Zima, mróz... ciężki okres dla naszych gwiazdeczek
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:43
- Lokalizacja: świętokrzyskie
ja mam taka :-) jak jezdzisz na krotkich dystansach to mogl sie nie doladowac odpowiednio i dlatego dzis nie mial sily...mi sie przytrafilo dokladnie to samo jak byla najzimniejsza noc tej zimy (czyli jeszcze troche ponizej -20'C) po prostu nie chcial nawet zakrecic...podlaczylem przewody i cyk od razu zapalil...akurat tego dnia troche wiecej pojezdzilem i po nastepnej bardzo zimnej nocy juz nie bylo problemu z zapaleniem...mysle ze u mnie aku zdechl bo juz swoje lata ma...ale pozatym przyjechalem z trasy w piatek...potem auto stalo pod chmurka przez 2.5 dnia na mrozie...w poniedzialek pojezdzilem niewiele i we wtorek rano nie moglem zapalic...bettinsoli pisze:nie odpalił mi dzisiaj przekręciłem kluczyk w stacyjce,kontrolki mocno zbladły,zgasły,nawet nie zakręcił.chyba akumulator nowy muszę mu sprawić,macie może jakieś sugestie?
moja sugestia to taka ze trzeba sprawdzic akumulator sam musze to zrobic...choc po tym jednym jedynym razem nie mialem juz problemow...
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Szanowni koledzy to co piszecie to ni jak się ma do tego jak jest w praktyce, nie będę się rozpisywał o teoriach, podpowiem tylko że każdy silnik ma dwa obiegi (duży i mały i ciecz chłodząca zawsze najpierw będzie chodziła w obiegu silnik/nagrzewnica dopiero później wraz ze wzrostem temp.i otwarciu termostatu zaczyna krążyć przez chłodnicę( ni jak ma się to do Waszych teorii o kradnięciu ciepła przez zimne wnętrze,czy najpierw rozgrzewaniu silnika bez otwarcia nagrzewnicy). Pozdrawiam i odsyłam do lektury.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
No to musze obalić Twoja teorię. Przy włączonym na maxa ciepełku, dmuchawa na 3 silnik grzeje się do ok 40-50 stopni po ok 15 minutach, bez ogrzewania, po 15 minutach mam już prawię 80 stopni. Więc jak mi to wyjaśnisz ?
W124 2,3E SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541346
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833
Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833
Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
Wyjasniam:
Dopoki silnik jest zimny plyn krazy tylko w glowicy, kadlubie silnika i jesli jest wlaczone ogrzewanie takze w nagrzewnicy.
W miare nagrzewania sie plynu termostat otwiera tzw. duzy obieg plynu, ktory jest kierowany do chlodnicy przez pompe.
Czyli - jak ogrzewanie jest wylaczone plyn nie krazy w nagrzewnicy i silnik szybciej lapie temperature.
Teraz jasne
Dopoki silnik jest zimny plyn krazy tylko w glowicy, kadlubie silnika i jesli jest wlaczone ogrzewanie takze w nagrzewnicy.
W miare nagrzewania sie plynu termostat otwiera tzw. duzy obieg plynu, ktory jest kierowany do chlodnicy przez pompe.
Czyli - jak ogrzewanie jest wylaczone plyn nie krazy w nagrzewnicy i silnik szybciej lapie temperature.
Teraz jasne
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
- michal55yh
- VIP
- Posty: 691
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
- Lokalizacja: Bolesławiec
to Ty musisz nadrobic braki w wiedzy.jaro324 pisze:Szanowni koledzy to co piszecie to ni jak się ma do tego jak jest w praktyce, nie będę się rozpisywał o teoriach, podpowiem tylko że każdy silnik ma dwa obiegi (duży i mały i ciecz chłodząca zawsze najpierw będzie chodziła w obiegu silnik/nagrzewnica dopiero później wraz ze wzrostem temp.i otwarciu termostatu zaczyna krążyć przez chłodnicę( ni jak ma się to do Waszych teorii o kradnięciu ciepła przez zimne wnętrze,czy najpierw rozgrzewaniu silnika bez otwarcia nagrzewnicy). Pozdrawiam i odsyłam do lektury.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
pokretła czy przyciski od klimatronika to niema znaczenia wazne zebys ustawil temperature ogrzewania na minimum bo wtedy zamkną sie zaworki przez ktore dochodzi płyn do nagrzewnicy.Dmuchawy nie musisz wylaczac ani zamykac suwakami nawiewów.W Twoim przypadku powinno po obu stronach wyswietlacza byc napisane "min".kichcio pisze:tonidriver, bardzo smieszne, bardzo :->
Wylaczyc w ogole wentylacje tzn. na 0 czy po prostu nawiewy suwakami przy nich pozamykac?
Tak sie sklada, ze mam akurat klime automatyczna i pokretel brak :lol: :mrgreen: :lol:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 32 gości