Roznice miedzy 300d, 290td i 300td

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Gdybym miał teraz wybrać , zdecydował bym sie na 2 opcje:
- 2,9TD + wirus w manualu
- 3,0TD
Z kierunkiem na 3,0TD bo lubię automat i dzwięk tego silnika. We właściwych rękach pali przyzwoicie, a debaty na tan temat sa bez sensu. Prawdę mówiąc gdybym jeździł głównie po mieście kupił bym jakieś małe wozidełko, zamiast dużego silnika - najlepiej takiego który jeździ na wodę.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

To ja może napiszę coś od 3.0d. Dynamika mniejsza jak 2,9 td, spalanie 0,5 litra większe na 100 km ( zależy od nogi), ale silnik praktycznie bezobsługowy. Do tego dźwięk 6 cylindrów jest nie do opisania. Jeśli denerwują Cię cieknące pompy i padające przepływomierze a nie jesteś szczególnie wybredny co do osiągów wozu to 3.0d jest jak znalazł.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

elspasoo pisze:gdybym jeździł po mieście kupił bym najlepiej takiego który jeździ na wodę
Skoda jak nic, nie baca? :mrgreen:

Dynamika i spalanie swoją drogą, ale przyspieszanie prawie dwutonowym klocem z turbodoładowanym R6 pod maską poprawia nieco humor ;-)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

kowal!!! nie pije tyle!!!!
Jak będziesz jechał w taki sposób jak 300TD, żeby tyle spalił to wynik będzie podobny. Tylko z tą różnicą, że nowy będzie miał ~240km, ~6s do 100 i ~600Nm, a 300TD ma 177km, 8,9s do 100 i 330Nm. Jak widać, różnica jest powalająca, a na dodatek ten nowy mniej spali.
spalił w sensie rozmowa była o 6 litrach na sto!!!
pokazmi trzysete co pali 6 litrów na sto!!!!! pokaż mi również tego co ma 240KM 600NM i tez pali 6/100!!!!
no pokaz a jak nie umiesz to skoncz swoje herezje!!!!

kowal szanowałem cie za sens twoich wypowiedzi... masz racje... w czasie przeszłym... jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to nie mow!!!

do kolegi co trzysete gołą chwali: owszem!! masz praktycznie bezawaryjny motor duzej pojemnosci! pali bardzo dużo w zamian nie dając nic oprócz dziwkeu R6... każdy dzisiaj liczy niestety...
300TD pali duzo ale daje tez troche frajdy z jazdy... tylko czy aż takim kosztem??
znam inne 200konne jednostki niekoniecznie palące 13l ON... wiec wybór jest trudny ale jesli liczysz kolego (zakladający temat) przeanalizuj spalanie:
2,9 (wystarczy zachipować) pali grosiki
3,0 które ma niemoc w naturze, oraz 3,0 turbo które jedzie ale pali za duzo...
sam wybierz!!
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Moja goła 300 pali 9litrów w cyklu miejskim i 7,5 na trasie. Nie są to duże różnice w stosunku do kaczki (2.9). Jedyną wada jak napisałeś to jest moc i moment ale to zależy od stylu jazdy.

Co do oszczędności na paliwie to czy one są takie realne ? Uszczelnianie pompy rotacyjnej i wymiana przepływomierza też swoje kosztuje już nie mówię o jakiejś regeneracji turbiny bo to chyba sporadyczne przypadki.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

a ja powiem tak, wole 300td z tym spalaniem niz golfika albo inny nowoczesny wynalazek z wytrzymaloscia turbiny i osprzetu silnika wynoszaca max.200tys km.a ja powiem tak, wole 300td z tym spalaniem niz golfika albo inny nowoczesny wynalazek z wytrzymaloscia turbiny i osprzetu silnika wynoszaca max.200tys km.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

jarecki500 pisze:kowal!!! nie pije tyle!!!!
Jak będziesz jechał w taki sposób jak 300TD, żeby tyle spalił to wynik będzie podobny. Tylko z tą różnicą, że nowy będzie miał ~240km, ~6s do 100 i ~600Nm, a 300TD ma 177km, 8,9s do 100 i 330Nm. Jak widać, różnica jest powalająca, a na dodatek ten nowy mniej spali.
spalił w sensie rozmowa była o 6 litrach na sto!!!
pokazmi trzysete co pali 6 litrów na sto!!!!! pokaż mi również tego co ma 240KM 600NM i tez pali 6/100!!!!
no pokaz a jak nie umiesz to skoncz swoje herezje!!!!
Zaczipowane 530D E60. Styka? Tylko mi nie mów, że to moje domysły, bo mam okazję czasami się przejechać takim samochodem. I nie krzycz tyle, bo jeszcze Ci ciśnienie skoczy. Oczywiście cały czas mowa o trasie i emeryckiej jeździe. Dane z kompa.
Tak więc, zanim na kogoś będziesz pyszczył, to się zastanów 2 razy.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Xsystoff
Posty: 5
Rejestracja: 16 lip 2011, o 11:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Xsystoff »

Jak na tym tle wypada 250td? Co prawda nie ma automatu z tym silnikiem ale powinien byc zwawszy od 290td i podobnie palic? Moge juz przebolec i wziasc manual. Narazie sklaniam sie do 290td + chip.
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

2.5 ma mniejszy moment niz 2.9, co z tego - ze moc większą...
no i 2.5 mozesz zima nie odpalic, a 2.9 nawet bez swiec :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

Zaczipowane 530D E60. Styka?

nie rozmieszaj mnie!!!
ten motor nie zejdzie ponizej 8l/100 a zaczipowany? tu sie nie wypowiem...
2.5 ma mniejszy moment niz 2.9, co z tego - ze moc większą...
no i 2.5 mozesz zima nie odpalic, a 2.9 nawet bez swiec
nie slyszalem zeby ktos mial probelmy z odpalaniem zimą... sam ten motor mam ino bez turbiny i jest bardzo kochany... mułek bo bez turbo ale daje rade i inigdy nie było zadnego problemu z odpaleniem go! no chyba ze masz wszytskie swiece spalone to tak :) ale to juz niesprawne auto więc o czym gadamy...
fakt ze 2,5 to wersje tylko na włochy a jak makaroniarze sie z nimi obchodzą to poczytaj na forum... oczywiscie mozna znaleźć perełkę i jest to fajny motorek tylko ze do oszczednych tez nie nalezy...

z tych wszytskich co mowisz to bym wział 2,9 tylko bym go nie chipował... mojemu kloledze po chipie wał wyszedł bokiem... po tej operacji szukał nastpenego motoru... po co ulepszac coś co jest fabrycznie doskonałe??? (miliony km w sprinterach)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

jarecki500 pisze:
Zaczipowane 530D E60. Styka?

nie rozmieszaj mnie!!!
ten motor nie zejdzie ponizej 8l/100 a zaczipowany? tu sie nie wypowiem...
To się takim chłopie przejedź, a jak nie masz możliwości, to nawet poczytaj głupie forum BMW.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jarecki500 pisze:nie rozmieszaj mnie!!!
ten motor nie zejdzie ponizej 8l/100 a zaczipowany? tu sie nie wypowiem...
akurat wczoraj taką BMW jechałem trasę, spalanie 6,2 litra, 231 koni, automat oczywiście, prędkość 100-120km/h, czasem tempomat, klima włączona. podejrzewam bez klimy poniżej 6 litrów.

kiedyś w pracy jeździliśmy też E60, ale 2.5d w manualu i paliła więcej bo 7,5 litra w trasie.

pojęcia to masz najmniej, a najwięcej krzyczysz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Xsystoff, ja ci polecę zastanowienie się czego ty naprawdę chcesz.

Co do reszty to przestańcie już opowiadać ile to nie pali, to zawsze zależy od kierowcy. Dla przykładu jechałem wczoraj skodą fabią 1,4 MPI i komp pokazywał wcześniejsze średnie spalanie poprzedniego właściciela pojazdu na poziomie 5,8l/100km ja się przejechałem normalnie, tak jak jeżdżę i po 20km pokazał mi 9,0l/100km. I teraz pytanie dla liczących:
Po co mi skoda w silniku 1,4mpi jak pali 3l mniej niż merc w automacie, który ma przynajmniej silnik pod maską, a nie zabawkę.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikodor
Posty: 136
Rejestracja: 15 kwie 2009, o 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mikodor »

Panowie moje 300 TD pali w miescie srednio nie wiecej jak 11 litrow jak pocisne to wiecej. Najmniej w miescie nie stojac w korkach 9,5 litra. To jednak nie wazne az tak:D
Praca silnika jest genialna. Ludzie mowia ze nie pracuje wogole jak diesel. Naprawde cichutenko pracuje a jezdzi tez super. Nie raz mialem okazje stanac obok z 2.9 i nie bardzo mial szanse cos powiedziec. Mowie o tzm ze jest ta roznioca 40 kucykow. Inaczej tez pracuje 6 garnkow :D.

Zas mialem okazje jechac jak moje 300 TD zachowywalo sie jak 300 D i to nie jezdzilo :D
W 210 300 TD AvantGarde
dzahym
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 14 paź 2008, o 20:02
Lokalizacja: LZA

Post autor: dzahym »

Xsystoff napisał:"Narazie sklaniam sie do 290td + chip"
A jeździłeś 2.9 i wiesz że potrzebny Ci ten chip? To ma 300 momentu i naprawdę daje radę!!
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości