Brak mocy - automat 320 CDi z 2001

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Brak mocy - automat 320 CDi z 2001

Post autor: W210 »

Witam,

przeczytałem kilka wątków na ten temat, ale zakres odpowiedzi i możliwych usterek był tak szeroki, że może opis moich kłopotów go zawęzi ?

W czasie jazdy poniżej (99%) 100 km/h, silnik traci moc, można cisnąć gaz do podłogi i nic. Obroty silnika spadają do wartości 700 (jak dla luzu) . Nie wyświetlają się żadne komunikaty. W większości przypadków pomaga hamowanie i znowu wszystko w porządku. Przy jeździe z tempomatem, czuć jak silnik traci moc i przeważnie po 1-2 sekundach wraca do ustalonej prędkości. Z tyłu widać trochę dymu.

Ważne, usterka zaczęła występować kilkaset km po przeglądzie A (może ktoś czegoś nie dokręcił) ? A warsztat będzie otwarty dopiero 5-go. Jakość paliwa raczej odpada - wyjeździłem bak, zatankowałem + Shella - i dalej to samo.
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przeplywomierz, czujnik cisnienia paliwa oraz sprawdzic zawor egr. oczywiscie wyklucz takie banaly jak filtr paliwa czy tez zapchane przewody paliwowe.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: W210 »

Auto podpięte zostało pod komputer i szok - mniej więcej taki komunikat : czujnik hamulca w układzie B.

A tych czujników w układzie jest z 5. Przerabiał już to ktoś ?

Pozdrawiam
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie bede juz rozdrabnial sie dlaczego, ale zacial sie prawdopodobnie czujnik pod pedalem hamulca. proponuje wymienic na nowy, koszt oryginalnego 45zl w ASO. zrobisz to sam przy odrobinie zdolnosci manualnych.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: W210 »

Witam,

dziękuję za podpowiedź. Tylko dlaczego przy jeździe na tempomacie też tak się dzieje ?

Pozdrawiam
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tempomat jest scisle zwiazany z pedalem hamulca :) moze okazac sie konieczne skasowane bledu po wymianie czujnika.

napisz jak sobie poradzisz z usterka.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: W210 »

Witam,

niestety wymiana tego czujnika nic nie pomogła :-/ W poniedziałek ciąg dalszy batalii.

Podobno czujnik był niesprawny, jednak objawy nie ustąpiły - dziwne.

Pozdrawiam
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy zostal skasowany blad czujnika? sama wymiana moze nie wystarczyc. podmien na chwile przeplywomierz by sprawdzic czy pomoglo i koniecznie sprawdz zawor EGR.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

A właśnie kolego miałem dzisiaj podobny problem, na kompie zero błędów,ślnik pali na dotyk ,a mocy nie było,jak mu depłem zawory grały,w granicach 3000 obr. syczenie było jakby rura albo interkuler nieszczelny był okazało się że katalizatory zapchane .Ściągłem wydech auto ożyło.Jutro zadecyduję albo używki albo wydłubywanie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jak wydłubiesz nie wyrzucaj czasem za wkład jest 100 zł ;d
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

:mrgreen: 170 za kilo
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W210 pisze:Auto podpięte zostało pod komputer i szok - mniej więcej taki komunikat : czujnik hamulca w układzie B.

A tych czujników w układzie jest z 5. Przerabiał już to ktoś ?

Pozdrawiam
Mało doświadczony diagnosta.Wszystkie te czujniki znajdują się
w układzie ESP lub BAS ABS ETS tam też jest odczyt ich stanu
symulacje zdjęcia i opisy działania.Dziwi mnie że żaden z tych
systemów nie zameldował o błędzie.
Ale chyba już wiem byłeś na testerze KTS on mówi o układzie A i B
Układ B nie jest mi znany ze Star Diagnosis.
Błąd nastąpił po przeglądzie czyli po wymianie filtrów powietrza
oleju paliwa, więc w tych okolicach szukałbym osobiście.
Np. obcy element w przepływomierzu urwane przewody od czujnika
złamany lub zrzucony przewód podciśnienia koło filtra powietrza itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: W210 »

Witam
noc pisze: Błąd nastąpił po przeglądzie czyli po wymianie filtrów powietrza
oleju paliwa, więc w tych okolicach szukałbym osobiście.
No cóż, batalii ciąg dalszy. Niestety, wprowadziłem kolegów w błąd - podczas przeglądu A nie wymieniono filtrów powietrza i paliwa (wg tut. serwisu robią to co 80 tys. km :shock: ). Filtry zostały wymienione dopiero podczas poszukiwania przyczyny, nie to nie dało. Powtórne podpięcie dało kolejny efekt - oil sensor B40.
Nie mam pojęcia czy jego wymiana coś da - mechanik ma wątpliwości - ale to jedyny błąd jaki wychodzi na teście.
avandgarde pisze:A właśnie kolego miałem dzisiaj podobny problem, na kompie zero błędów,ślnik pali na dotyk ,a mocy nie było,jak mu depłem zawory grały,w granicach 3000 obr. syczenie było jakby rura albo interkuler nieszczelny był okazało się że katalizatory zapchane .
Zupełnie inne objawy niż u mnie - obroty spadają do 700 i żadne naciskanie pedału gazu nic nie daje. Mija samoistnie po kilku sekundach lub po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu.

Niestety, cdn ...

Pozdrawiam
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Tak sobie gdybam, ze moze tu chodzi o elektroniczny pedal gazu, u brata w C klasie byly takie same objawy.
Skad Ty jestes? Uzupelnij poprawnie profil.
E 220 CDI '01 Elegance
W210
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2008, o 16:42
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: W210 »

Witam,

niestety nie mam możliwości podjechania do kraju - więc pozostają mi chyba tylko wizyty w serwisach fabrycznych (a ceny są tutaj okropne :cry: ).
W210 320 CDi Kombi 2000/2001 Avantgarde
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości