320 CDI - pocenie się w okolicach głowicy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JazzyMerc
Posty: 69
Rejestracja: 2 gru 2010, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

320 CDI - pocenie się w okolicach głowicy

Post autor: JazzyMerc »

Witam,
Czy "pocenie się" silnika 320 cdi w okolicach głowicy oznacza jakiś poważny feler silnika,( w serwisie zaznaczyli, że nie chodzi o wyciek, tylko o pocenie się). Nie widziałem tego na własne oczy, więc muszę im wierzyć na słowo. Dajcie znać, co to może oznaczać, czy trzeba dodatkowo zrobić diagnostykę silnika?
holloww
Posty: 159
Rejestracja: 11 maja 2010, o 22:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

Pocenie to nie wyciek tylko tak jakby zbieranie się kilku kropel na miesiąc, nie jest to groźna sprawa pod warunkiem że silnik dobrze działa i nic się z nim nie dzieje. W sensie nie bierze wody nie dymi itp.
www.mercserwis.pl SERWIS SAMOCHODOWY
JazzyMerc
Posty: 69
Rejestracja: 2 gru 2010, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: JazzyMerc »

Odświeżam temat..."pocenia się" silnika 320 cdi.
Koleś z ASO Mercedesa odpisał mi, że jest to, cytuję"delikatny wyciek z tyłu głowicy"
Jak dla mnie, laik, jest to jednak różnica w stosunku do "pocenia się". Odpisał też, że i jedno i drugie zawsze jest powodem do niepokoju, bo nie wiadomo, co i kiedy z tego wyjdzie.
Czy w związku z tym powinienem zrobić diagnostykę silnika (dodam, że chcę kupić to auto, więc nie wiem, czy występują objawy, typu ubywanie płynu chłodniczego itd.), czy nie jest to aż tak bardzo konieczne (wiem, że to głupie pytanie, ale jeszcze gorzej jest wtopić... . Czy zaglądanie pod korek wlewu oleju w poszukiwaniu "masła" ma sens, tudzież sprawdzenie, czy płyn chłodniczy niezanieczyszczony..., czyli uszczelka pod głowicą????
Czy powinienem zrobić diagnostykę silnika (samochód był sprawdzany ogólnie- elementy ruchome, zawieszenie, ukł kierowniczy, hamulcowy, podpięcie pod SD. Oglądając silnik zauważyli ten nieszczęsny"wyciek", czy "pocenie się".
Będę wdzięczny za wskazówki...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli jestes zdecydowany i wszystko ci odpowiada z tym autem a "tylko to pocenie" Ciebie niepokoi to zaplacilbym za sprawdzenie kompresji silnika i ewentualne dokladniejsze ogledziny skad wycika lub tez sie poci. Jesli okaze sie ze cos walniete - trudno - przynajmniej nie wtopiles. Jesli oki... to przynajmniej bedziesz wiedzial jaka masz kompresje i bedzie to podstawa do jakis roszczen lub reklamacji. Wybor oczywiscie nalezy do Ciebie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
JazzyMerc
Posty: 69
Rejestracja: 2 gru 2010, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: JazzyMerc »

Hej,
Tak chyba zrobię. Rozmawiałem z serwisem, który wyciek stwierdził. Powiedzieli, że w celu ustalenia dlaczego cieknie i usunięcia wycieku w zasadzie muszą dobrać się do silnika i nie jest w stanie mi powiedzieć, ile to może kosztować...
Rozumiem, że pomiar kompresji nie wymaga aż takiej ingerencji w silnik.
Co do pocenia się i wycieków - jeżdżę na co dzień W 124 300D wolnossącym, który nie jest idealnie suchy - ale jeżdżę nim już ponad 2 lata i nie zauważyłem jakiegoś drastycznego zużycia oleju, czy pogorszenia osiągów. Płynu chłodniczego też jakoś szczególnie nie ubywa.
Tylko, że 300 D a 320 cdi to dwa światy - nie mam z nimi doświadczenia (poza pytaniami do użytkowników, mechaników i śledzeniem Forum :mrgreen:. Przykładowo, gdyby np. uszczelka pod głowicą była do wymiany (co oznacza grubą rzeźbę, bo trzeba zrobić planowanie głowicy i ją dobrze przykręcić) - to z jakim mniej więcej kosztem powinienem się liczyć?
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Nie powiem Ci ile w Polsce ale w UK wycene mialem na jakis ~1000 tyle ze tu pelno babrokow jest. Sam zestaw wszystkich orginalnych uszeczelek to okolo ~150 funtow - oczywisice mowimy tu o wszystkim co jest potrzebne do zamontowania po sciagnieciu glowicy.

PS. Ja osobiscie latam na 320CDI i mam lekkie pocenie sie silnika ale u mnie to naprawde jest pocenie bo od 6 miesiecy kiedy umylem silnik "napocil" tyle zeby kurz sie przyczepil. Przebieg robi swoje. 8-)

Masz mozliwosc sfotografowania tego "wycieku"?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Sorki za odgrzebanie tematu, ale jaka kompresja ma być w 320CDI ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bartek4334 pisze:Sorki za odgrzebanie tematu, ale jaka kompresja ma być w 320CDI ?
29-35 bar. minimum 18 bar do jako takiej poprawnej pracy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Dziękuje jutro jadę sprawdzić :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości