Przednie zaciski 320CD vs 300TD.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Przednie zaciski 320CD vs 300TD.

Post autor: allias »

Czy moze mi ktos powiedziec jak sie ma do roznic pomiedzy zaciskami miedzy 320CDI i 300TD. W moim 320CDI zaciski sa zapieczone i czeka mnie albo powazna robota albo wymiana. Mam ze swojego starego zaciski z 300DT. Pierwsza widoczna roznica to ze 300TD (ten u mnie) mial zacisk dwu tloczkowy.

Sprawdzilem EPC i wychodzi ze oba maja te same piasty i mocowania. Nawet klocki i tarcze i zaciki wychodza mi te same. Ale teraz pytanie jak to sie ma do zaciskow???? :-/ :-? Czy byly modele z tymi samymi klockami ale z dwoma tloczkami?

Jesli ktos ma ochote to sprawdzic:
1. 320CDI - WDB2102262B037425
2. 300TD - WDB2102252A590184

Zaciski to:
1. A001 420 31 83 i A001 420 31 83

PS. Licze szczegolnie na pomoc kolegi Noc...

[ Dodano: 2011-02-08, 11:38 ]
Wyglada na to ze podwojne tloczki byly w 270CDI (616 - kod P40). Troche to dziwne.... :-? :-/ :?:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

Widzisz kolego, ja mam tak zardzewiałe tłoczki, że mam tylko do wymiany, nie znam ich dokładnego rozmiaru, znalazłem firmę która produkuje w Polsce takie tłoczki ale chcę być pewny co zamawiam.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli spojrzysz przez otwory w kole i zobaczysz zacisk w ukladzie C i sprezyne zamocowana na wprost jak jak niego patrzysz to masz jednotloczkowe i numery to: A001 420 31 83 i A001 420 32 83 - bo takie powinny byc w twoim.

Ps. W poprzednim poscie pomyslilem numery i zapisalem ten sam dwa razy.

[ Dodano: 2011-02-08, 14:57 ]
Znalazlem alternatywe wiec juz po sprawie. Wyglada na to ze sa tylko 3 typy hamulcow do W210.
1. Standard (do wszystkich jak leci)
2. AMG - tlumaczyc nie trzeba :P
3. Code P40 - dla obciazonego zawieszenia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

wiem, że mam jedno tłoczkowe, ale ja potrzebuje rozmiar takiego tłoczka.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

hasz78 pisze:wiem, że mam jedno tłoczkowe, ale ja potrzebuje rozmiar takiego tłoczka.
Po co Ci rozmiar?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

hasz78 pisze:wiem, że mam jedno tłoczkowe, ale ja potrzebuje rozmiar takiego tłoczka.
.
Zdemontuj zacisk , bo i tak będzie trzeba wymieniać cały komplet gum i uszczelnień. Niezbędna będzie weryfikacja stanu tłoczka- nie jest powiedziane ,ze musi być wymieniony. Często uszkodzone są osłony gumowe tłoczka i zacina się pod wpływem brudu. Jestem po reanimacji całego układu hamulcowego w moim kamperku , jakby co pytaj.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

Zacisk był już raz ściągany, nawet nową tarczę założyłem i chciałem już klocki zakładać, ale zobaczyłem, że guma na tłoczku jest porwana, a jak dokładniej zobaczyłem co jest pod spodem to sobie odpuściłem i założyłem starą tarczę i stare klocki. Tłoczek jest do wymiany, nie nadaje się do "polerowania", wżery są zbyt duże. Chcę zamówić u "producenta" takich bajerów, bo w każdym sklepie moto to mnie odsyłają na szczaw. Chcę się upewnić rozmiarów takiego tłoczka, z tymi co są na stronie producenta takich tłoczków oczywiście przed złożeniem zamówienia. Myślałem, że tłoczki będą ogólnie dostępne np.: na alledrogo, a tu zonk.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

W takim przypadku lepiej dorwac czesci Merca. Jest zestaw do naprawy zacisku: A000 421 75 86. Albo dorwij zaciski te co podalem numery wczesniej. Sztukowanie nie jest najlepszym rozwiazaniem.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

A co jest w tym zestawie A000 421 75 86, bo jak same gumki to nie rozwiązuję mój problem.


Dobra zadzwoniłem sobie do serwisu, samych tłoczków nie ma, a ten numerek powyżej to same gumki.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Tloczkow nie dostaniesz. Jak masz powazny problem to kup zaciski albo nowe albo inne. Nie sztukuj skoro juz masz taki problem ze nie da sie ich szlifowac.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

hasz78, jeśli masz taka możliwość wyjmij tłoczek zapisz jego wymiary, bardzo często można dobrać coś z innych samochodów. Do forda pasują niektóre od VW. przykład http://allegro.pl/tlok-tloczek-zacisku- ... 34513.html
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

Nie chcę rozbierać zacisku bo auto jest na chodzie, co do zacisków używanych to tylko w ostateczności, nowych jakoś mi się nie widzi wydawać 400 zł za sztukę, wolę kupić tłoczek i zestaw reperaturek, powinno śmigać. W/g mnie nie będzie nic sztukowane, jedynie będzie nowy tłoczek, nie jest on robiony pod zamówienie, po prostu firma o której pisałem zajmuję się produkcją tłoczków hamulcowych i jeszcze tam czegoś. Chcę być pewny, że rozmiar jest ten co trzeba, dziś dzwoniłem do jakiejś firmy z alle i też mają takie tłoczki, ale drożej.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

nowych jakoś mi się nie widzi wydawać 400 zł za sztukę, wolę kupić tłoczek i zestaw reperaturek, powinno śmigać.
Przez ten czas ktory jezdzisz z autem scierasz klocki i tarcze co w rezultacie bedzie ciebie kosztowalo wczesniej czy pozniej.

Oszczedzasz i sa duze szanse ze bedziesz musial to robic dwa razy... ile bedzie cieie to kosztowalo czasu i pieniedzy? Kupisz zly lub zle spasowany i bedzie ciekl albo nie wejdzie jak nalezy...

Ja mialem farta bo dorwalem zapasowy zacisk. Cala robota z wymiana klockow i tarcz plus odpowietrzenie - 1.5h i zastanawiam sie tylko co mnie wstrzymywalo do tego zeby to zrobic wczesniej.

A wczesniej to lekko sciagalo na lewo (bo zapieczony) i hamulec nie byl najlepszy. A jakby nie patrzec to bezpieczenstwo moje i pasazerow jak i innych urzytkownikow drogi.

Tak z ciekawosci - ile zaplacisz za reparaturke i nowy tloczek?

Bo cokolwiek powiesz powiem ci ze chyba lepiej zebys wzial cos takiego:
http://allegro.pl/mercedes-w210-99r-zac ... 54027.html
Zregenerowal lub poprost wymienil. I po robocie a tak pie....ysz sie z rozmiarami.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

No zacisk tani, a w jakim stanie jest tłoczek to nie wiesz, na zdjęciu tego nie ma, w jakim stanie są gumki? Tego też nie wiesz. To jest kupowanie kota w worku.
Tłoczki mają rozmiar nominalny, nie ma co niepasować, po drugie domyślam się, że będzie to samo po drugiej stronie. Koszt tłoczków plus reperaturki ok. 200zł Teraz to mnie czeka wymiana sądzę, że w 4h się zmieszczę.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

hasz78 pisze:No zacisk tani, a w jakim stanie jest tłoczek to nie wiesz, na zdjęciu tego nie ma, w jakim stanie są gumki? Tego też nie wiesz. To jest kupowanie kota w worku.
Tłoczki mają rozmiar nominalny, nie ma co niepasować, po drugie domyślam się, że będzie to samo po drugiej stronie. Koszt tłoczków plus reperaturki ok. 200zł Teraz to mnie czeka wymiana sądzę, że w 4h się zmieszczę.
Za ta cene kupilbym po to zeby miec na czym naprawic kiedy wciaz jezdze.... ale widze ze juz jestes nastawiony na swoja droge i nie ma potrzeby probowac ci pomoc w inny sposob. Powodzenia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości