Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Czyszczenie kolektora i klapek

Post autor: Robert2601 »

Dzięki za dokładną odpowiedź, ja czyściłem kolektor nie wyjmując go. Zimą jak mój MB był jeszcze padaką to napsikałem preparatu "Gunk do czyszczenia gaźników" do kolektora, poczekałem chwilę aż syf zejdzie, odpaliłem i turbo to wydmuchało do komory. Chmura dymu z tyłu i tak powtórzyłem kilka razy. Dziś sprawdziłem i ramię klapek lekko chodzi, jest też sterowane.

Chodzi mi o stuki w silniku, miałem nadzieję, że to te klapki. Powiedz mi jak Twój silnik chodzi bo masz taki sam, czy słychać tylko mruczenie czy są też jakieś stuki?
E270 CDI 2001 sedan automat
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Post autor: arek_slupsk »

U mnie nie slychac stukow - nie wiem co moze je u ciebie powodowac ale okres dokladne miejsce wystepowania. Zdejmij oslone silnika i jezdzij bez - sprawdzaj czy stuka na zimnym tak samo jak na cieplym i w ktorym miejscu. Moze stukanie masz tylko na zimnym przy popchaczach, moze silnik ma juz z 400000 lub wiecej i lancuch sie wyciagnal i nawala o kopulke nie wiem czy to wogole mozliwe - ale odkrec 4 sruby kopulki (za pompa paliwa) - sprawdz czy nie ma od wewnatrz wytarc.

Reasumujac - jak masz dziwne stuki w silniku to najwieksza pomoca i wiedza na tym forum dysponuje pan NOC i jesli jestes z Jego okolic to moze warto do niego zajechac zamiast jezdzic do "gdybaczy" i ladowac niepotrzebnie kase.


Ja po moim czyszczeniu dolotu i odmontowywaniu termostatu mam caly czas blad Coolant level choc plynu mam na maxa - i mam tez termostat do wymiany bo silnik mi sie nie dogrzewa.

Wczoraj odpowietrzalem uklad paliwowy - paliwo ciagnalem przewodami z baku za pomoca odkurzacza a i tak mam pecherzyki powietrza - ciagle cos z tymi mercami - powoli tesknie za moim Audi B4 1.9 TDi.
W210 2.7cdi T 2000r
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Re: Czyszczenie kolektora i klapek

Post autor: vax »

Robert2601 pisze:Dzięki za dokładną odpowiedź, ja czyściłem kolektor nie wyjmując go. Zimą jak mój MB był jeszcze padaką to napsikałem preparatu "Gunk do czyszczenia gaźników" do kolektora, poczekałem chwilę aż syf zejdzie, odpaliłem i turbo to wydmuchało do komory. Chmura dymu z tyłu i tak powtórzyłem kilka razy. Dziś sprawdziłem i ramię klapek lekko chodzi, jest też sterowane.

Chodzi mi o stuki w silniku, miałem nadzieję, że to te klapki. Powiedz mi jak Twój silnik chodzi bo masz taki sam, czy słychać tylko mruczenie czy są też jakieś stuki?
Takie czyszczenie kolektora jest na krótka mete. Aby było porządnie to trzeba go zdemontować i wyczyścić w środku oraz przy przepustnicach bo tam się zbiera niezły syf.
Klapki nie stukają bo to plastik więc nie będzie metalicznego dźwięku.
Najpierw zlokalizuj stukanie czy jest z górnej czy dolnej części silnika. Jak się nie znasz podjeć do jakiegoś serwisu, mechanik ogarniającego CDI odrazu będzie wiedział czy to awaria czy tobie się wydaje.
arek_slupsk pisze:Wczoraj odpowietrzalem uklad paliwowy - paliwo ciagnalem przewodami z baku za pomoca odkurzacza a i tak mam pecherzyki powietrza - ciagle cos z tymi mercami - powoli tesknie za moim Audi B4 1.9 TDi.
Po co ten odkurzacz? Jeśli zeszło ci paliwo z ukłądu to wystarczy zalać filtr paliwa i po odpalaniu problem z powietrzem sam zniknie.
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Podsumowując stuki są podczas trzymania na gazie w okolicach 1500 obr/min. Znikają całkowicie podczas jazdy na luzie czyli po rozpędzeniu i zwolnieniu gazu oraz przy zdecydowanym przyśpieszaniu kiedy obroty są ponad 2000 obr/min. Dochodzą raczej z górnej przedniej części silnika. Jeżdżę bez pokrywy silnika od ponad roku. Wszystkie wtryskiwacze i zawór ciśnienia na listwie wymienione. Może to popychacze zaworów?
E270 CDI 2001 sedan automat
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Powiedzcie mi dlaczego Wy zaslepiacie zawór EGR ?? dlaczego nie dzial u was tak jak ma >>
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Ja nie zaślepiam.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2011, o 10:30 przez Robert2601, łącznie zmieniany 1 raz.
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

A był tu taki fajny dział o klapkach, teraz jest sto "fafdziesiąty" o zasr....m, przepraszam, zabrudzonym EGR.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

nikt nie przenosci tematów tam gdzie byc powinny ??
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Re: Czyszczenie kolektora i klapek

Post autor: arek_slupsk »

"
Po co ten odkurzacz? Jeśli zeszło ci paliwo z ukłądu to wystarczy zalać filtr paliwa i po odpalaniu problem z powietrzem sam zniknie.[/quote]"

ano po to bo jak masz male podcisnienie w baku (nie wim skad ale ja mam) to najpierw odkrec korek od baku zeby wyrownac cisnienie a dopiero potem filtr paliwa - ja tego nie zrobilem i paliwo cofnelo sie do baku - po drodze do baku ma przy lewym tylnym nadkolu chlodniczke paliwa wiec rurka jest troche dluzsza - zanim to paliwo possie pompa z baku do filtra to aku padnie - wiem bo przerabialem


ps. teraz moje auto ma blad lub mialo blad 132 Communication with DME disturbed or Motor temperature not plausible f146 (2 razy na skrzyzowaniu po dodaniu gazu mi skrzynia biegu nie zalaczyla tak jakby na N byla - po resecie wylacz zaplon/wlacz zaplon wrocilo do normy ) (i wywala mi coolant level choc plynu mam max i dodatkowo P1664, silniczek dogrzewania tez mi lezy choc ostatnio dygnal pare obrotow
na dodatek nie moge klapy otworzyc (kombi) bo mi ja mechanizm dociagania ciagle blokuje

moje auto sie chyba zbuntowalo - jak chce ktos kupic to jest na sprzedaz - ostatnio wlozylem w nie 5k wiec jest igielka poza tymi pierdolami


pozdrawiam wkur.......... wlasciciel mercedesa
W210 2.7cdi T 2000r
tomeko89
Posty: 14
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:14
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomeko89 »

Witam trochę odświeżam ;dzisiaj w moją Mercedes odchudziłem o klapki rezonansowe sporo roboty ok 7 godzin pierwszy raz jest kilka drobiazgów które pomagają przeprowadzić tę operację sprawniej,efekt czysty blok silnika i dynamiczniejsza jazda. 8-) .
Avangarda 270cdi 2000 WDB2100161B235649
W 202,W 124, W 115.

Mam nadzwyczaj prosty smak: zawsze zadowala mnie to, co najlepsze.
Mirek29
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 18:14
Lokalizacja: Radom

Post autor: Mirek29 »

Witam.
Czytałem, że wielu użytkowników MB usuwało klapki, w związku z tym mam pytanie czy komuś nie została taka klapka chętnie bym odkupił.
MB W210 E220 CDI
VIN WDB2100061B163157
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, a te klapki sa u mnie w 290 td?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie, nie ma.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Mirek29 pisze:Witam.
Czytałem, że wielu użytkowników MB usuwało klapki, w związku z tym mam pytanie czy komuś nie została taka klapka chętnie bym odkupił.
szkoda,że wcześniej nie przeczytałem tego posta, ale będę za tydzień na działce i spróbuje odkręcić klapkę z kolektora, który mi został po wymianie.
Jak się uda dam ci znać na PW.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

a gdzie sa te klapki?moze egr jak wyczyscic?jakies manuale?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości