Pompa vacum czy tak ma byc?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Pompa podciśnieniowa w MB ma osiągać niemal 0 mbar.
Nie wiem kto ma jaki i jak skalowany vacuometr.U mnie dobre pompy osiągają na vacuometrze 5-10 mbar. czyli prawie próżnię "techniczną".Vacuometr mam b.dobry.
Raz na rok sprawdzam pompą próżniową.Jeszcze nie robiłem korekty.Modulatory turbiny i EGR
pracują prawidłowo jeszcze przy 300 mbar.
Trzeba zwrócić uwagę na to czy w miarę wzrostu obrotów pompa nie traci wydajności.
Olej na zaworach pompy musi być.Wręcz odwrotnie jeżeli go nie ma to coś jest źle.
Dlaczego? żaden zawór nie jest doskonały, układy opróżnione w czasie postoju uzupełniają
pojemność i "ssą" opary z silnika.
Nie wiem kto ma jaki i jak skalowany vacuometr.U mnie dobre pompy osiągają na vacuometrze 5-10 mbar. czyli prawie próżnię "techniczną".Vacuometr mam b.dobry.
Raz na rok sprawdzam pompą próżniową.Jeszcze nie robiłem korekty.Modulatory turbiny i EGR
pracują prawidłowo jeszcze przy 300 mbar.
Trzeba zwrócić uwagę na to czy w miarę wzrostu obrotów pompa nie traci wydajności.
Olej na zaworach pompy musi być.Wręcz odwrotnie jeżeli go nie ma to coś jest źle.
Dlaczego? żaden zawór nie jest doskonały, układy opróżnione w czasie postoju uzupełniają
pojemność i "ssą" opary z silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
U mnie od turba i egr modulatory maja ten sam numer bodajze koncowka numeru to ..04fabek pisze:zobacz czy oba mają te same numery.grzesiekura pisze:Co do modulatorów zamienialem je miejscami temat taki ze na jednym z nich auto jezdzi jak jezdzi ze slabym doladowaniem lub zerowym bez trybu awaryjnego. Natomiast jak podmienie modulatory zamienie miejscami auto jezdzi tak samo czyli ni jak i do tego wpada w tryb.
Zapomnialem dodac przeplywomierz mam nowy lecz nie oryginalny
kupilem raz uzywany oryginalny ale nie dawal rady byl uszkodzony kupilem nowa podrobke bo na orginalny !? Mnor nie stac cena zabija.
Domyslam sie ze ma to wplyw na moc ale nie az chyba taka jaka mi w tej chwili brakuje. Jedzie jak zwykly 3 litrowy dizel jak by z 30 koni zabralo.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Ok moze nabede jakis uzywany modulator i zaloze sprawdze moze zadziała. Na szczescie koszt az i tak nie wielki. A co do przeplywki orginal a podrobka ok niestety cena robi swoje wole miec troszke mniej mocy i nic po za tym bo ani spalanie nie jest na podrobce za duze a cena kilka duzych setek.fabek pisze:Czyli masz odpowiedź. Padnięty jeden z modulatorów. Masz to szczęście że oba są takie same, więc możesz jeden kupić w ciemno. No i nieszczęsna przepływka. W ogóle od tego zacząłbym temat.
Tak na marginesie da sie jakos sprawdzic ten modulator rozebrac , zassac , czy zaobserwowac cos aby stwierdzic uszkodzenie?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Jestem technikiem i próżnia dla mnie to 0,000000001 bar. niestety niektóre vacuometry są skalowane w (-) od ciśnienia atmosferycznego.To błąd (hydrauliczny) bo ciśnienie się zmienia więc i pomiar jest niedokładny, na dodatek zależny od wysokości nad poziomem morza.
Przy systemach wtrysku benzyny jest to bardzo ważne.Ważne wtedy są nawet wtedy jednostki
pomiaru Bar, Pascal,PSI,torr.
Przy systemach wtrysku benzyny jest to bardzo ważne.Ważne wtedy są nawet wtedy jednostki
pomiaru Bar, Pascal,PSI,torr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Tadku choćby to był Mercedes papieża, pompa podciśnienia nie jest wytworzyć próżni "niemal 0 mbar" jak napisałeś. Liczba którą napisałeś 0,000000001 bar występuje owszem, ale jest to próżnia kosmiczna.
Używam przemysłowego wakuometru i nigdy mnie nie oszukał. Wszystko zgodnie z dokumentacją MB.
Używam przemysłowego wakuometru i nigdy mnie nie oszukał. Wszystko zgodnie z dokumentacją MB.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Jeszcze jedno pytanie. Przedstawione zdjęcie pokazuje miejsce w którym łączy się rurka od podciśnienia wchodząca z komory silnika do kabiny ( przód - przy nogach pasażera ). Jak widać następuje rozdzielenie ssania na dwa przewody , zielony i mleczny. Zielony jest skierowany do góry i zawija gdzieś w stronę klimatroniku , a mleczny chowa się w podłogę.
Gdzie prowadzą wymienione dwa przewody - czy tu układ również powinien być szczelny ?
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
dodam że robiłem test : odłączałem rurkę gumową podciśnienia przed niebieskim zaworkiem i zamykałem obieg ssania komory silnika zatyczką. Żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Może jedynie dzisiaj po ponownym podłączeniu zaworka ( układu wewnętrznego ) pedał hamulca zrobił się trochę twardszy.
Gdzie prowadzą wymienione dwa przewody - czy tu układ również powinien być szczelny ?
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
dodam że robiłem test : odłączałem rurkę gumową podciśnienia przed niebieskim zaworkiem i zamykałem obieg ssania komory silnika zatyczką. Żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Może jedynie dzisiaj po ponownym podłączeniu zaworka ( układu wewnętrznego ) pedał hamulca zrobił się trochę twardszy.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
To nie tak się robi.
Musisz mieć wakuometr. Wpiąć się przez trójnik do układu podciśnienia. Ma być -700-800mbar na postoju. Jeżeli nie ma, odpinasz i zaślepiasz po kolei modulatory, wyjście do kabiny itd.
A tak w ogóle to zobacz od lamp się nie odpieło podciś.
Musisz mieć wakuometr. Wpiąć się przez trójnik do układu podciśnienia. Ma być -700-800mbar na postoju. Jeżeli nie ma, odpinasz i zaślepiasz po kolei modulatory, wyjście do kabiny itd.
A tak w ogóle to zobacz od lamp się nie odpieło podciś.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2011, o 23:30 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Mam xenony , więc tam regulacji nie ma. Możesz mi fabek napisać gdzie prowadzą te dwa przewody pokazane na rysunku - mleczny i zielony ? ( czysta ciekawość co one mają wspólnego z podciśnieniem skoro po ich odłaczeniu nie widać różnicy w pracy silnika i wszystkich innych urządzeń w samochodzie )
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości