Zima, mróz... ciężki okres dla naszych gwiazdeczek

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie kichcio, zamknij nawiewy i przytrzymaj ze 3 minutki na 1500 obrotow. bedziesz mial upragnione 60 st na postoju :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

a to jest fakt :) ja tez przewaznie to robie tak ze jak zimno to odpalalem auto dawalem grzanie ma maksa i nawiewy na maksa i faktycznie dosc dlugo sie nagrzewal...ale ostatnio wyczytalem zeby pozamykac nawiewy i nie dawac grzenia na poczatku i faktycznie silnik duzo szybciej lapie te 60'C :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no to chyba nawet ja pisalem :-) zmarzniete wnetrze auta kradnie bardzo duzo ciepla silnikowi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bettinsoli
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:43
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: bettinsoli »

nie odpalił mi dzisiaj :evil: przekręciłem kluczyk w stacyjce,kontrolki mocno zbladły,zgasły,nawet nie zakręcił.chyba akumulator nowy muszę mu sprawić,macie może jakieś sugestie?
S 210 E320 CDI '00 avantgarde
WDB2102261B110500
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak mamy sugestie.

wyczysc porzadnie klemy, podladuj akumulator prostownikiem, moze jeszcze cos z niego bedzie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

bettinsoli pisze:nie odpalił mi dzisiaj :evil: przekręciłem kluczyk w stacyjce,kontrolki mocno zbladły,zgasły,nawet nie zakręcił.chyba akumulator nowy muszę mu sprawić,macie może jakieś sugestie?
ja mam taka :-) jak jezdzisz na krotkich dystansach to mogl sie nie doladowac odpowiednio i dlatego dzis nie mial sily...mi sie przytrafilo dokladnie to samo jak byla najzimniejsza noc tej zimy (czyli jeszcze troche ponizej -20'C) po prostu nie chcial nawet zakrecic...podlaczylem przewody i cyk od razu zapalil...akurat tego dnia troche wiecej pojezdzilem i po nastepnej bardzo zimnej nocy juz nie bylo problemu z zapaleniem...mysle ze u mnie aku zdechl bo juz swoje lata ma...ale pozatym przyjechalem z trasy w piatek...potem auto stalo pod chmurka przez 2.5 dnia na mrozie...w poniedzialek pojezdzilem niewiele i we wtorek rano nie moglem zapalic...

moja sugestia to taka ze trzeba sprawdzic akumulator :) sam musze to zrobic...choc po tym jednym jedynym razem nie mialem juz problemow...
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

fabek pisze:nie kichcio, zamknij nawiewy i przytrzymaj ze 3 minutki na 1500 obrotow. bedziesz mial upragnione 60 st na postoju :)
napisz mu ze ma pokrętła dac do konca na niebieskie bo inaczej poupycha szmaty w kratki nawiewu :lol:
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

tonidriver, bardzo smieszne, bardzo :->

Wylaczyc w ogole wentylacje tzn. na 0 czy po prostu nawiewy suwakami przy nich pozamykac?

Tak sie sklada, ze mam akurat klime automatyczna i pokretel brak :lol: :mrgreen: :lol:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

na zero.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Szanowni koledzy to co piszecie to ni jak się ma do tego jak jest w praktyce, nie będę się rozpisywał o teoriach, podpowiem tylko że każdy silnik ma dwa obiegi (duży i mały i ciecz chłodząca zawsze najpierw będzie chodziła w obiegu silnik/nagrzewnica dopiero później wraz ze wzrostem temp.i otwarciu termostatu zaczyna krążyć przez chłodnicę( ni jak ma się to do Waszych teorii o kradnięciu ciepła przez zimne wnętrze,czy najpierw rozgrzewaniu silnika bez otwarcia nagrzewnicy). Pozdrawiam i odsyłam do lektury.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Yaro
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2008, o 23:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Yaro »

No to musze obalić Twoja teorię. Przy włączonym na maxa ciepełku, dmuchawa na 3 silnik grzeje się do ok 40-50 stopni po ok 15 minutach, bez ogrzewania, po 15 minutach mam już prawię 80 stopni. Więc jak mi to wyjaśnisz ?
W124 2,3E SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541346
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833

Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Wyjasniam:

Dopoki silnik jest zimny plyn krazy tylko w glowicy, kadlubie silnika i jesli jest wlaczone ogrzewanie takze w nagrzewnicy.
W miare nagrzewania sie plynu termostat otwiera tzw. duzy obieg plynu, ktory jest kierowany do chlodnicy przez pompe.
Czyli - jak ogrzewanie jest wylaczone plyn nie krazy w nagrzewnicy i silnik szybciej lapie temperature.
Teraz jasne :?:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Jasne jak słońce :mrgreen:
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jaro324 pisze:Szanowni koledzy to co piszecie to ni jak się ma do tego jak jest w praktyce, nie będę się rozpisywał o teoriach, podpowiem tylko że każdy silnik ma dwa obiegi (duży i mały i ciecz chłodząca zawsze najpierw będzie chodziła w obiegu silnik/nagrzewnica dopiero później wraz ze wzrostem temp.i otwarciu termostatu zaczyna krążyć przez chłodnicę( ni jak ma się to do Waszych teorii o kradnięciu ciepła przez zimne wnętrze,czy najpierw rozgrzewaniu silnika bez otwarcia nagrzewnicy). Pozdrawiam i odsyłam do lektury.
to Ty musisz nadrobic braki w wiedzy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kichcio pisze:tonidriver, bardzo smieszne, bardzo :->

Wylaczyc w ogole wentylacje tzn. na 0 czy po prostu nawiewy suwakami przy nich pozamykac?

Tak sie sklada, ze mam akurat klime automatyczna i pokretel brak :lol: :mrgreen: :lol:
pokretła czy przyciski od klimatronika to niema znaczenia wazne zebys ustawil temperature ogrzewania na minimum bo wtedy zamkną sie zaworki przez ktore dochodzi płyn do nagrzewnicy.Dmuchawy nie musisz wylaczac ani zamykac suwakami nawiewów.W Twoim przypadku powinno po obu stronach wyswietlacza byc napisane "min".
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 32 gości