Demontaż mechanizmu zamka przednich drzwi - jak.. ?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Axwell
Posty: 81
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 21:53
Lokalizacja: 42-200

Demontaż mechanizmu zamka przednich drzwi - jak.. ?

Post autor: Axwell »

Witam Kolegów i Koleżanki.

Jako ze od dłuższego czasu zmagam sie z wciąż rozładowującym się aku postanowiłem sprawdzić kolejno co jest na rzeczy, no i doszedłem ze układ podciśnienia jest nieszczelny a nieszczelność jest przy mechanizmie zamka prawych przednich drzwi.

tapicera w dół, sruby w dół no i na tym koniec ponieważ mechanizm schodzi mniej wiecej 5cm w dół i za chiny nie idzie go wyciągnąć.

na forum nie odnalazłem tematu o demontażu zamków, podcisnienie również nie dało odpowiedzi dlatego też zwracam sie do mądrzejszych ode mnie w jaki sposób wymontować mechanizm by go sprawdzić.

aha.. po czym poznałem ze to podciśnienie ? wsiadając do gwiazdy za kazdym razem słychać było dość długi syk.

zamykanie i otwieranie działa poprawnie więc przypuszczam jakąś nieszczelność, jesli posiadacie instrukcje, jakies zdjecia gdzie dochodzą podcisnienia będę wdzięczny.

Dziekuję
Krzysztof


aha VIN

WDB2100251A462174

[ Dodano: 2010-10-22, 12:40 ]
mały update...

zamek opuścił się w dół ale za zadne skarby nie idzie go wyjąć bo trzyma jakaś obudowa której nie daje rady zdjąć a nie chcę niczego uszkodzić.

tak więc przydała by się jakaś rozpiska co jak i gdzie i o to z łaski swojej proszę...


aha, po zdjęciu węzyka podciśnienia, zatkaniu go palcem i użycia układ jest szczelny więc wychodzi na to ze sam mechanizm ma nieszczelność ;(
W210 - Szafir 97' 3.0TD
W202 - Rubin 94' 2.2 Pb od Brabusa
_______________________
Duratec Mondeo 95'
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Nie ma opcji musi wyjść zamek. Dla ułatwienia odczep rygiel ten co wchodzi w tapicerkę. Musisz kombinować. Na pewno trzeba go obrócić, chyba wokół pionowej osi. Niestety mało miejsca i trzeba się nagimnastykować.

Pamiętaj, że zamek jeszcze zahacza o klamkę od wewnątrz.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
feluke
Posty: 13
Rejestracja: 5 cze 2010, o 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: feluke »

Wedlug WIS'a trzeba jeszcze roznitowac prowadnice szyby zeby wyciagnac zamek.
W210 2.2CDI 1999r
VIN: WDB2100061A985837
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

feluke pisze:Wedlug WIS'a trzeba jeszcze roznitowac prowadnice szyby zeby wyciagnac zamek.
Aż tak? Kurcze, to nie wiem jak ja robiłem.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Axwell
Posty: 81
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 21:53
Lokalizacja: 42-200

Post autor: Axwell »

Dzieki za rady i porady, faktycznie jak wasiliew, prawi da się wyciągnąć ale gimnastyki z tym całe w bród. sprawę dodatkowo utrudnia korytko zabezpieczające mechanizm od góry, jednakże sprawę ogarnąłem...

...i ku mojemu zaskoczeniu okazało się ze membrana odpowiedzialna za pracę podciśnienia w mechaniźmie jest najprawdopodobniej uszkodzona/zmęczona zyciem i przepuszcza powietrze ale i co jest najważniejsze nie jest to powiązane z pracą pompki która pompuje/zasysa trochę dłuzej jednakże wyłacza się i stąd pytanie,

czy pompka która zamknęła/otwarła układ będzie pracowała co jakiś czas dopompowując układ do cisnienia ?

zgłupiałem na maxa a co najbardziej mnie zdenerwowało to brak mozliwości naprawy z uwagi na późną godzinę ( sciemniało się ) i cholera przy montażu leciały k... i h.... ale następnym razem będzie o wiele szybciej i sprawniej.

Pojechałem do szanowanego elektryka by sprawdzić czy nie mam jakiegoś lewego zjadacza prądu i okazało się ze NIE MA ZADNEGO PODJADKA....

tak ze już nie wiem co i jak...
W210 - Szafir 97' 3.0TD
W202 - Rubin 94' 2.2 Pb od Brabusa
_______________________
Duratec Mondeo 95'
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Axwell pisze:czy pompka która zamknęła/otwarła układ będzie pracowała co jakiś czas dopompowując układ do cisnienia ?
Nie, jeśli układ jest szczelny, to pompka raz dopompuje i już. Jak jest nieszczelność, to tak jak pisałeś, pompka popracuje trochę dłużej i się wyłączy.

Jeśli ta membrana przepuszcza powietrze to wydaje mi się, że jednak tu jest problem. Z tego co wiem, nie do naprawy. Będziesz musiał poszukać nowy zamek.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Axwell
Posty: 81
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 21:53
Lokalizacja: 42-200

Post autor: Axwell »

wasiliew pisze:Jak jest nieszczelność, to tak jak pisałeś, pompka popracuje trochę dłużej i się wyłączy.

gdy uruchomiłem pompę z odłączonym króćcem od mechanizmu, pompa pompowała i nie przestawała, nawet chwilowa zmiana ciśnienia w układzie powoduje jej wyłączenie ( przytkanie palcem )

generalnie zauważyłem brak jednej śruby mocującej tapicerę do drzwi oraz ułamaną część przy kolejnym mocowaniu ( Wkręt wraz z ułamanym otokiem uświadomił mi ze pawelj1 o tym wiedział ale nie wspomniał. ) nie da się nie usłyszeć takiego syku.

ratunkiem będzie klejenie i wymiana mechanizmu zamka, ale dalej irytuje mnie temat padającego aku, trzeba przejrzeć faktury bo podobno jest nowy.

[ Dodano: 2010-10-22, 22:57 ]
wasiliew pisze:Jeśli ta membrana przepuszcza powietrze to wydaje mi się, że jednak tu jest problem.
moze nie tyle membrana co zbyt daleko wysuwający się tłoczek, kiedy zatrzymam dzwignie wcześniej, nie syczy a pompa przestaje pompować wczesniej.

rozbierałem plastyki ale do samego mechanizmu i membrany nie doszedłem, zbyt późno było.
W210 - Szafir 97' 3.0TD
W202 - Rubin 94' 2.2 Pb od Brabusa
_______________________
Duratec Mondeo 95'
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

To jak naprawisz to daj znac.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Axwell
Posty: 81
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 21:53
Lokalizacja: 42-200

Post autor: Axwell »

trzeba przejrzeć faktury bo podobno jest nowy.
no i okazuje się ze aku jest 2letnią padaką, ładowany cały wczorajszy dzień, noc małym prądem wskazał duzo poniżej zielonej krechy na aerometrze.

jedziem po nowy aku.
W210 - Szafir 97' 3.0TD
W202 - Rubin 94' 2.2 Pb od Brabusa
_______________________
Duratec Mondeo 95'
Awatar użytkownika
pawelj1
Posty: 29
Rejestracja: 15 maja 2008, o 00:07
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: pawelj1 »

Axwell pisze:generalnie zauważyłem brak jednej śruby mocującej tapicerę do drzwi oraz ułamaną część przy kolejnym mocowaniu ( Wkręt wraz z ułamanym otokiem uświadomił mi ze pawelj1 o tym wiedział ale nie wspomniał. ) nie da się nie usłyszeć takiego syku.
przykro mi ale Twoje "podejrzenia" nie są słuszne, zamek działał prawidłowo a z racji poduchy w drzwiach miałem obawy przed zdejmowaniem boczku i tego nie robiłem, pogodziłem się z syczeniem i musiałem z tym żyć :)

p.s.
czy nowy aku rozwiązał problem?
E300 turboD, Avantgarde 97r.
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Panowie to nie trzeba rozwiercać nitów poduszki i podnośnika szyby aby wymienić zamek ?

w instrukcji wyczytałem inaczej, lecz i tak ma się ona nijak do moich drzwi (nie zgadza mi się) a drugie pytanie to czy zamki były przez cały okres produkcji takie same ?

Obrazek

Obrazek
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości