Dogrzewacz silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Wnętrze się szybciej nagrzewa, bo płyn w silniku szybciej staje się ciepły na mrozie.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

A z tym dogrzewaczem to ja nie wiem jak to do końca jest. Powinno to być tylko automatyczne a nie manualne i było by po problemie. Ja nie wiedzialem do czego ten "guziol" służył na początku :p
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

fabek pisze:ach te wiecznie niedogrzane CDI. pamietajcie panowie, ze silnik diesela nie lubi pracowac niedogrzany.
Ale nawet prawie nowa W211 sie nie nagrzewala az tak szybko jak mowisz.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

fabek pisze:ach te wiecznie niedogrzane CDI.
Niedogrzane, bo para nie idzie tu w gwizdek, tylko jest zamieniana na pracę, moc, moment. To niedogrzanie wynika z wysokiej sprawności silników CDI, i nie jest to raczej ich wadą...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zart jakis? powiedz w czym tkwi ta niesamowita sprawnosc w/g Ciebie?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Rowniez o tym slyszalem, wiec raczej nie zart.
Fabek, nie wystarczy pompa podwyzszajaca cisnienie do 1400b, bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa itp.? Bardziej pytam niz stwierdzam.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Fabek sprawnosc wynika chociazby z uzyskiwanych niutkow oraz km przy mniejszych lub rownych pojemnosciach silnika. System CDI jest do coddziennego uzytmkowania jak na razie najlepszym systemem.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

diesel to diesel, chyba nie powiecie mi ze kupujac nowego mercedesa 3.2 cdi z salonu nie bedzie temperatury lapal :?:

dla przykladu silnik bmw 3.0d (160kW) nagrzewa sie normalnie, audi 3.0d (165kW) tez nagrzewa sie normalnie. cisnienie sprezania podobne do 3.2 cdi. chyba nikt kto jezdzil nimi nie powie, ze sa jakies malo sprawne ;-) aha, jeszcze jedna rzecz. ktos tu o sprawnosci powiedzial i tu pies pogrzebany, bo sprawnosc zimnego diesla jest mniejsza niz rozgrzanego. dla diesla gorsza niska temperatura niz za wysoka.

pisalem to juz pare razy, ze diesel lubi obciazenie. na jalowych obrotach ciezko mu sie nagrzac i dodatkowo kabine. jak wolno wam sie nagrzewa proponuje wylaczyc nawiewy ciepla w srodku, bo zamrozona kabina dziala jak jedna wielka chlodnica i przytrzymac go chwile na 1200-1500 obrotow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Aruturo
Posty: 199
Rejestracja: 29 lis 2008, o 15:51
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Aruturo »

fabek, to masz rację bo jak się jedzie spokojnie to dlugo dochodzi do 85 stopni, ale jak się trochę depnie (bez przesady bo zimny) to temperatura szybko rośnie.
Avandgarde 320 CDI kombi
Artur.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Fabek, przecież ciepło emitowane przez silnik na zewnątrz to strata paliwa i pracy! Czy według Ciebie im bardziej nagrzewa się silnik, tym jest lepszy?

Wikipedia:

"Sprawność energetyczna jest to parametr określający efektywność wykorzystania paliwa."

"W nowoczesnych układach sprawność układów pomocniczych została znacznie zredukowana z powodu dostosowania bloku do wymogów ochrony środowiska oraz rozbudowanego układu pomp zasilających."

Tak więc, innymi słowy, silnik CDI tak mało energii marnuje na ciepło, że potrzebne było wyposażenie go w układ dogrzewający.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
miki01
Posty: 10
Rejestracja: 4 lip 2008, o 18:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miki01 »

Witam,
no tak.. ja od trzech dni w zakłopotanie wpadam, a tu proszę problem jak na dłoni... Moja 320 cdi się nie dogrzewa, ostatnio jechałem wieczorem ok 18km i jak dojeżdżałem do domu miałem hmm.. może 55 - 60stopni.. (stała V ok 80 i zimno jak w ...) :-( dzisiaj też temp mnie zaskoczyła, a stałem w korkach tem do 60 stopni, myślałem, że coś padło ale widzę, że wszystko chyba ok.... Co do nagrzewania w środku to wsio w pariadkie :-D po +- 3, 4km cieplutko płynęło z kratek...
Pzdr
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow
Gwiazdek
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2008, o 16:36
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Gwiazdek »

A co powiecie na to, ze w moim 300D nie ma w ogóle nawiewu? powietrze dmucha ledwo co, prawie nie wyczuwalnie nawet jak przykładam ręke. Czym to jest spowodowane? Że dmuchawa buczy i jest ustawiona na 5 a z nawiewów nic nie leci. Czy moze byc to wina tego że mam zdjetą chłodnice i spręzarke klimy?
Jest ryzyko jest zabawa:D


W210 E300D '95
140 000KM:)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

okular pisze:Fabek, przecież ciepło emitowane przez silnik na zewnątrz to strata paliwa i pracy! Czy według Ciebie im bardziej nagrzewa się silnik, tym jest lepszy?
powiem Ci inaczej. 3.2 cdi nie jest jakims cudem techniki i nie tlumacz zimnego silnika jego niby super sprawnscia. stare mercedesy beczki byly tez wiecznie niedogrzane zima, a silniki w nich nie byly jakies super nowoczesne. na beczki byl sposob, tj. zakryc pol chlodnicy kartonem. chyba posiadaczy 3.2 cdi to samo czeka.

okular nawet nie zaczynaj ze mna dyskusji o stratach paliwa, bo przez niedogrzany silnik duzo wiecej paliwa w powietrze leci.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Na chłodnice kartonu kawałek i będzie cieplej... przynajmniej w beczce działało :-P
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

miki01 pisze:Witam,
no tak.. ja od trzech dni w zakłopotanie wpadam, a tu proszę problem jak na dłoni... Moja 320 cdi się nie dogrzewa, ostatnio jechałem wieczorem ok 18km i jak dojeżdżałem do domu miałem hmm.. może 55 - 60stopni.. (stała V ok 80 i zimno jak w ...) :-( dzisiaj też temp mnie zaskoczyła, a stałem w korkach tem do 60 stopni, myślałem, że coś padło ale widzę, że wszystko chyba ok.... Co do nagrzewania w środku to wsio w pariadkie :-D po +- 3, 4km cieplutko płynęło z kratek...
Pzdr
Oj, chyba tak zupelnie normalnie to u Ciebie nie jest.

fabek, mam wziac 3.2 CDI z W211 i zrobic test ;)?

Zalezy co kto rozumie pod pojeciem "normalnie" sie nagrzewa.
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości