ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

sylwas2000
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2010, o 08:02
Lokalizacja: kuj pom

Post autor: sylwas2000 »

Witam od miesiąca jestem posiadaczem mb w210 e320 cdi z 2001r i mam problem prawdopodobnie z alternatorem. żona przyjechala autem postalo 2dni i przy próbie uruchomienia na wyswietlaczu pojawił się czerwony akumulator i napis ''batery alternator'' ''bas'' ''abs'' i wszystko zaczelo migac tzn rodio i podgrzewanie tylnej szyby.
Zero reakcji na rozruch , prądem z innego auta zapalił ale po chwili zaczął dziwnie pracować i zgasł.Teraz pytanie co mogę sprawdzić samemu żeby nie dać się naciągnąć od czego zacząć.
Czy wogóle możliwa jest przeróbka i założenie alternatora od 211 bez moim zdaniem zbędnego chłodzenia cieczą oczywiście jeżeli okaże się że to alternator
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Zacznij od naładowania akumulatora,później próbuj szukać ładowania.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Podłączam się pod pytanie o zbędne chłodzenie cieczą, czy da się normalnie,ale w w220
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
sylwas2000
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2010, o 08:02
Lokalizacja: kuj pom

Post autor: sylwas2000 »

akumulator już się ładuje jutro będzie sprawdzanie
tak poza tym to aku firmy ''krzak''-jakiś boster 100ah 800 na rozruch!!!
w210 3.2 cdi clasic automat 01 r

[ Dodano: 2010-12-12, 13:01 ]
wstyd że wcześniej nie sprawdziłem poszedł pasek klinowy :idea:
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Witajcie.Dołączę do rozmowy. Też miałem mały problem z ładowaniem ale po zmianie aku na nowe trochę lepiej.Tylko muszę przegazować do 2000 obrotów i załącza się ładowanie widoczne po mocniejszym świeceniu podświetlenia ( a kontrolka od ładowania nie świeci w ogóle).Mam taki alternator jak na allegro http://moto.allegro.pl/alternator-merce ... 07159.html i ktoś usunął kostkę :evil: i podłączył jeden kabelek a powinny chyba dwa iść :?: Ma ktoś z was taki model alternatora i może schemat podłączenia.A mój okular to 2,2 cdi z 1999 roku.
WDB2100071A856487
Aleksy
Posty: 20
Rejestracja: 5 lis 2010, o 18:40
Lokalizacja: Belgia

Alternator

Post autor: Aleksy »

mam pytanie jak wiekszosc z nas mam e 320cdi 2000 rocznik ostatnio mi pokazalo na wyswietlaczu ze alternator nie laduje wiec mam problem ale jak moge znalezsc numer tego alternatora lub jak mam go szukac na internecie dzisiaj sie dowiadywalem i prawdopodobnie jest chlodzony woda wiec jak powiedzieli mi cene to az mi sie slabo zrobilo prawie 850 euro wiec moze istnieje mozliwosc znalezienia po numerze vin lub moze chcialby ktos sprawdzic dla mnie po numerze vin dziekuje z gory
Aleksy
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Alternator

Post autor: stanleym210 »

Aleksy pisze:moze istnieje mozliwosc znalezienia po numerze vin lub moze chcialby
Tak można sprawdzić wpisując nr VIN w dekoder EPC tu
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

A0001502050 a cena niestety jest przesadzona bo to jest 195/200 amperowy alternator. Od niczego innego nie pasuje tylko od 320CDI. Sztukowac nie masz co. Albo naprawiac albo szukac zamiennika - tani nie bedzie - witaj w klubie niskich cen do W210 320CDI.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
kopernik
Posty: 153
Rejestracja: 6 cze 2009, o 10:28
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kopernik »

Witam tu masz strone z niemczech z tanszym alternatorem za 375 euro ,albo poszukaj regenerowanego musisz popytac w sklepach z czesciami do samochodw .
http://www.te-taxiteile.de/shop/article ... 4500073%26
Przesylka wynosi do Belgi 10 euro.
WDB2100071B204588
E200CDI
mpietras
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2009, o 00:18
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: mpietras »

za 1000zł + przesyłki mogę Ci go zregenerować w profesjonalnej firmie -> Nie reklama
WDB2100251A421135 (3.0 TD, sedan, avangarde, klimatronik)
piqus
Posty: 22
Rejestracja: 24 maja 2010, o 21:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piqus »

Witam,
mam pytanie czy do wymiany szczotek w alternatorze wodnym konieczny jest jego demontaż czy można się jakoś dostać np. od spodu ?
Mercedes W210 270 CDI Avantgarde, 2000, automat, kombi
VIN: WDB2102161B183313
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

piqus pisze:Witam,
mam pytanie czy do wymiany szczotek w alternatorze wodnym konieczny jest jego demontaż czy można się jakoś dostać np. od spodu ?
Żeby zrobić cokolwiek to musisz go zdemontować, wcześniej oczywiście spuszczając płyn chłodniczy z układu bo inaczej niepotrzebnie wyleci. Cały alternator znajduje się w obudowie z płaszczem wodnym i dopiero po zdemontowaniu tej obudowy możesz dobierać się do alternatora.
Co do szczotek to przejrzyj wątek ale z tego co pamiętam to na 99% w tym alternatorze nie ma szczotek, za to jest regulator który do tanich nie należy - w granicach 220 zł.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
piqus
Posty: 22
Rejestracja: 24 maja 2010, o 21:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piqus »

ertee, dziękuję za podpowiedź
szczotka raczej jest bo mi w ASO sprzedali szukając po VIN-ie ... ;)
ale różne już rzeczy widziałem

wygląda jak rurka z mocowaniem na środku
Mercedes W210 270 CDI Avantgarde, 2000, automat, kombi
VIN: WDB2102161B183313
piotrek1963
Posty: 5
Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrek1963 »

Awatar użytkownika
Karizmo
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2009, o 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Karizmo »

No i mnie dopadło.
Ładowanie na aku 12.1 V - 12.2 V (bez obciążenia) i teraz moje pytanie.
Dzisiaj drugi raz w ciągu tygodnia mi zdechł, ale za to brak jakiejkolwiek informacji o braku ładowania i wszystkie kontroli gasną.
Jak powyłączam wszystko co się da to nie ma problemu z odpalaniem i po krótkiej jeździe troszkę go tam podładuje.

I teraz moja prośba jak by ktoś mógł sprawdzić po VIN jaki mam alternator.
Tak mi się wydaje czy to czasem nie będzie coś dalej a nie altek skoro żadnej informacji ze coś nie tak nie ma.
W poniedziałek dopiero wjadę na podnośnik i sprawdzę od razu przy alternatorze napięcie wyjściowe wręcz w razie czego będzie wiadomo czy to nie coś dalej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości