jakby brakowało kompresji... E420

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

real.slim
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2008, o 20:23
Lokalizacja: Legnica

jakby brakowało kompresji... E420

Post autor: real.slim »

Witam ponownie!

Jakiś czas temu pisałem na forum o falowaniu silnika:

viewtopic.php?t=1105

Myślałem, że ktoś mógł by mieć podobny problem, więc dlatego piszę co było.
Otóż okazało się, że z jednej strony popychacz(e) się zawiesił(y). Było to spowodowane z kolei plastikami a właściwie ich brakiem (wydmuchało), które są umieszczone między cylindrami, a właściwie grupami popychaczy. Powodowało to właśnie to nieładne falowanie silnika. Tego się już pozbyłem.

Z resztą zrobiłem mojego "mieczysława" jak się należy. Nowe zawieszenie, nowe poduszki pod silnik, nowe popychacze... Komfort teraz... jak w Mercedesie :mrgreen:

Martwi mnie jednak nadal jedna rzecz:
Jest tak, że auto bardzo szybko przełącza biegi i w sumie przy płynnej jeździe już przy 60 km/h włącza 5 bieg. To jest bardzo pozytywne. Jednak gdy chcę przyspieszyć trochę, skrzynia biegów nie przełącza, jak to było kiedyś, lub redukuje tylko o jeden bieg, więc nadal wolno przyspiesza i buczy. Muszę dość mocno wcisnąć pedał gazu (ale nie kick-down) aby zredukował o odpowiednio i wszedł na obroty. Zastanawiałem się co to może być. Mój mechanik mówi, że to może być kwestia nowego oleju w skrzyni biegów!?

Pojechałem do elektronika samochodowego i ten z kolei mówi, że komputer pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Mechanik mi mówi, że mercedes nie odpalił by, gdyby, miał błąd na czujniku. Ale ten elektronik ma specjalny sprzęt do mietka i mówi, że ten się nie myli. Pojechałem jednak do drugiego i to samo. Błąd czujnika położenia wałka rozrządu.

Tak się więc zastanawiam, bo nie jestem mechanikiem, czy ten mercedes ma automatyczne układanie się wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika???
(Kiedyś chyba miałem coś takiego w BMW i nazywało się to VANOS, ale nie jestem pewien)

Z tego też wynika moje pytanie:
Co może być powodem tego, że silnik nie redukuje przy lekkim wciśnięciu pedału gazu na niższe biegi, mimo że powinien (kiedyś to robił)?? Chodzi czasem o redukcję z 3 na 2, ale też czasem z 5 na 3, w zależności od szybkości i obciążenia. Może być powodem zepsuta funkcja zmiany układu wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika (o ile ta funkcja w ogóle jest tu dana), błąd czujnika wałka rozrządu samego w sobie, czy coś ze skrzynią biegów (nowy olej może nie ten)???

Jak macie jakieś pomysły, doświadczenia, sugestie, to proszę o podzielenie się nimi.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

przy uszkodzeniu tego czujnika mercedes bierze sygnał zastepczy z czujnika wału , jesli uszkodzi sie czujnik wału bierze z czujnika wałka rozrzadu byle bys dojechał gdziekolwiek do serwisu , może coś zaczyna wchodzic w tryb awaryjny i nie pozwala skrzyni na szybka redukcje tylko robi sie mulasty i zabezpiecza sie przed uszkodzeniem
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

"specjalny sprzet do mietka" czyli pewnie chodzi o star diagnosis, faktycznie ten sprzet rzadko sie myli i pewnie faktycznie czujnik walka padl. mozesz podac numery bledow jakie zwrocil?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

real.slim pisze:Co może być powodem tego, że silnik nie redukuje przy lekkim wciśnięciu pedału gazu na niższe biegi, mimo że powinien (kiedyś to robił)?? Chodzi czasem o redukcję z 3 na 2, ale też czasem z 5 na 3, w zależności od szybkości i obciążenia. Może być powodem zepsuta funkcja zmiany układu wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika (o ile ta funkcja w ogóle jest tu dana), błąd czujnika wałka rozrządu samego w sobie, czy coś ze skrzynią biegów (nowy olej może nie ten)???
U mnie tez nie redukuje przy lekkim nacisnieciu pedalu tylko rozpedza sie na danym biegu. Ogolnie to ma sens bo po co redukowac jak ktos chce przyspieszyc ze 100km/h do 110km/h plynnie i spokojnie.

Zeby mi zrzucil z 5 na 3 to chyba musze kick-downa zrobic bo z tego co mi wiadomo to skrzynki 722.6 maja umiejetnosc maksymalnego zrzucania 2 biegi w dol...a o jeden bieg to zrzuca mi dobrze...wcisne pedal troszke mocniej i energiczniej i redukuje :)

Choc z drugiej strony piszesz ze Ci szybko V zapina...ale przykladowo u mnie to tez jest uzaleznione jak od tego jak mam pedal wcisniety...jak lekko to szybko przerzuca na coraz wyzsze biegi ale jak troche mocniej to juz przerzuca na wyzsze biegi powiedzmy przy 3500-4000obr. a jak kick down to wiadomo...do czerwonego pola...

Mozliwe ze ze taka dziwna praca (choc dla mnie niektore rzeczy ktore dla Ciebie sa zle w pracy skrzynii to w moim mniemaniu sa OK) Twojej skrzynii jest powiazana z tym bledem albo nie wiem...moze masz cos z czujnikiem polozenia pedalu gazu czy cos :)

A jesli chodzi o nowy olej w skrzynii...to tez moze miec znaczenie...wystarczy ze olej jest o troche innej specyfikacji i juz skrzynia moze zaczac pracowac inaczej...poziom sprawdz czy jest taki jak trzeba bo nie wiem czy sprawdzales po wymianie itp...
real.slim
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2008, o 20:23
Lokalizacja: Legnica

Post autor: real.slim »

Witam!

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Tak dla zaokrąglenia, to mam takie oto błędy (podane przez fachowca): P0443, P1525, P1533, P0135 02, P0155 02.

W zasadzie nie odczuwa się żadnych błędów przy jeździe, pomijając tylko ten problem przy przyspieszaniu gdy jedzie się małą szybkością i jest wysoki bieg.

Jak macie może doświadczenie lub/i dostęp do książki kodów, to proszę o pomocne sugestie.

Na część kodów mam odpowiedzi, ale nie wiem, jak usunąć powód tych błędów.

P0443 - Czujnik obiegu paliwa (chodzi zdaje się o odprowadzanie oparów paliwa) - jak się tego pozbyć :?:


P1525 - Czujnik położenia wałka rozrządu. Trzeba kupić nowy :?:

P1533 - :?:

P0135 02 - Sensor heater circuit (bank 1, sensor 1) - sugerując się tu angielskimi słowami, to powiedział bym, że coś z czujnikiem systemu grzewczego. Termostat :?:

P0155 02 - Sensor heater circuit (bank 2, sensor 1) - sugerując się tu angielskimi słowami, to powiedział bym, że coś z czujnikiem systemu grzewczego. Termostat :?:
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

real.slim pisze:Witam!

mam takie oto błędy (podane przez fachowca): P0443, P1525, P1533, P0135 02, P0155 02.

W zasadzie nie odczuwa się żadnych błędów przy jeździe, pomijając tylko ten problem przy przyspieszaniu gdy jedzie się małą szybkością i jest wysoki bieg.


Na część kodów mam odpowiedzi, ale nie wiem, jak usunąć powód tych błędów.

P0443 - Czujnik obiegu paliwa (chodzi zdaje się o odprowadzanie oparów paliwa) - jak się tego pozbyć :?:


P1525 - Czujnik położenia wałka rozrządu. Trzeba kupić nowy :?:

P1533 - :?:

P0135 02 - Sensor heater circuit (bank 1, sensor 1) - sugerując się tu angielskimi słowami, to powiedział bym, że coś z czujnikiem systemu grzewczego. Termostat :?:

P0155 02 - Sensor heater circuit (bank 2, sensor 1) - sugerując się tu angielskimi słowami, to powiedział bym, że coś z czujnikiem systemu grzewczego. Termostat :?:
Witaj , moim zdaniem powodem wystąpienia błędów :

P0443 -usterka odprowadzania oparów paliwa
P1525 - błąd sterowania elektryczn. nastawnika zmiany kąta prawego wałka rozrządu
P1533- błąd sterowania elektryczn. nastawnika zmiany kąta lewego wałka rozrządu
oraz brak zmiany biegów w automacie na niższy w trakcie przyspieszania

jest uszkodzony bezpiecznik nr. 15 w skrzynce bezpieczników , komora silnika . Wszystkie te systemy są właśnie na tym bezpieczniku , lub możliwa jest usterka okablowania za tym bezpiecznikiem . Dodaję niżej opis tego bezpiecznika wersja do E 420 z rocznika 6/ 96 r - 2/ 97 r. (nie podałeś z którego roku masz okularnika )
Bezpiecznik sprawdż najlepiej miernikiem , lub poprzez żarówkę (styki bezpiecznika lubią śniedzieć i wzrokowo może wyglądać na dobry )

Pozostałe błędy PO135 O2 oraz P0155 O2 , jeśli się nie mylę dotyczą podgrzewania sondy lambda (symbol O2 po kodzie błędu tzn. Oxygen sensor ) - musiałbyś sprawdzić miernikiem czy grzałka sondy dostaje zasilanie , lub nie jest uszkodzona ?

Ps.
Są to tylko moje przypuszczenia i oczywiście mogę się mylić 8-)

Pzdr.
Załączniki
Bezpieczniki E420.rar
(16.59 KiB) Pobrany 192 razy
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
real.slim
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2008, o 20:23
Lokalizacja: Legnica

Post autor: real.slim »

Idę zaraz sprawdzić!

Jeżeli to byłby faktycznie bezpiecznik, to bym się bardzo zdziwił :mrgreen:

Na wstępie już wielkie dzięki. Jak sprawdzę, to dam znać.

[ Dodano: 2008-12-08, 14:16 ]
Będę musiał podjechać po miernik. Sam bezpiecznik nie wygląda na zaśniedziały. Poza tym znalazłem jeszcze w karcie pojazdu, że ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za sterownik silnika i automatyczną skrzynię biegów. Nie próbowałem, ale zdaje się, że nie chodził by w ogóle lub w jakimś trybie awaryjnym...
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

W Twoim MB może być zupełnie inny układ bezpieczników , niż w załączniku który podałem . Nie wiadomo z którego roku masz furę , a ja podałem tylko przykładowy opis tego bezpiecznika w latach 96 -97 . Według schematu elektrycznego sterowania silnika wynika , że zasilanie zaworu oczyszczania oparów paliwa , zasilaniem przestawiania wałka rozrządu są zasilane ze stacyjki poprzez bezpiecznik .

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie chodzi czy bezpiecznik zasniedzialy, ale czy nie przepalony. potrafia tak chamsko sie przepalic, ze nie widac sladu. najprosciej to wyjmij calkiem ten bezpiecznik, odpal auto i zobacz czy roznica jest. ma byc niebieski 15 amperow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
real.slim
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2008, o 20:23
Lokalizacja: Legnica

Post autor: real.slim »

Witam!

Auto jest z grudnia 96, więc by się zgadzało.
Będę musiał podjechać do Elektryka, aby sprawdził to ew.

Idę wyjąć ten bezpiecznik i zobaczyć, czy coś się stanie.

Mam zapasowy, więc mogę jeszcze wsadzić i ten i też zobaczyć.

[ Dodano: 2008-12-11, 10:34 ]
K***A nie wierze... :mrgreen:

Oglądałem ten bezpiecznik 10 razy i oglądali go kumple w biurze. Nikt by nie powiedział, że jest spalony/ walnięty.

W każdym bądź razie włożyłem nowy (zapas) i auto zupełnie inaczej reaguje na gaz!!!

Tu się zgadza powiedzenie, wie zawsze wierz w to co widzisz... :-?

DZIĘKI WAM BARDZO ZA POMOC! Jak będziecie w Legnicy, dajcie znać, zapraszam na piwo!
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no widzisz jak fajnie cos samemu zrobic :) kliknij "pomogl" dla marka, bo nalezy sie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

real.slim pisze: DZIĘKI WAM BARDZO ZA POMOC! Jak będziecie w Legnicy, dajcie znać, zapraszam na piwo!
No to super , że wszystko działa :-D . Lepiej nie zapraszaj nas na piwo , bo gdybyśmy wpadli z wizytą fabek i ja , to mogłoby się okazać , że tańsze byłoby usunięcie usterki w serwisie MB :-P .

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jesteście wielcy, maniacy oku-listyczni!!! Mechanicy wszelkich maści, uczcie sie na tym forum!!! Hej!
A ponadto naprawe zaczyna sie od najprostszych przyczyn. Np. sprawdzic czy jest paliwo. Bo mogła sie przepalic żarówka od kontrolki rezerwy. Ilu z was juz dał o sie na to nabrać???
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 28 gości