ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Alternator MB stosowany we wszystkich (bez wyjątku) modelach W210, to takie "bydlę" co samo reguluje prąd w stosunku do napięcia.Napięcie max. 14,7 V.
Rzadko osiągalne.Około 2800 obr/min. bez obciążenia.Zwykle mierzone 14,3-14,4 V. , a
13,8 V. , to pozytywny wynik, bez obciążenia graniczny.Wszystko niżej świadczy o awariach.
Zakładam, że Voltomierz jest kalibrowany w czasie rzeczywistym.Raz na parę tygodni w stosunku do źródła "rtęciowego".Dla ciekawych, to taka "bateryjka" zasilająca "lepsze" zegarki bez wymiany przez 25 - 50 lat.Ze względów ekologicznych nie są już produkowane dla zwykłych zjadaczy chleba.Wojsko ma.
Rzadko osiągalne.Około 2800 obr/min. bez obciążenia.Zwykle mierzone 14,3-14,4 V. , a
13,8 V. , to pozytywny wynik, bez obciążenia graniczny.Wszystko niżej świadczy o awariach.
Zakładam, że Voltomierz jest kalibrowany w czasie rzeczywistym.Raz na parę tygodni w stosunku do źródła "rtęciowego".Dla ciekawych, to taka "bateryjka" zasilająca "lepsze" zegarki bez wymiany przez 25 - 50 lat.Ze względów ekologicznych nie są już produkowane dla zwykłych zjadaczy chleba.Wojsko ma.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Napięcie ładowania
Witam,
Byłem ostatnio na regeneracji alternatora. Po wymianie pierścieni, łożysk - z alternatora wychodziło napięcie ładowania 14,4 V. Do akumulatora docierało 13,7 V. Panowie elektrycy założyli bajpas - łączący alternator i śrubę plusową ( umiejscowioną na nadkolu, przedniego koła od strony kierowcy ). Na akumulatorze pojawiło się napięcie ładowania 14,3 V. Powiedzieli mi że mam straty napięcia gdzieś w komorze silnika między alternatorem a właśnie tą śrubą . Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł gdzie szukać ?
Byłem ostatnio na regeneracji alternatora. Po wymianie pierścieni, łożysk - z alternatora wychodziło napięcie ładowania 14,4 V. Do akumulatora docierało 13,7 V. Panowie elektrycy założyli bajpas - łączący alternator i śrubę plusową ( umiejscowioną na nadkolu, przedniego koła od strony kierowcy ). Na akumulatorze pojawiło się napięcie ładowania 14,3 V. Powiedzieli mi że mam straty napięcia gdzieś w komorze silnika między alternatorem a właśnie tą śrubą . Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł gdzie szukać ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Re: Napięcie ładowania
U mnie kolego było to samo. Dałem Gwiazdę do ASO i zrobili mi bajpas za 300zł, ale poprowadzili go aż do akumulatora z pominięciem właśnie tej śruby. Napięcie ładowania wróciło do normy, to co na alter=to co na aku Nie szukali raczej miejsca gdzie był spadek napięcia więc jak uda ci się je namierzyć daj znać.Vasco24 pisze:Witam,
Byłem ostatnio na regeneracji alternatora. Po wymianie pierścieni, łożysk - z alternatora wychodziło napięcie ładowania 14,4 V. Do akumulatora docierało 13,7 V. Panowie elektrycy założyli bajpas - łączący alternator i śrubę plusową ( umiejscowioną na nadkolu, przedniego koła od strony kierowcy ). Na akumulatorze pojawiło się napięcie ładowania 14,3 V. Powiedzieli mi że mam straty napięcia gdzieś w komorze silnika między alternatorem a właśnie tą śrubą . Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł gdzie szukać ?
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Przyjdzie wiosna zabiore się za to, oczywiście opiszę na forum jak uda mi się coś ustalić. W rozruszniku przyczyny raczej nie będzie bo i rozrusznik po przeglądzie konserwacyjnym. Jak macie pomysły co jeszcze można spróbować odłączyć to bardzo proszę o informacje. Może być przebicie od jakiegoś czujnika ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
ja tez mam dziwny problem od czasu wymiany łożyska w okolicy sprzęgła i poprawie pedału samego sprzęgła pod kolumna kierownicy ... od razu po włączeniu samochodu widać że wszystko jest ładowane słabym prądem dopiero po prze gazowaniu na 2 tyś wszystko jest w normie dodam że wcześniej tak nie było stało się to dopiero po tej wymanie ... jakieś sugestie co może być przyczyną ?
Sprawdzałem prąd to po włączeniu samochodu ponad 12V po prze gazowaniu do 2 tyś wskakuje na 14,5 - 15,5V i tak już pozostaje .
Sprawdzałem prąd to po włączeniu samochodu ponad 12V po prze gazowaniu do 2 tyś wskakuje na 14,5 - 15,5V i tak już pozostaje .
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
WDB2100171A326038
Witam
W którym miejscu klimatronik mierzy napięcie ładowania? jak się ma pomiar klimatronika z ręcznym pomiarem na aku w kanapie z plusem pod maską i na alternatorze. Pytam bo nie mam czym zmierzyć Jakie są przekłamania przez klimatronik (tolerancja błędu) ?
ja mam na klimatroniku po paru minutach max 13,5V a startuje od 12V
pozd.
[ Dodano: 2012-03-29, 08:27 ]
No to odpowiedziałem sobie sam.
Klimatronik pokazuje ładowanie 13,5V a miernikiem na aku jest 14,08 a pod maska plus awaryjny i minus do kolektora jest 14,16
To znaczy że klimatronik przekłamuje o 0,6-0,7V podczas ładowania a podczas wyłaczonego zapłony o równy 1V.
pozd
W którym miejscu klimatronik mierzy napięcie ładowania? jak się ma pomiar klimatronika z ręcznym pomiarem na aku w kanapie z plusem pod maską i na alternatorze. Pytam bo nie mam czym zmierzyć Jakie są przekłamania przez klimatronik (tolerancja błędu) ?
ja mam na klimatroniku po paru minutach max 13,5V a startuje od 12V
pozd.
[ Dodano: 2012-03-29, 08:27 ]
No to odpowiedziałem sobie sam.
Klimatronik pokazuje ładowanie 13,5V a miernikiem na aku jest 14,08 a pod maska plus awaryjny i minus do kolektora jest 14,16
To znaczy że klimatronik przekłamuje o 0,6-0,7V podczas ładowania a podczas wyłaczonego zapłony o równy 1V.
pozd
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Krótki test czujników przy pomocy konsoli ogrzewania/klimatyzacji (dodał: dylek)Daimler_WAWA pisze:a jest op[cja zeby w klimatroniku zmierzyc napiecie
Na włączonym zapłonie (podczas jazdy również) naciśnij i przytrzymaj REST do momentu zmiany wskazań temperatury. Lewa strona pokazuje kolejny sensor, prawa jego wskazanie. prawy/lewy AUTO przeszukuje listę wskazań. Test wyłącza ponowne naciśnięcie REST
01 Temperwtura wewnętrzna w °C
02 Temperatura zewnętrzna w °C
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C
04 Temperatura nagrzewnicy prawej w °C
05 Ciśnienie na parowniku w barach
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
21 Wskaźnik obrotów x1000
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza
23 Pobór prądu na akumulatorze w % \Tutaj w rzeczywistosci pokazuje stopien podswietlenia zegarów w %
24 Napięcie na akumulatorze w V
40 Wersja software modułu sterującego
41 Wersja hardware modułu sterującego
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego
pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
To nie jest napięcie ładowania akumulatora tylko napięcie zasilania sterownika klimatyzacji.
To spora różnica w niektórych wypadkach.Np. uszkodzone złącze pod pedałem hamulca, stacyjka, bezpiecznik.Można niepotrzebnie naprawiać alternator.
To spora różnica w niektórych wypadkach.Np. uszkodzone złącze pod pedałem hamulca, stacyjka, bezpiecznik.Można niepotrzebnie naprawiać alternator.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
To ja mam takie pytanie i przypadek. Gdy sprawdzam na climatroniku pozycję 24, to czasami pokazuje mi napięcie równo 13,5 i jest wtedy wszystko ok. Jednak czasami pokazuje mi od 11,00 do 12,50 (faluje) i wtedy silnik ma niższe obroty, chodzi nierówno, podświetlenie jest słabsze. Gdy dodam gazu to napięcie sie zwiększy. Będzie to wina regulatora??
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Gdzieś łącze napięciowe.Najczęściej po pedałem hamulca od strony podwozia.Najczęściej pełna rdza.Radzę również odkręcić oczyścić i na nowo przykręcić masę silnika (niemal w tym samym miejscu.Dla mnie sprawa jest prosta, ale wytłumaczenie bywa skomplikowane.
Czy wina regulatora? wątpię.Są bardzo trwałe.Elektryk z dwoma narządami da sobie radę.
Najlepszy ten, który walczył z dużym fiatem.Identyczne usterki.
Czy wina regulatora? wątpię.Są bardzo trwałe.Elektryk z dwoma narządami da sobie radę.
Najlepszy ten, który walczył z dużym fiatem.Identyczne usterki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości