Stuki w silniku

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

I dokładnie będzie wyglądał jak ten stary,po co wymieniać :-/
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Szczelina zamka będzie 0,3-0,4 mm, a nie 1mm. Olejowy nie będzie półokrągły.Wszystkie będą sprężyste, a nie jak plastelina.Kompresja rośnie, moc rośnie, zużycie oleju maleje.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Ggdzies mi cos klepie w silniku.., tzn wydaje mi sie jakby dzwiek podobny do zuzytego kola dwumasowego.
Odglos takiego "klepiacego" tloka.
Slyszane wyraznie na wolnych obrotach tzn na postoju. Wystarczy dodac troszke gazu i juz silnik cudnie mruczy...

Prosze o wszelkie sugestie.

Czy u mnie tez wina tłoka?

ketang - ile kosztowała Cie naprawa ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tłoki w Dieslu lubią pękać, ale najpierw niech kilku mechaników się wypowie, żeby nie wpaść w koszta z powodu "duperelu".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

racja tloki pekaja szczegolnie w CDI....ale bez obaw u Ciebie moze klepac wtryskiwacz, dolej oleju do paliwa (wiem bylo juz na forum i niektorzy sie smiali....) zobacz czy przestalo... moj tez tak ma na wolnych klepie jak mlocarnia od ostatniej aplikacji oleju zjadl kilka zbiornikow paliwa (lub tego czegos co kupujemy) i trzeba go poczestowac znow olejem....... :mrgreen:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

U mnie są jednostajne stuki, które są w takt obrotów. Na zimnym i ciepłym. Wymieniłem już wszystkie wtryskiwacze więc to nie one. Mocy nie brakuje ale najbardziej wkurzające jest rzęrzenio-stukanie przy około 1500 obr/min i lekkim przyspieszaniu. Oleju w ogóle nie bierze i nie kopci. Zawór ciśnienia na listwie nowy. Co to może być?
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
LukaszM
Posty: 6
Rejestracja: 4 paź 2010, o 09:21
Lokalizacja: Witnica(Lubuskie)

Post autor: LukaszM »

A zastanawiales sie moze nad kolem dwumasowym nie jestem pewien czy te stuki moga byc spowodowane tym ale na to wyglada :roll:
Nie sztuka zabic muche przednia szyba ,sztuka zrobic to szyba boczna ;-) E240 v6...
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Stuki w przypadku uszkodzenia koła dwumasowego dochodzą z okolic skrzyni biegów a u mnie jest odwrotnie, stuki dochodzą raczej z przedniej górnej części silnika. Dziś wymieniłem olej i nic. Co to może być?
E270 CDI 2001 sedan automat
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Hmmm tak czytam sobie i przypomnina mi sie problem z syna BMW . U niego też coś klepało i narastało wraz z obrotami , odbierałem to jako stuki z rozrzadu , tak jak by slizg jakis był za luzny , odglos dochodził jednak z góry silnika a dokladnie jak by albo drugi , albo trzeci cylinder cos szwankował .Mechanicy osluchali stetoskopem cały rozrzad i cisza ...
po wizycie u fachowca od BMW diagnoza wygladała tak - wymienic łacuchy rozrzadu , albo ustawic silnik na blokady i ponownie dokonac korekcji ustawien łancucha - czy jakos tak . Stuk ktory słyszałem pochodził od tego , ze tłoki delikatnie spotykały sie z zaworami z racji naciagnietego łancucha rozrzadu . ale to bylo BMW ! :-?
Tez bylo to rzezenio stukanie :mrgreen:
po drugie Robert ma automata , a tam chyba nie ma koła dwu masowego
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
rzeznk_5
Posty: 40
Rejestracja: 30 sie 2008, o 16:43
Lokalizacja: Wlkp Poznań-Konin

Post autor: rzeznk_5 »

Robert2601 pisze:Co to może być?
Witam, jak się sprawa potoczyła ? Doszedłeś do tego co było przyczyną tych "stuków" ?
W210 E270 CDI Avantgarde 00' "rakieta połączona z mieszkaniem"
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Nadal młockarnia, mixol też nie pomógł, bez paska wielorowkowego też są stuki, z czasem są chyba coraz większe więc czekam aż wybuchnie. Ale poza tym motor pełna moc więc jest jakaś rekompensata. Stuków nie ma tylko przy hamowaniu silnikiem. Ma ktoś pomysł co to może być?
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Podrzas hamowania silnikiem spalania praktycznie nie ma.......... opory w przeciwnym kierunku.....naciągnięty łańcuch! To musi byc łańcuch i tłoki wala po zaworach!
Pół piwa jeśli nie to!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

moja opinia moze miec racje bytu jak widze :mrgreen: i choc to nie BMW to jednak silnik to silnik - róznice w konstrukcji nie az tak znaczne :mrgreen:
sprawdz ustwienia rozrzadu !!
nie sciagłał tam ktos u Ciebie głowicy ? sprezyny zaworów całe ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Dam radę sam to zrobić na parkingu czy muszę oddać? Skomplikowana ta wymiana łańcucha? Trzeba pół silnika rozkręcić? Opiszcie w miarę dokładnie bo jeszcze tego nie rozbierałem. Jakieś zagrożenia, że coś mi nie pójdzie jak trzeba?
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Na parkingu nic nie zrobisz-stawiam na diagnozę noc (łańcucha nie ruszaj)
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości