Pompa vacum czy tak ma byc?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pompa podciśnieniowa w MB ma osiągać niemal 0 mbar.
Nie wiem kto ma jaki i jak skalowany vacuometr.U mnie dobre pompy osiągają na vacuometrze 5-10 mbar. czyli prawie próżnię "techniczną".Vacuometr mam b.dobry.
Raz na rok sprawdzam pompą próżniową.Jeszcze nie robiłem korekty.Modulatory turbiny i EGR
pracują prawidłowo jeszcze przy 300 mbar.
Trzeba zwrócić uwagę na to czy w miarę wzrostu obrotów pompa nie traci wydajności.
Olej na zaworach pompy musi być.Wręcz odwrotnie jeżeli go nie ma to coś jest źle.
Dlaczego? żaden zawór nie jest doskonały, układy opróżnione w czasie postoju uzupełniają
pojemność i "ssą" opary z silnika. :spi:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Nie rozumiem w ogóle skąd te liczby, które piszesz.

W silnikach OM606 vacum pompa ma generować >700mbar podciśnienia, zazwyczaj jest więcej, ale po podłączeniu modulatorów, siłowników jest bardzo blisko -700mbar.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

fabek pisze:
grzesiekura pisze:Co do modulatorów zamienialem je miejscami temat taki ze na jednym z nich auto jezdzi jak jezdzi ze slabym doladowaniem lub zerowym bez trybu awaryjnego. Natomiast jak podmienie modulatory zamienie miejscami auto jezdzi tak samo czyli ni jak i do tego wpada w tryb.
zobacz czy oba mają te same numery.
U mnie od turba i egr modulatory maja ten sam numer bodajze koncowka numeru to ..04

Zapomnialem dodac przeplywomierz mam nowy lecz nie oryginalny
kupilem raz uzywany oryginalny ale nie dawal rady byl uszkodzony kupilem nowa podrobke bo na orginalny !? Mnor nie stac cena zabija.
Domyslam sie ze ma to wplyw na moc ale nie az chyba taka jaka mi w tej chwili brakuje. Jedzie jak zwykly 3 litrowy dizel jak by z 30 koni zabralo.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Czyli masz odpowiedź. Padnięty jeden z modulatorów. Masz to szczęście że oba są takie same, więc możesz jeden kupić w ciemno. No i nieszczęsna przepływka. W ogóle od tego zacząłbym temat.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

fabek pisze:Czyli masz odpowiedź. Padnięty jeden z modulatorów. Masz to szczęście że oba są takie same, więc możesz jeden kupić w ciemno. No i nieszczęsna przepływka. W ogóle od tego zacząłbym temat.
Ok moze nabede jakis uzywany modulator i zaloze sprawdze moze zadziała. Na szczescie koszt az i tak nie wielki. A co do przeplywki orginal a podrobka ok niestety cena robi swoje wole miec troszke mniej mocy i nic po za tym bo ani spalanie nie jest na podrobce za duze a cena kilka duzych setek.
Tak na marginesie da sie jakos sprawdzic ten modulator rozebrac , zassac , czy zaobserwowac cos aby stwierdzic uszkodzenie?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jestem technikiem i próżnia dla mnie to 0,000000001 bar. niestety niektóre vacuometry są skalowane w (-) od ciśnienia atmosferycznego.To błąd (hydrauliczny) bo ciśnienie się zmienia więc i pomiar jest niedokładny, na dodatek zależny od wysokości nad poziomem morza.
Przy systemach wtrysku benzyny jest to bardzo ważne.Ważne wtedy są nawet wtedy jednostki
pomiaru Bar, Pascal,PSI,torr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Tadku choćby to był Mercedes papieża, pompa podciśnienia nie jest wytworzyć próżni "niemal 0 mbar" jak napisałeś. Liczba którą napisałeś 0,000000001 bar występuje owszem, ale jest to próżnia kosmiczna.

Używam przemysłowego wakuometru i nigdy mnie nie oszukał. Wszystko zgodnie z dokumentacją MB.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Jeszcze jedno pytanie. Przedstawione zdjęcie pokazuje miejsce w którym łączy się rurka od podciśnienia wchodząca z komory silnika do kabiny ( przód - przy nogach pasażera ). Jak widać następuje rozdzielenie ssania na dwa przewody , zielony i mleczny. Zielony jest skierowany do góry i zawija gdzieś w stronę klimatroniku , a mleczny chowa się w podłogę.

Gdzie prowadzą wymienione dwa przewody - czy tu układ również powinien być szczelny ?


[URL=http://www.fotosik.pl]Obrazek[/URL]

dodam że robiłem test : odłączałem rurkę gumową podciśnienia przed niebieskim zaworkiem i zamykałem obieg ssania komory silnika zatyczką. Żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Może jedynie dzisiaj po ponownym podłączeniu zaworka ( układu wewnętrznego ) pedał hamulca zrobił się trochę twardszy.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

To nie tak się robi.

Musisz mieć wakuometr. Wpiąć się przez trójnik do układu podciśnienia. Ma być -700-800mbar na postoju. Jeżeli nie ma, odpinasz i zaślepiasz po kolei modulatory, wyjście do kabiny itd.

A tak w ogóle to zobacz od lamp się nie odpieło podciś.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2011, o 23:30 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Mam xenony , więc tam regulacji nie ma. Możesz mi fabek napisać gdzie prowadzą te dwa przewody pokazane na rysunku - mleczny i zielony ? ( czysta ciekawość co one mają wspólnego z podciśnieniem skoro po ich odłaczeniu nie widać różnicy w pracy silnika i wszystkich innych urządzeń w samochodzie )
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

VIN musisz dać bo nie da rady.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

WDB2100251A845056
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to jest ten fragment

jak widac biały idzie do pompki podcisnienia pod kanapą. nr 11. sprawdz czy masz to samo.
Załączniki
podcisnienie.jpg
podcisnienie.jpg (22.81 KiB) Przejrzano 3596 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Dzięki serdeczne,

wydaje mi się że jest dokładnie tak jak na załączonym obrazku. Jeżeli tak jest to raczej wpływu ( przy odłączonej części wewnętrznej układu ) na pracę silnika - moc, dynamikę przyspieszenie - mieć nie powinno. Dobrze kombinuję ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości