Teoretyczny zasięg dla 290td

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

piker pisze:Ja mam teoretycznie 65 a lejąc powolutku dobiję do 75-76. W odpowietrznik wchodzi.
:szok: Ma to większy sens? To tak jak próbować przeładować auto, nie widzę sensu takiego dobijania baku.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

A czemu nie , wiecej zaleje więcej pojeździ ... a z tego powodu też nie macie czasem wrażenie że wskazówka do połowy zbiornika od poziomu max leci o wiele wolniej niż potem od połowy w dół ?:P

[ Dodano: 2011-12-20, 14:09 ]
merlin pisze:
klocher pisze:Mój 2.9 manual na 92L zrobił prawie 1500 km co daje nam spalanie troszke ponad 6L
W w210 maksymalna wielkość baku z paliwem to 80l, wiec skad u ciebie bak 100l ?

Ale nie napisałem że 92L weszły do pełnego tylko ogólnie na 92L bazowałem bo na tylu przejechałem te 1500 km ( nad morze i z powrotem ) gdyż po dojechaniu nad morze dolałem 22L dokładnie do 70 które wlałem przed wyjazdem :P :)
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

W moim przypadku, im więcej zatankuję tym dalej przejadę bez zatrzymywania. Jeżdżę dużo i to za granicą. Trasa Polska-Dania. Pozwala mi to unikać tankowania w Niemczech.
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Nigdy nie liczyłem na ile mi starczy paliwa,ale oscyluję w granicach 5.5- 7,5 na trasie.W tym roku zliczyłem cztery razy Belgię (do pracy miałem 35km. w jedną stronę-średnia w Belgii wyszła mi na 6-6.5)Na tamtym paliwie więcej się przejedzie jak na naszym.Po Nowym Roku pojadę znów więc sprawdzę dokładniej.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

5,5 to bez przesady :D
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Ja ujezdzam swojego 2.9 sedna/manual (czyli najoszczedniejsza wersja) blisko 2 lata. Auto prawie non-stop w trasie, a prawie nigdy po miescie. Srednio rocznie klepie 60-70tkm wiec niemalo. Ostatni bylem we Francji, srednie spalanie z trasy (5100km) 5,7l - zawsze tankujac "upycham" paliwo do baku, az sie wrecz wylewa na podloze i zawsze tankuje tak samo. Znam to auto lepiej niz wlasna kieszen i zaryzykuje stwierdzenie, ze bez wiekszego problemu to auto wciaga 5,5l na trasie (nie w PL) jadac 120 max 130km/h (zawsze jezdze sam, ze srednim bagazem).

Juz niejednokrotnie u mnie bylo tak, ze wskazowka poziomu paliwa dochodzila do pola 1/4 baku, a licznik dzienny sie zerowal czyli nakulane 1000km.

Nie uczekuje tu wyskokow na moja osobe w stylu pierd..lisz, co ty wiesz o zabijaniu stary.. itp. Auto mam 100% oryginal, przebieg tez 100% oryg. 325.000, pompa nie grzebana. Naprawde wiem co mowie/pisze.

ZAWSZE tankuje na tej samej stacji (przed wyjazdem w trase) ZAWSZE na FULLL MAXXXX czyli jak wybije pistolet do tankowania to "upycham jeszcze 6-7 l ON (mam fabryczny pokrowiec na narty, ktory to powoduje te "perturbacje" przy tankowaniu) ZAWSZE jezdze z predkosciami rzedu 120-130km/h i to auto ZAWSZE mi pali tyle samo. 2.9 to mega oszczedna jednostka (jesli jakis pompiarz nie grzebal i nie popierdalil dawki paliwa i kata wyprzedzenia wtrysku, bo jest wielu ludzi na tym forum, ktorym to auto pali 10l ON i wiecej. Jeden jedyny raz w zyciu udalo mi sie zeszlej zimy wyjezdzic caly bak po miescie (jakos wtedy nie bylo wyjazdow sluzbowych). Srednie temperatury -10C, auto jezdzone glownie na krotkich odcinkach (ok 10km), fabryczny dogrzewacz niesprawny wiec dluuuugo silnik dochodzil do normalnej temp pracy. Po wyjezdzeniu paliwa do 0 i zatankowania na FULLLLLLLLLLL ( w sposob wyzej opisany) wyszlo spalanie rowno 8,0l wiec 2.9 to naprawde przekochany samochod. :)
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Milosh, no cóż tylko pozazdrościć. Ale to pokazuje tylko, że to bardzo dopracowana jednostka jak na obecne czasy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Tutaj kolega prowadzi statystyki wychodzi mu mniej więcej tak w 2,9TD kombi\automat - http://www.motostat.pl/vehicle-stats/6344/1
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, o 16:13 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
rene
Posty: 480
Rejestracja: 13 sty 2009, o 21:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rene »

merlin, pprzytoczył moje staty, więc mały komentarz do nich.
Jak widać jeżdżę głównie po mieście. Przez ostatnie 2,5 roku miałem do pracy 3,5 km (głównie w korku). Od trzech miesięcy mam 8 km, przynajmniej się silnik rozgrzewa. Trasy to w zasadzie do rodziców 70 km w jedną stronę (w tym 15 km autostrady). Jeżdżę raczej spokojnie, trasa 100-110, autostrada 140. Raz w roku urlop - jakieś 1000-1500 km.
Dodam, że mam prawdopodobnie pompę do roboty (EPC i błąd P1223 - od 2 miesięcy), ale nie widzę jakiegoś znacznego wzrostu spalania.
Srebrna S210 290TD T Classic Automat '97
WDB2102171A400160
Obrazek
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Klikam rene pomógł,w dowód uzanania i skrupulatności zapisywania danych.
Brakuje na forum takich statystyk spalania z prawdziwego zdarzenia.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
rene
Posty: 480
Rejestracja: 13 sty 2009, o 21:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rene »

merlin, dziękuję bardzo. Jeśli komuś pomogę tymi statystykami to tym bardziej się będę cieszył.
Srebrna S210 290TD T Classic Automat '97
WDB2102171A400160
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

merlin pisze:Klikam rene pomógł,w dowód uzanania i skrupulatności zapisywania danych.
Brakuje na forum takich statystyk spalania z prawdziwego zdarzenia.
rene - tez klikam pomogl, bo rownie urzekla mnie Twoja rzetelnosc statystyczna :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

Samochód zatankowany pod korek w czwartek po 100km dolałem znów pod korek spalanie wyszło 8,7 dokładnie ( cykl tylko miejski ) po tym zrobiłem 1000 km w weekend ( trasa Kielce - Katowice ( i powrót ) następnie Kielce - Kraków ( i powrót ) i ponownie Kielce - Katowice + powrót ( +/- troche jazdy na miejscu po mieście etc ) w zbiorniku zostało paliwa jeszcze na 1 kresce ( ponad rezerwą ) na niej powinienem zrobić coś ponad 200 km ( nie cisnąć bardzo na głebokiej rezerwie bo gdyby tak to pewnie może ze 100 jeszcze by zrobił ) to nawet licząc 1200 km suma to wychodzi spalanie 6,6L ( mój zbiornik 80 L ) calkiem niezły wynik a nie jechałem w stylu dziadka na pewno :D
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
kamilsp
Posty: 46
Rejestracja: 18 gru 2011, o 21:58
Lokalizacja: Kielce\Piaseczno

Post autor: kamilsp »

Koledzy E290tkowicze ! Jakie macie temperatury silnika przy obecnej i tej bardziej mroźnej pogodzie ?

U mnie nie przekracza 83 'C. Zastanawiam się czy nie zamontować termostatu na ponad 90 stopni.

Przed wymianą termostatu silnik nie nagrzewał się powyżej 65-70 stopni, spalanie w trasie było większe o dobry litr (około 7,7 L/100km). Teraz przy 83 stopniach spala w granicach 6,5.

Okazuje się że dogrzewacz silnika w E290 jest nie mniej pozbawiony sensu niż w przypadku CDI.
S210 E290 97' WDB2102171A348852
W124 E250D 94' WDB1241261J047184

http://youtu.be/xVkM84mElWg
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

U mnie aktualnie przy aktualnych temperaturach jest tak samo jak u Ciebie tyćke ponad 80 stopni ale wcześniej przy tych większych mrozach nie chciał mi się tak zagrzać silnik ( max chyba z 60 było ) choćbym jechał nawet i z 200 km to cały czas tak samo ..i w sumie racją jest że też zauważyłem znaczne większe spalanie jak było zimniej
Merc w210 . 2.9 TD , 97' manual wersja Elegance
WDB2100171A326038
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości