jaki silnik benzynowy najlepszy pod gaz

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

jaki silnik benzynowy najlepszy pod gaz

Post autor: filipqc1 »

Witam
zastanawiam się nad zmianą auta, (obecnie jest 2,9TD kombi) i chciałbym przede wszystkim kupić benzynę polecaną waszym zdaniem pod gaz no i oczywiście kombi. Proszę o wypowiedź
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

A dlaczego nie chcesz diesla? Co Ci w nim przeszkadza, że chcesz zmienić? Moim zdaniem benzyna + gaz to ostateczność. W W210 masz do wyboru mocne diesle, które od benzyny nie odstają osiągami, a dużo mniej palą.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

każdy silnik w210 jest dobry pod gaz, zależy co chcesz uzyskać - maksymalną ekonomię eksploatacji (wtedy jakieś 4 cylindry), czy komfort i osiągi - to wtedy E320. V8 też się nadaje ale o strasznej ekonomii nie ma tu raczej mowy bo za instalację musisz dać ok. 5 tysięcy...
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

zamienił stryjek siekierke na kijek....
jak masz auto to wiesz co masz w nim porobione itd, po co sie przesiadac tym bardziej na gaz placic za instalacje i rok czasu min zeby sie zwrociła i zaczeła zarabiac na siebie...

czyzby 2,9TD nie był wystarczająco ekonomiczny ? ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

filipqc1 Jak Ci za mało mocy to zmień na 300td. Brak kosztów instalacji lpg,brak butli w bagażniku.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

tonidriver pisze:filipqc1 Jak Ci za mało mocy to zmień na 300td. Brak kosztów instalacji lpg,brak butli w bagażniku.
To ja muszę kupić już 320CDI :mrgreen:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Ekonomicznie E230 dynamicznie E320 - w obu przypadkach jezdzisz taniej niz dieslem a przyjemnosc z jazdy nieporownywalna :mrgreen: koszt dobrej instalacji do E230 to 3k, do E320 4k.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

dzięki wszystkim za wypowiedź jeszcze nie wiem co zrobię ale liczę się ze zmianą auta, spróbowałbym benzyny bo na bank będą miały mniejszy przebieg no i o zadbany egzemplarz raczej łatwiej, diesla mam więc wiem jak jeździ niedawno prosiłem też na forum o opinię 2,7CDI bo myślałem że coś fajnego można złapać za ok 22tyś, trochę poszukałem , pojeździłem i zdecydowałem że to co mam jest lepsze niż inni sprzedawali więc zdecydowałem nie zmieniać, teraz naszła mnie myśl że może benzynkę spróbować stąd moje pytanie
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Spalanie w E230 z sekwencją KME to ok 12/13L gazu w korkach w Warszawie i ok 10-12 w trasie w zależności od prędkości 10-do 130, 12- ~180 ;)

Nawet w automacie ten silnik daje radę, jest o wiele żwawszy od E200 który jest poprostu za mały do tych gabarytów. E230 to minimum dla tej budy - jeśli chodzi o benzyniaki.
Myślę że motor 3.2L będzie sporo więcej palił, nawet ze względu na to iż jest 6 cylindrowy.

Ale jest jeszcze 2.8 moze to jest lepszy kompromis ? Tym juz mozna chyba ładnie "polatać"
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
jerzy gil
Posty: 49
Rejestracja: 12 maja 2010, o 17:05
Lokalizacja: irlandia

Post autor: jerzy gil »

zostaje jeszcze 240 pali w miare jak na taki wozek jezdze na benzynie i w miescie pali do 13,5l w trasie niesprawdzalem ale bede mial okazje bo jade z irlandi do polski wiec wszystko wyjdzie
w210 240Tv6 automat
vin wdb 2102612a559275 sprzedany
obecnie peugot 407 2.0hdi automat 05r
Awatar użytkownika
voodoo_skate
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2010, o 14:16
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: voodoo_skate »

Ja tez mam E240 v6 automat lecz po roku jazdy na benzynie odechcialo mi sie dalszego lania w bak :-/ zalozylem sekwencje i robie ok 400km za 100zł. Ostatnio wyszlo mi jakies 11,5l/100 gazu w cyklu mieszanym, chyba dobrze nie:-D
Mercedes-Benz W210 E240 Avantgarde 98r.
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

a najlepiej jak znajdziesz E200 lub jeszcze lepiej E230 kompressor :) wtedy spalanie znikome a jazda jak trzylitrówką :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
voodoo_skate
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2010, o 14:16
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: voodoo_skate »

jarecki500 pisze:a najlepiej jak znajdziesz E200 lub jeszcze lepiej E230 kompressor :) wtedy spalanie znikome a jazda jak trzylitrówką :)
No 4-cylindrowe silniki najlepsze pod ekonomie, wiadomo zawsze to łatwiej wyżywić czwórkę dzieci niż szóstkę xD Mój znajomy ma E230 bez kompressora i udało mu się spalić niecałe 10l gazu, ale ja tam osobiście lubię mieć v6 ze względu na brzmienie silnika :-D
Mercedes-Benz W210 E240 Avantgarde 98r.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

W mercedesie każdy silnik idealnie pracuje na lpg, nawet te z mechanicznym wtryskiem KE-Jet.mając wtryski elektryczne i sekwencję dobrze zgraną na lpg będzie pracował nawet lepiej niż na benzynie.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 »

3.2 L R6 na sekwencji STAG 300 + wtryski Valtec (koszt instalacji to 2900zł) pali 12-14L w trasie (autostrada + tempomat przy 140km/h) . Miasto to spalanie od 15L .Zależy od wagi prawej nogi.

Użytkuję taką instalację 4 lata. Silnik znosi ją rewelacyjnie.

Co do samego silnika. Dla mnie to już za mało (220KM) ale po Dieslu to miła zmiana.

Co do kompresorów. Może i w C-klasie dają radę ale na W210 to za mały silnik i aby jechać trzeba będzie 2 x więcej gazu niż w 3,2L.
WDBJF55F5TJ011439
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości