narządami da sobie radę.
Najlepszy ten, który walczył z dużym fiatem.Identyczne usterki. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości