rozrząd w E430 - schemat

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

rozrząd w E430 - schemat

Post autor: pawel5858 »

Witam. Czy ma ktoś może schemat układu rozrządu z silnika 4,3 litra (od 210 o oznaczeniu E430 4MATIC)???? I jeszcze pytanie - co może powodować dziwne dźwięki z okolic rozrządu - czy same koła mogą być przyczyną dziwnych (nie świadczących o tym, ze to łańcuch) odgłosach???
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

Rozciągnięty łańcuch, wyrobione ślizgacze, wytarte zęby na kołach, uszkodzony napinacz łańcucha, pęknięte ogniwo łańcucha obijające się o obudowy, pęknięty wałek, pęknięta panewka wałka. Oczywiście coś innego też, do wyboru do kolory.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

doloze jeszcze- niskie cisnienie w ukladzie smarowania..... rozrzady w tych silnikach sa raczej wieczne chyba ze "nasi juz tu byli" ( czyt. kiepskie mechaniory) odkrec korek wlewu oleju (chyba jest nad kolem rozrzadu) i pokrec wolno walem mozna zdiagnozowac pobierznie stan lancucha, jesli chcesz pogrzebac to musisz sciagnac dwie pokrywy zaworow i wtedy ustawic wal na GMP i za pomoca klokow sprawdzisz ustawienie walkow (blokuje sie kola na pierwszych panewkach rozrzadu) wtedy mozna zdiagnozowac co padlo (lub blokuje sie jeden z walkow i znak na wale i mozna okreslic co padlo po drodze... czy slizg czy kola (widac i raczej sie nie wycieraja) w tym silniku (jak sadze M113) masz jeszcze walek wyrownowazajacy (oprocz AMG) ale on tez jest wieczny i jego panewki przezywaja caly silnik. w jakich okolicznosciach slychac ten rozrzad? napisz wiecej o objawach...
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

dźwięk jest słyszalny na wolnych obrotach. Napinacz wyeliminowałem (wstawiłem nowy) - dźwięk nadal jest obecny. Mechanik mówi (doświadczony w Mercedesach), że ten dźwięk nie jest charakterystyczny dla łańcucha - może któreś z kół zębatych. Nieszczęściem moim jest, że się na tym kompletnie nie znam - a obecność obcego odgłosu (w moim mniemaniu) świadczy o tym , że coś jest nie tak.
Mam zatem pytanie - czy w warunkach domowych mogę to jakoś zdiagnozować (rozkręcanie silnika - kiedyś ćwiczyłem w Daci ale to był bardzo prymitywny samochód) tutaj raczej tego się nie podejmę lub któryś z Kolegów jest z okolic Wrocławia - chętnie podjadę i zaprezentuję mojego 4MATIC'a
Dodam jeszcze, że Mechanik raczej niechętnie rozmawia o ewentualnym grzebaniu w rozrządzie - twierdzi, że jest to związane z rozkręceniem połowy silnika (oczywiście nie wiem ile w tym jest prawdy - może jestem naiwny ale mu wierzę)
A jeszcze mogę dodać, że poza dziwnym odgłosem maszyna pracuje perfekcyjnie - więc na chwilę obecną jest to jedynie wada "estetyczna", która z czasem może się przerodzić w coś innego (oby nie)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moga byc to kola zebate, w 4.3 sa gumowane zeby pochlanialy halas. na wiekszych obrotach pewnie nie slychac dlatego, ze silnik zaglusza.
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

a da radę to jakoś sprawdzić - poza typową "wizją lokalną"???????

[ Dodano: 2010-11-02, 12:10 ]
mam - to był łańcuch rozrządu - wymieniłem na nowy i cisza ..... tylko mruczenie silnika. Poezja.
Przy okazji polecam warsztat we Wrocławiu na Letniej (obok sklepu) - naprawdę dobrzy fachowcy i niedrodzy

[ Dodano: 2010-12-07, 22:23 ]
MAm problem rozwiązany - po wymianie łańcucha chałas ustąpił. Przy okazji przetestowałem na własnej skórze, że nie warto w pewnych sytuacjach szukać zamienników - oryginalny łańcuch kosztował mnie około 600 PLN a zamienni był jedynie o 70 PLN tańszy !!!!!!!
remocar
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2012, o 15:19
Lokalizacja: Morąg

Post autor: remocar »

MAm problem rozwiązany - po wymianie łańcucha chałas ustąpił. Przy okazji przetestowałem na własnej skórze, że nie warto w pewnych sytuacjach szukać zamienników - oryginalny łańcuch kosztował mnie około 600 PLN a zamienni był jedynie o 70 PLN tańszy !!!!!!!

witam a przy jakim przebiegu (prawdziwym jeśli znany) pojawił się objaw terkoczącego łańcucha ??
E430 Avantgarde
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

W okolicach 250-300kkm mogą już być problemy z łańcuchem.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 263
Rejestracja: 22 sie 2011, o 10:50
Lokalizacja: Warszawa - Sluzew

Post autor: Adaś »

w e430 lancuch powinno sie wymieniac co okolo 200kkm -.- a nie 300 :O...
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Zależy to też od użytkownika i jego stylu jazdy.
BTW. Mercedes zaleca wymianę czy nie przewiduje jego wymiany?
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
SONY
Posty: 168
Rejestracja: 17 sty 2012, o 12:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: SONY »

Dziwne bo gdzieś wyczytałem że ten łańcuch wytrzymuje blisko 1mln km ;> Ale mogę się mylić :wstyd:
Mercedes E200 kombi rok 1997 Avantgarde
WDB2102351A347686
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

W mocnych silnikach nie wytrzyma tyle, ale w słabszych jak najbardziej.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

kowal755 pisze:W mocnych silnikach nie wytrzyma tyle, ale w słabszych jak najbardziej.

A ktora benzyna wytrzyma milion ?....... :D
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Witam
Podłączę się pod ten temat bo i problem podobny choć nie wiem czy taki sam. Na pewno nie taki sam bo autor ma dwa moje silniki i jeszcze kawałek ;)

A chodzi o dziwne tyrkotanie, które jest dostępne pod tym linkiem : http://www.youtube.com/watch?v=scNW5eGD ... e=youtu.be

Mam nadzieję, że mój kompressor jeszcze trochę pożyje ...
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

natychmiast zajrzy do rozrządu.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości