drganie auta przy 120km/h

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Michał0208
Posty: 349
Rejestracja: 15 paź 2010, o 19:17
Lokalizacja: Nakło

drganie auta przy 120km/h

Post autor: Michał0208 »

witam
auto wpada w drgania jak by koło jakieś biło prz prędkości 120km/h i wiecej
wszystkie felgi sprawdzane proste koła przekładane przód-tył i nic cały czas tak samo
wymienione całe zawiecho przód ...tarcze proste może to podpora wału ??
E430 AMG
Porsche Cayenne
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

luzy łożysk piast sprawdzone ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
marcin900

Post autor: marcin900 »

Przyczyn drgania może byc wieeeele, począwszy od opon, wybite elementy zawieszenia, hamulce, łożyska zostawiłbym na koniec. NA POCZĄTEK sprawdz przeguby na wałach, przy skrzyni i przy moście a także podporę wału - to są pierwsze z przyczyn, że auto wpada w rezonans przy określonych prędkościach
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli czujesz to dobrze na kierownicy i tylko przy tej okreslonej predkosci to mamy problem z zle wywarzonymi kolami przednimi.

Jesli to jest odczuwalne na podlodze lub miedzy siedzeniami to mamy do czynienia z tylnymi kolami. Od nich bym zaczal (szczegolnie jesli ostatnio zmieniles na letnie). Wywazenie czesto jest ignorowane. To bedzie najtansze i latwiejsze.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

allias pisze:Jesli czujesz to dobrze na kierownicy i tylko przy tej okreslonej predkosci to mamy problem z zle wywarzonymi kolami przednimi.
Lub tarcze hamulcowe.
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

zwłaszcza, że nie pisał nic o hamowaniu :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Jaki masz rozmiar kół? Jak jakieś większe, a nie masz dystansów to to jest przyczyną bicia.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

kowal755 pisze:Jaki masz rozmiar kół? Jak jakieś większe, a nie masz dystansów to to jest przyczyną bicia.
a czy ja mógłbym prosić o rozwinięcie wypowiedzi? dość ciekawy wątek, myślę ze zainteresuje takżę innych.
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Łopatologicznie tłumacząc to koło przykręca się do piasty 5 czy 6 śrubami, ale pozostaje jeszcze otwór centrujący. Felga może mieć taki otwór większy i mimo przykręcenia wszystkich śrub przy wyższych prędkościach koła będą mocno walić. Co więcej, jeśli zachodzi taka sytuacja to jest to bardzo niebezpieczne, bo może ściąć śruby.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

kowal755 pisze:Łopatologicznie tłumacząc to koło przykręca się do piasty 5 czy 6 śrubami, ale pozostaje jeszcze otwór centrujący. Felga może mieć taki otwór większy i mimo przykręcenia wszystkich śrub przy wyższych prędkościach koła będą mocno walić. Co więcej, jeśli zachodzi taka sytuacja to jest to bardzo niebezpieczne, bo może ściąć śruby.
Kowal, pomyliłeś dystanse z pierścieniami centrującymi.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

No pewnie tak. ;) Nigdy nie pamiętam jak się to nazywa.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

A ja bym proponował sprawdzić czy opony nie mają bicia i felgi muszą mieć ET cali itd. tak jak jest w książce :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

wcale nie musza miec ET ani średnicę finalną (cale) jak w książce - w każdym razie zmiana tych parametrów może jdynie wpłynąć na kolizję z nadkolami lub błotnikami, ewentualnie na zmiane wskazań przyrządów pokładowych (licznik, odo) :lol:

natomiast muszą mieć otwór centrujący o wymaganej średnicy, owszem

mają byc za to "niebijące" - ani felgi, ani opony - no i wyważone :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: drganie auta przy 120km/h

Post autor: kakadu »

Michał0208 pisze:witam
auto wpada w drgania jak by koło jakieś biło prz prędkości 120km/h i wiecej
wszystkie felgi sprawdzane proste koła przekładane przód-tył i nic cały czas tak samo
wymienione całe zawiecho przód ...tarcze proste może to podpora wału ??

Kolego napisz coś kiedy te objawy po raz pierwszy wystąpiły ,aby można po kolei eliminować ewentualne przyczyny.
Czy działo się to wcześniej lub były jakieś oznaki drgań.
Czy zmieniałeś tarcze ,opony ,felgi.
Czy nie wpadłeś w jakąś dziurę .

Bo chyba nagle z godziny na godzinę to się nie stało.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

kowal755, dystanse kolego odsadzają koło od piasty..zmienjszają tak jakby jego et:) trochę mnie zaciekawiłeś:) pierscienie jak najbardziej.. to one trzymają felgę na miejscu, a sruby jedynie ją dociskają...
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości