błąd przepływomierza

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

noldzio
Posty: 12
Rejestracja: 4 cze 2008, o 12:23
Lokalizacja: wrocław

błąd przepływomierza

Post autor: noldzio »

Witam wszystkich kolegów.Bardzo dawno nie logowałem się na tym forum.Mimo wszystko mam nadzieję że uzyskam od Was pomocne rady.Mercedes w12o kombi 2002r.po lifcie. Vin WDB2102061X)87900.Od dłuzszego czasu sporadycznie silnik wchodził w tryb awaryjny.Ponownie uruchomienie eliminowało ten tryb.Na kompie wyszedł bląd recyrkulacji spalin.Z turbiny po lekkim przygazowaniu wydostawały się spaliny.Zawór egr przeczyszczony i działa.Turbina zregenerowana(co naprawdę czuć podczas jazdy) Ale tryb awaryjny nie znika.Silnik zimy uruchamia się już w trybie awaryjny.Podczas jazy ustępuje,i znów się pojawia.Potem nieraz znów ustpuje.Na ponownej diagnostyce wyszedł już tylko błąd przepływomierza.Wydaje mi się że gdzieś na forum czytałem że jak turbina pada to też przepływomierz.Bardzo proszę o Wasze porady.W trybie awaryjnym po przygazowaniu silnik nie "kopci na czarno"obroty bieg jałowy do 3000 a podczas jadzy do 2000 i dalej się"nie wkręca"dodam że przed regeneracją turbiny błąd przepływomierz nie występował.Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

blad przeplywomierza to bardzo ogolnie co sie z nim dzieje.....ma za maly sygnal, za duzy, nic nie pokazuje, nieliniowo, wystarczy ze ktos podczas naprawy rzucil obudowa (lub spadla ze stolu) f. powietrza i szlak trafil przeplywomierz nie wystarczy odczytac blad z "bledoodczytywacza" trzeba wejsc w historie bledu, lub odczyty bierzacych paramerow i wtedy widac co sie dzieje....
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
noldzio
Posty: 12
Rejestracja: 4 cze 2008, o 12:23
Lokalizacja: wrocław

Post autor: noldzio »

Dziękuję za odpowiedż.Dodam że moje auto to 2,2 cdi.Auto było podłączane pod mały przenośny komputer Boch taki w zielonej obudowie(nie znam się na tym.)Jak rozumiem może od wskazywać tylkobłędy a nie rówież ich parametry.Albo mechanik nie umie tego zinterpretować.Wic mam rozumieć żę błąd przepływomierz nie zawsze może się wiązać z jego uszkodzeniem i wymianą.Dodam jeszcze że jak mechanik podłączyl inny przepływomierz(jak powiedział nowy oryginał ale od silnika 2,7) to komputer pokładowy wyświetlił od razu po uruchomieniu silnika błędy ECP i chyba czujnika poziomu oleju oraz rozłączone były potencjometru pedału gazu(na na ciśnięcie pedału nie reagował wcale.Co też potwierdził jego komputer diagnostyczny przy wciskaniu gazu było 0%.Tych błędównie dało się skasować jego komputerem diagnostycznym.Po podmianire przepływomierza na mój stary nr.7.22684.07 opisane błędy ustąpiły ale pozostał błąd przepływomierz.Nie wiem co o tym myśleć.Może po wymianie tej przepływki trzeba odłączyć na chwilę akumulator?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sprawdz szczelnosc intercoolera.
noldzio
Posty: 12
Rejestracja: 4 cze 2008, o 12:23
Lokalizacja: wrocław

Post autor: noldzio »

jak sam mogę sprawdzić tą szczelność intercoolera?
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

noldzio pisze:Dziękuję za odpowiedż.Dodam że moje auto to 2,2 cdi.Auto było podłączane pod mały przenośny komputer Boch taki w zielonej obudowie(nie znam się na tym.)Jak rozumiem może od wskazywać tylkobłędy a nie rówież ich parametry.Albo mechanik nie umie tego zinterpretować.Wic mam rozumieć żę błąd przepływomierz nie zawsze może się wiązać z jego uszkodzeniem i wymianą.Dodam jeszcze że jak mechanik podłączyl inny przepływomierz(jak powiedział nowy oryginał ale od silnika 2,7) to komputer pokładowy wyświetlił od razu po uruchomieniu silnika błędy ECP i chyba czujnika poziomu oleju oraz rozłączone były potencjometru pedału gazu(na na ciśnięcie pedału nie reagował wcale.Co też potwierdził jego komputer diagnostyczny przy wciskaniu gazu było 0%.Tych błędównie dało się skasować jego komputerem diagnostycznym.Po podmianire przepływomierza na mój stary nr.7.22684.07 opisane błędy ustąpiły ale pozostał błąd przepływomierz.Nie wiem co o tym myśleć.Może po wymianie tej przepływki trzeba odłączyć na chwilę akumulator?
jak pamietam to 2,2 i 2,7 maja wklady o nr 6110940048 wiec powinno zagadac a nie generowac dziwnych bledow o czujnkach oleju i pedalu gazu....mysle ze ten KTS (obedoszczytywacz Bosch-a) cos miesza..... po wymianie przeplywki nie odpina sie zasilania (akumulator) nawet nie jest potrzebne kasowanie bledu, jesli ten nowy jest OK to blad zostaje zapamietany w pamieci jako "byly" a prawidlowe odczyty sa brane z nowego HFM-u
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
noldzio
Posty: 12
Rejestracja: 4 cze 2008, o 12:23
Lokalizacja: wrocław

Post autor: noldzio »

Dzięki.tak też myślałem zete przepływki to ten sam typ.
Ale dziwi mnie to że opisane prze ze mnie dziwne błędy wykazał w komunikatach komputer pokładowy w aucie a serwisowy nie bł w stanie ich skasować.Może tak dziwnie zareagował na podmianę innego ale uszkodzonego przepływomierza?
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Wszystko się zgadza bo przy uszkodzonym przepływomierzu nie skasujesz błędów
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 37 gości