Zostawia 4 ślady?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Zostawia 4 ślady?
Witam,
Spadł dzisiaj śnieg ,a nawet dużo śniegu i gdy wysiadałem z auta na parkingu zwróciłem całkiem przypadkiem w sumie uwagę na ślady jakie zostawiły koła od mojego oczka.
I w sumie trochę się zdziwiłem bo ślady były szersze niż opony o kilka cm.Ślady były w sumie dwa ale szerokie dosyć albo cztery tylko złączone.
Pytanie więc do was koledzy że w naszych oczkach rozstaw np. przednich kół jest większy niż tylnych lub na odwrót.Wiem,że w niektórych samochodach tak jest.Czy może mam spapraną geometrię lub co gorsza przestawioną którąś oś.
Od razu zaznaczę że felgi mam oryginalne wszystkie o takim samym ET i szerokością,opony nowe zimowe wszystkie 4 takie same z identycznym bieżnikiem.
Spadł dzisiaj śnieg ,a nawet dużo śniegu i gdy wysiadałem z auta na parkingu zwróciłem całkiem przypadkiem w sumie uwagę na ślady jakie zostawiły koła od mojego oczka.
I w sumie trochę się zdziwiłem bo ślady były szersze niż opony o kilka cm.Ślady były w sumie dwa ale szerokie dosyć albo cztery tylko złączone.
Pytanie więc do was koledzy że w naszych oczkach rozstaw np. przednich kół jest większy niż tylnych lub na odwrót.Wiem,że w niektórych samochodach tak jest.Czy może mam spapraną geometrię lub co gorsza przestawioną którąś oś.
Od razu zaznaczę że felgi mam oryginalne wszystkie o takim samym ET i szerokością,opony nowe zimowe wszystkie 4 takie same z identycznym bieżnikiem.
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
no jest w ogóle nie dokładny ale widać na oko że nie jest idealny tak jak opona, i chodzi o to czy to normalne i tylko panikuje czy jest coś nie tak i lepiej to zbadać dokładniejKlosiak pisze:pomiar na zasadzie "bo ślady były szersze niż opony o kilka cm" jest troche niedokladny
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
- Lokalizacja: Sobków
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
No trochę źle się prowadzi bo podczas jazdy na wprost mam lekko przekrzywioną kiere w prawo i jak puszcze to delikatnie również w prawo ściąga ale objawy te wiąże raczej tulejami pływającymi wahliwymi z tyłu bo są już totalny złom,w zasadzie już ich prawie nie ma, a że wcześniej tak nie było więc uważam iż przez to że się wybiły z czasem to tak się zaczęło dziać.Ale czy przez tuleje aż tak się mogła geometria zmienić?Klosiak pisze:Wedlug mnie panikujesz. Chyba ze samochod zle sie prowadzi, sciaga i tak dalej to moze cos jest na rzeczy
ślady są jakby 2 i obydwa idealnie równe tylko szerokie tak jakby np.tylnia oś miała większy rozstaw kół niż przednia.tonidriver pisze:Jeśli jechałeś idealnie prosto to ślady powinny być dwa a nie trzy lub cztery
stłuczke miał owszem ale po niej jeździłem długo i było wszystko pieknie.Te objawy powyższe to się zaczeły niedawnotonidriver pisze:Może to kolejny bezwypadkowy egzemplarz
baca ja ci powiem że jakbym miał na motorze po śniegu jeździć to bym dopiero panikował :-Pbaca pisze:Mój Junak zostawia na śniegu 2 ślady i nie panikuję!
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
I to wskazuje mi na powod tych sladow. Siedze troche w geometrii i powiem Ci tak:No trochę źle się prowadzi bo podczas jazdy na wprost mam lekko przekrzywioną kiere w prawo i jak puszcze to delikatnie również w prawo ściąga ale objawy te wiąże raczej tulejami pływającymi wahliwymi z tyłu bo są już totalny złom,w zasadzie już ich prawie nie ma, a że wcześniej tak nie było więc uważam iż przez to że się wybiły z czasem to tak się zaczęło dziać.Ale czy przez tuleje aż tak się mogła geometria zmienić?
1. Jesli masz zle ustawiony kat srodkowy (czy jakos tak bo angielska nazwa to THRUST ANGLE ustawiany na tylnym moscie) to samochod bedzie jechac bokiem wiec rozwiazaniem jest dla ciebie porzadna PELNA geometria zawieszenia. I kiedy mowie porzadna mam na mysli na maszynie z lustrami laserowymi i wydrukami komputerowymi. Tylna zbierznosc to jedno a drugie geometria i katy pochylen kol. Jesli skopane - bedzie zachowywal sie jak mowiesz.
2. Jesli masz luzy i powybijane zawieszenie - duza szansa ze bedziesz mial przestawione zawieszenie i bedziesz jezdzil jak czteroslad.
3. Jesli sprawdzasz na sniegu - to nie jest dobre miejsce do sprawdznia jako ze opony beda sie latwiej slizgac i mozesz tego nie odczuc. Prawdopodobnie nawet nie bedzie wlaczac zoltej trojkoatnej kontrolki. Jesli juz sie upierasz zeby to sprawdzic to upewnij sie ze masz plaska droge/parking, pomocz opony i zrob to na zwyklej drodze gdzie bedziesz widzial slady. Snieg/lod nie jest idealnym sposobem zeby to zrobic.
Zdecydowanie proponuje zrobic test zawieszenia. Jesli cos nie tak to wyjdzie i bedziesz wiedzial. Potem zrob zbierznosc na 4 kola i bedzie jak nowy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości