Pali się kontrolka świec - świece sprawne

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

noc mój przekaźnik też bez oznaczeń jakiego szukać?
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

lancer,
Załączniki
ScreenShot019.jpg
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wszystko się zgadza.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Świece

Post autor: baca »

Robie przymiarke magisterska do wymiany/kontroli świec. I kilka pytań:
1. Czynic to na zimno, czy na ciepło i to szybko by nie wystygł??
2. Czy były ptróby z mrożeniem świec np. CO2 a choćby powietrzem sprężonym??Powinne sie skurczyć i lekko wyjść.
3. 30 Nm przy odkręcaniu - to jasne.
4. Jaki gwintownik przygotowac to przeczyszczenia gwintów??[naturalnie w palcach]
5. Czy zwykły smar miedziany wystarczy do montażu ?? Docisk 18 Nm.

Poszperałem tu i tam, ale szybko i z CO2 nie trafiłem nic.
Co wy na to, Koledzy Szpiedzy??

Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Punkt 2 nie jest złym pomysłem,tylko widzę dwa ewentualne problemy.
1-musiałbyś schłodzić TYLKO swiece i prawdopodobnie po tej operacji na szmelc
2-co w sytuacji gdy spieki są na gwincie-mrożenie nic nie da.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Świece

Post autor: avandgarde »

baca pisze:Robie przymiarke magisterska do wymiany/kontroli świec. I kilka pytań:
1. Czynic to na zimno, czy na ciepło i to szybko by nie wystygł??
Najlepjej na ciepłym
baca pisze:2. Czy były ptróby z mrożeniem świec np. CO2 a choćby powietrzem sprężonym??Powinne sie skurczyć i lekko wyjść.
Lipa totalna
baca pisze:3. 30 Nm przy odkręcaniu - to jasne.
Tego nikt nie wie.
baca pisze:4. Jaki gwintownik przygotowac to przeczyszczenia gwintów??[naturalnie w palcach]!
10x1
baca pisze:5. Czy zwykły smar miedziany wystarczy do montażu ?? Docisk 18 Nm.
Wystarczy w zupełności. :)

Poszperałem tu i tam, ale szybko i z CO2 nie trafiłem nic.
Co wy na to, Koledzy Szpiedzy??

Hej![/quote]
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Schłodzenie szkody nie zrobi. Można by profilaktycznie jeszcze lutnąc młotkiem tzw. krótki strzał 1 kg młotkiem.
Po tych zabiegach bede odkręcał.

Ale najpierw oringi na wężykach bo piana leci jednym z nich. Zaczynamy od spraw najprostrzych. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

A co ma dać wykręcenie świec? W domyśle sprawnych? Niepotrzebne ryzyko wg mnie, a jak się która będzie chciała spalić to się i tak spali w najmniej oczekiwanym momencie.
U mnie w zeszłym tygodniu padła roczna beru. Wtrysk OK, nie była upalona ani nic :kwasny:

Co do tytułowej kontrolki świecowej - u mnie przestała się zaświecać po wymianie świecy dopiero jak "zresetowałem" kompa, poprzez odpięcie klemy na kilka minut. Bez tego kontrolka zachowywała się podobnie do tego jak opisał autor wątku.


Miedź + aluminium nie jest najszczęśliwszym połączeniem... Może się stworzyć ogniwo i aluminium się zwyczajnie utleni.
Osobiście przy remoncie głowicy świece wkręcałem na sucho (dosłownie, bo głowica była odtłuszczona). Po roku i ~14000km zero problemów z odkręceniem, gwint czyściutki.
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Padła mi trzecia "owieczka" robiłem co mogłem - urwałem. :kwasny:
Zakupiłem narząd.W przyszłym tygodniu zajmę się wywiercaniem.
:zly:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

TataDama pisze:
Miedź + aluminium nie jest najszczęśliwszym połączeniem... Może się stworzyć ogniwo i aluminium się zwyczajnie utleni.
Nic się nie utleni. :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Świece potecjalnie urywające się to winia (uwaga) niedokręcenia ich odpowiednio mocno. To słowa mojego kumpla mechanika z ASO. Cały referat mi przedstawił co i dlaczego.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
x007
Posty: 6
Rejestracja: 5 sie 2010, o 11:12
Lokalizacja: z gazety

Post autor: x007 »

Witam,

mam podobny problem jak kolega,który założył ten wątek a mianowice po ciężkim odpaleniu po kilkudziesięciu sekundach podświetla się kontrolka świec. Podobnie jak kolega zrobiłem prowizoryczną ścieżke gdyż została przerwama w wyniku zwarcia.
Biorę się za wymiane przekaźnika i mam pytanie :)
Otóż czy każdy sterownik z 3.2 cdi (oczywiście mówię o tych na 6 pinów jak mój) będą pasowały?
Doszły mnie słuchy,że każdy,ale nie wiem ile w tym prawdy.
Jak nie to prosze napisać,które będą odpowiednie.
Dziekuje za uwagę :)
VIN: WDB2102161B160795
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

x007 pisze:Biorę się za wymiane przekaźnika
Masz nr 028 545 40 32. Sprawdziłem kilka sztuk E320CDI i faktycznie moduły są te same.
Najlepiej niech to potwierdzi ktoś z zapleczem praktycznym.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości